Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

arnoldlayne

arnoldlayne

• Lid sinds 10 januari 2012
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2013
  • 14:50

Ik heb vorige week mijn S2 gereset van Slimbean build 7 naar Cyanogenmod 10.1 (dit omdat Slimbean niet stabiel bleek op mijn toestel) en sindsdien kan ik mijn simkaart niet meer gebruiken. Hij blijft aangeven dat er geen service is en aan de simkaart zelf kan het niet liggen, want ik heb er meerdere geprobeerd. Ik heb inmiddels 6 verschillende roms geprobeerd, maar niets helpt.
De enige optie lijkt mij op dit moment de telefoon helemaal leegmaken. Echter, ik heb dit op 2 manieren geprobeerd:
1 Instellingen–>privacy–>standaardgegevens herstellen–>alles wissen
2 via recovery mode–>wipe data, factory reset
Na dit beide gedaan te hebben, was inderdaad alles van mijn telefoon af, maar heb ik nog altijd geen service. Weet iemand nog een andere manier? Is het mogelijk om hem echt helemaal te ‘unrooten’ en terug te krijgen naar fabrieksinstellingen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 24 augustus 2013
  • 11:17

Kijk eerst eens of je ‘imei nummer’ er nog opstaat, dat kan namelijk goed de reden voor deze klacht zijn. Als dat weg is, zul je eerst een ‘stock rom’ moeten flashen om dat nummer weer terug te krijgen.
Verder zijn er anderen geweest met deze of vergelijkbare problemen, dus als bovenstaand niet van toepassing is, zoek dan in het forum.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

arnoldlayne

arnoldlayne

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 27 augustus 2013
  • 09:54

Bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels wat rondgekeken en ik ben bang dat ik mijn efs folder vergeten ben te backuppen. Echter, als ik *#06# doe, krijg ik nog wel steeds mijn imei nummer te zien. Ben ik nu echt mijn efs folder kwijt?

ricksIII

ricksIII

• Lid sinds 20 augustus 2012
  • Berichten 862
  • Reputatie 60
  • 27 augustus 2013
  • 11:03

Ja het is link als je de efs folder niet back upt. Misschien helpt het als je de stock ROM er weer op zet. Eerst een oude stock rom versie flashen en als dat niet lukt de nieuwe stock versie flashen. De nieuwe modems passen de efs folder aan.

arnoldlayne

arnoldlayne

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 28 augustus 2013
  • 17:12

Ik heb hem teruggezet naar Stock en het probleem was inderdaad opgelost. Echter, nu ik cyanogenmod er weer opgezet heb, heb ik opnieuw geen service. Ik zie nog altijd geen efs folder (in zowel stock als cyanogenmod)

ricksIII

ricksIII

• Lid sinds 20 augustus 2012
  • Berichten 862
  • Reputatie 60
  • 28 augustus 2013
  • 17:47

Heb je efs folder van de stock ROM wel gebackupt? Zodat je de efs folder weer terug kunt zetten als je een nieuwe ROM hebt geflasht

arnoldlayne

arnoldlayne

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 29 augustus 2013
  • 10:33

Bedankt voor de tip maar ook dit heeft niet geholpen. Ik ben trouwens mijn imei nummer niet kwijt als ik custom geinstalleerd heb.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.