Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

jorispijnenburg

jorispijnenburg

• Lid sinds 20 juli 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2013
  • 19:58

Vandaag viel mijn telefoon uit terwijl ik m niet gebruikte. Daarna ging ie wat moeilijk aan (2x opnieuw moeten proberen). Toen hij aan stond leek het of hij gereset was. Hij vroeg of ik de back-up van mijn samsung-account weer erop wilde zetten en hetzelfde deed hij bij mijn google-acoount. Nu is het probleem dat mijn telefoon aangeeft dat het geheugen vol is terwijl mijn gedownloade apps niet erop staan. Hij geeft aan dat bepaalde systeemfuncties niet werken (doordat het geheugen vol is). Ik heb het gevoel dat daarom de backup het niet doet, want volgens draait die nog wel op de achtergrond. Het lijkt me ook stug dat mijn telefoon nu vol is van alleen standaardapps. Ik wil dus wel meer ruimte maken, maar dat gaat niet, omdat de standaardapp er niet af kunnen. Ik heb ook geprobeerd om een app te downloaden om op te schonen, maar die past er dus niet meer op. Wie kan er mij helpen?

ps. er staan ook een klein aantal nieuwe functies op (bijvoorbeeld snel-apps in het vergrendelscherm) dus er is ook een soort kleine update geweest, denk ik…

Bewerkt (20 juli 2013 20:00)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 20 juli 2013
  • 21:47

Beste Joris, even een paar vragen;
Welke firmware staat er op je toestel?
Is je toestel geroot?
Kun je in CWM komen?

Als je in CWM kunt komen, dan is een ‘wipe cache/factory reset’ meestal voldoende om een ‘schone’ telefoon te krijgen en heb je gewoon weer voldoende geheugen. Je moet dan wel weer al je gegevens invullen (taal, account, wifi enz.)
Het kan zijn dat je wat niet-standaard applicaties kwijt bent, maar die kun je vanuit de Playstore weer op je telefoon zetten.
Heb je al een back up van je telefoon op je PC gezet. Is altijd handig voor als er iets mis gaat.
Voorlopig even deze informatie.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

jorispijnenburg

jorispijnenburg

• Lid sinds 20 juli 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2013
  • 22:39

Dank je voor je reactie. Ik heb nu android 4.1.2. Ik weet niet wat CWM is en hoe ik daar moet komen. Alles wat ik weet is dat mijn telefoon wel probeert om alles terug te zetten op mijn telefoon, maar daar te weinig geheugen voor heeft, maar ik kan er gelijkertijd niet meer ruimte maken. Volgens mij telt mijn telefoon al mijn gedownloade apps al wel bij het geheugengebruik.

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 21 juli 2013
  • 00:00

CWM is een mode waarbij je toestel in recovery staat. Je kunt in recovery mode komen door je toestel helemaal uit te zetten (eventueel de batterij er even er uit te halen en weer terug zetten).
Als je nu ‘speciaal’ opstart, kom je in recovery terecht. Dat doe je zo:
Je drukt tegelijkertijd de knoppen volume up en de home knop in (middelste ‘knop’ beneden) en daarna de power(aan/uit) knop. Komt het beeld van je Samsung plaatje tevoorschijn op je toestel, dan laat je alleen de power knop los. Bij het eerstvolgende plaatje laat je alle knoppen los en nu zie je links op je toestel een rijtje teksten staan. (Lukt het de eerste keer niet, dan nog eens proberen. Wel eerst je toestel weer helemaal uit).
Je kunt nu met de volume knop omlaag (en omhoog) scrollen. Staat ‘wipe cache/factory reset’ erbij dan daarnaar toe scrollen. Dan met de homeknop bevestigen. Nu krijg je een lijstje ‘no’ en een ‘wipe cache/factory reset’. Hier naar scrollen en met de home knop bevestigen.
Als dat klaar is, terug gaan (go back) en dan bovenin naar reboot gaan. Bevestigen met de home knop.
Bij sommige firmware moet je voor het bevestigen niet de home knop maar de power knop gebruiken, maar dat merk je vanzelf.
Wat ik niet weet is of je toestel de CWM heeft die dit mogelijk maakt. I
Ik heb ook een alternatief voor je als die CWM niet de goede bestanden laat zien. Anders zal je eerst een CWM kernel moeten flashen.
Je kunt namelijk ook een hard reset uitvoeren door dit nummer op je toestel te draaien, maar dan ben je echt alles kwijt.
Het nummer is: *2767*3855#
Maar ik zou het eerst even via CWM (recovery mode) proberen
Heb je ervaring met Odin?
Wat staat er in de settings/voorkeuren helemaal onderaan bij Toestel-info (firmware bij 'buildnummer ….i9100XW…)
Kan ik wel een correcte CWM voor dat buildnummer voor je uitzoeken.
Wordt waarschijnlijk morgen, want het begint al laat te worden. Het komt vast goed.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

jorispijnenburg

jorispijnenburg

• Lid sinds 20 juli 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2013
  • 11:36

Bij buildnummer staat JZO54K.I9100XWLSD. Kun je daar iets mee?
Houd ik met die recovery wel mijn oude bestanden? Of wordt ie gewoon helemaal opgeschoond?

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 21 juli 2013
  • 12:05

jorispijnenburg
Bij buildnummer staat JZO54K.I9100XWLSD. Kun je daar iets mee?
Houd ik met die recovery wel mijn oude bestanden? Of wordt ie gewoon helemaal opgeschoond?
Ja, dat is een standaard ROM. Je zou hiermee in recovery kunnen komen. Heb je dat al geprobeerd? In een eerder bericht hier staat hoe je dat moet doen.
Als je een factory reset doet, dan ben je alleen je instellingen kwijt, zoals wifi instellingen en je moet ook je account weer invullen.
Alle adressen en telefoonnummers op je SIM kaart blijven ongemoeid.
Als je die ‘wipe cache/factory reset’ hebt gedaan en daarna je telefoon weer laat opstarten, heb je in principe voldoende plek in je geheugen en kun je uit de PlayStore (googleplay) een applicatie halen die CWM heet. Als je die op je telefoon hebt staan, kun je met die applicatie zowel in download als in recovery komen zonder op die drie knoppen te drukken.
Verder kun je in recovery ook een back up van je telefoon maken met alle instellingen zoals die op dat moment is.
Gebeurt er later iets, dan kun je in recovery mode naar ‘restore’ gaan en dan is je toestel weer zoals die was toen je de back up maakte.
Altijd handig om dat achter de hand te hebben.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

jorispijnenburg

jorispijnenburg

• Lid sinds 20 juli 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 22 juli 2013
  • 12:43

Thanks, is gelukt!

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.