Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

WollyVanL

WollyVanL

• Lid sinds 28 augustus 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 28 augustus 2014
  • 11:18

Hallo mogelijke redder uit de nood,
Als bijdehand omaatje van 62 heb ik een jaar geleden na lang aarzelen toch na een geruststellend artikel in Computer Idee Cyanogenmod 10.2.0 op mijn Samsung S2 geïnstalleerd. Het heeft lang goed gewerkt maar 1 maand geleden kon ik Whatsapp niet meer upgdaten met als boodschap te weinig geheugenruimte. Alles opgeschoond via CleanMaster en daarbij heel veel gigabites vrijgemaakt, toch kon ik whatsapp maar ook andere apps niet meer updaten of downloaden, de ene keer vanwege een interne onbekende fout, de andere keer vanwege tekort memory. CleanMaster geeft aan dat er ergens bijna 2 gig aan onbekende niet toegankelijke en niet verwijderbare bestanden zit. Lang speuren op internet bracht me geen oplossing dus het was wachten op de klap die vanmorgen dus kwam. Vanmorgen kreeg ik namelijk een melding dat er een update van Cyanogenmod was en ik hoopte dat daar wellicht een debug inzat voor bovengenoemde problemen, dus die heb ik toestemming tot installatie gegeven.
Nu is het enige dat de telefoon nog doet: het urenlang tonen van een draaiend cyanogenmodsymbool tot de batterij leeg is. Zelfs als ik de battery er een kwartier uit gehad heb, start het draaiend cyanogenmodesymbool weer op. Recovery via Vol.up+Home+Power werkt dus ook niet.
Mijn S2 voldeed daarvoor prima, dus aanschaf van een nieuwe is ook vanuit financieel oogpunt geen optie dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 28 augustus 2014
  • 11:42

Topic verplaatst naar het forum van de Samsung Galaxy SII

ik heb ook wel eens een dergelijk iets gehad. Als je het toestel uitzet (lang op de power knop drukken zonder de batterij er uit te halen), kom je dan ook niet in de recovery?

Als je niet meer in de recovery kunt komen rest je alleen nog om de originele firmware van samsung te installeren. Die kun je downloaden van sammobile.com (account vereist) welke je via de download modus van je toestel met Odin (software tool) kunt installeren. Vanaf daar moet je dan weer opnieuw beginnen met de installatie van cyanogenmod als je dat zou willen.

WollyVanL

WollyVanL

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 28 augustus 2014
  • 14:54

ik heb ook wel eens een dergelijk iets gehad. Als je het toestel uitzet (lang op de power knop drukken zonder de batterij er uit te halen), kom je dan ook niet in de recovery?

Als je niet meer in de recovery kunt komen rest je alleen nog om de originele firmware van samsung te installeren. Die kun je downloaden van sammobile.com (account vereist) welke je via de download modus van je toestel met Odin (software tool) kunt installeren. Vanaf daar moet je dan weer opnieuw beginnen met de installatie van cyanogenmod als je dat zou willen.

Hallo Nanders,
bedankt voor je reactie, superbedankt voor de moeite! Omdat ik een afspraak had en weg moest heb ik de batterij er ruim 2 uur uit gehad en toen ik hem daarna erin deed kreeg ik geen cyanogemodscherm en kon ik gelukkig in de recovery modus komen. Helaas heb ik gekozen voor de 1ste optie en toen zat de boel dus weer helemaal vast. Weer dat cyanogenmod startscherm wat nooit meer stopt. Ben dus nu weer terug bij af, maar ik ga het over een uur nog eens proberen. Kennelijk helpt het niet om de batterij er kort uit te halen en houdt ie wat in zijn geheugen waardoor het gecrashte rebooten steeds weer opnieuw begint.
Stel dat ik hem straks weer in de recovery krijg, is er dan een beter alternatief om hem opnieuw op te starten? Waar kan ik dan het beste voor kiezen?
Dan heb ik nog een vraag over je laatste advies. Hoe kan ik originele firmware installeren als ik niet meer in het toestel kan komen? Gaat dat via de recoverymodus dan? Zelfs als ik weer in het toestel kan komen vraag ik me af of ik Odin kan downloaden omdat ik de laatste tijd al geen apps meer kon downloaden vanwege een zogenaamd tekort aan geheugen.
Alvast bedankt!

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 28 augustus 2014
  • 15:06

als je de batterij er in stopt dan start je toestel blijkbaar vanzelf op (dat heb ik ook wel ervaren, soms wel soms niet). Maar als je hem zelf uit zet via de powerknop (lang indrukken) dan kun je wellicht weer met de knoppencombinatie in de recovery komen (gewoon een paar keer proberen). Als je daar in bent kun je het beste een reset uitvoeren, via wipe data/factory reset. Daarmee zijn wel al je instellingen weg maar waarschijnlijk start je toestel wel weer door en kun je hem normaal gebruiken. Als je originele samsung firmware installeert moet je sowieso die reset uitvoeren.

als je telefoon niet doorstart kun je via de download modus (niet de recovery modus) originele samsung firmware installeren. Je komt in de download modus door je toestel uit te zetten en dan de toetsencombinatie volume omlaag + home + power. Het installeren met Odin gaat via de PC en kan altijd, ongeacht eerdere problemen met tekort aan geheugen (daar schrijft ie overheen).

maar probeer eerst maar eens die reset.

WollyVanL

WollyVanL

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 28 augustus 2014
  • 19:34

Hallo Nanders,
Hij doet het weer! Ik ben weliswaar alles kwijt maar wat belangrijk was had ik er bij het vrijmaken van ruimte toch al afgehaald.
Maakt mij niet uit, ik heb weer een werkende mobiel!
Heel, heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg en je snelle reacties.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.