Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Paul_m

Paul_m

• Lid sinds 09 november 2011
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 29 augustus 2014
  • 13:09

Ik heb een Google account wat op mijn Galaxy S2 ook zichtbaar is bij Accounts.
Ik wil een backup maken van mijn contacten via Google maar als ik bij Contacten -Menu - Accounts ga zie ik Google daar niet staan.
Vervolgens “Account toevoegen”, dan krijg ik het Google account weer wel te zien, klik erop, Google account toevoegen en als ik dan mijn gegevens invul (via bestaand account) krijg ik de melding dat dit account al op mijn Galaxy S2 aanwezig is.
Hierdoor kan ik mijn contacten dus ook niet exporteren naar mijn Google account.

Wat doe ik fout?

Paul

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 29 augustus 2014
  • 14:29

ik heb geen galaxy s2 maar heb je bij instellingen /accounts & synchroniseren /google je klikt op je account heb je daar je contacten aangevinkt en auto syncroniseren aanstaan, je kunt ook nog geforceerd syncroniseren.

als je nu naar je contacten app gaat moeten je google contacten er nu wel bij staan of iig je kunt google contacten selecteren en kopiéren naar je vaste intern/sim geheugen.

vergis je je niet misschien met zichtbare contacten in de contacten app.

maar waarom zou je een backup maken van google contacten die staan online die raak je niet kwijt.

Bewerkt (29 augustus 2014 14:34)
Paul_m

Paul_m

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 29 augustus 2014
  • 16:22

Eerste gedeelte van jouw antwoord heb ik gedaan alhoewel op mijn S2 geen mogelijkheid “accounts & synchroniseren” heb maar ik gelijk bij accounts naar Google kan.
Alles aangevinkt om te synchroniseren maar vervolgens kan ik nergens mijn Google contacten terug vinden.

In de contacten app bij bv “weer te geven contacten” staat geen gmail/google mogelijkheid (wel bv telefoon / sim / whatsapp).

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 29 augustus 2014
  • 16:42

accounts & synchroniseren zal wel ergens anders zitten bij de galaxy s2 ik heb een htc one.

anders even wachten op een oplossing van iemand anders hier op forum.

Paul_m

Paul_m

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2014
  • 11:39

Nu zit het nog zo:
- Contacten
- Samenvoegen met Google
- Ok
- Wilt u een bestaand account toevoegen of een nieuw account maken? Bestaand (ik heb een Google account)
- Ik vul gegevens in (E-mail en wachtwoord)
- Melding; account bestaat al. Er staat al een account op dit Android apparaat.

Zo kom ik dus niet in mijn Google account en kan ik mijn contacten niet opslaan met Google.

Wat te doen?

jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 30 augustus 2014
  • 12:15

Op de S2 kun je via de systeeminstellingen naar accounts gaan, vervolgens naar Google en daar synchroniseren.

Paul_m

Paul_m

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2014
  • 10:37

Daar kan ik synchroniseren wat ik wil (en zie dat er gesynchroniseerd wordt) maar de contacten worden niet opgeslagen.
Ook bij Google Dashboard zie ik ze niet staan terwijl de rest (agenda etc) allemaal keurig wel gesynchroniseerd worden.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 31 augustus 2014
  • 11:20

ga hier eens rondsnuffen.

of hier.

ergens heb je wat niet ingeschakeld. kan ook zijn dat je nog geen contacten naar gmail geïmporteerd hebt dat er gewoonweg niets staat.
bijv van de sim impoteren naar gmail, ik zeg maar wat.

Bewerkt (31 augustus 2014 11:35)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 21 september 2014
  • 21:57

Paul_m
Daar kan ik synchroniseren wat ik wil (en zie dat er gesynchroniseerd wordt) maar de contacten worden niet opgeslagen.
Ook bij Google Dashboard zie ik ze niet staan terwijl de rest (agenda etc) allemaal keurig wel gesynchroniseerd worden.
Beste Paul,
Druk op ‘telefoon’ en kijk even bovenaan wat er bij contacten staat. Als het goed is staan daar al je opgeslagen contacten met het symbooltje van SIM, telefoon en als het goed is ook van je Google account.
Staat het er niet dan druk je beneden op de menu knop en uit het lijstje kies je nu ‘samenvoegen met Google’. Wil je je contacten van je SIM kaart ook op je telefoon hebben, dan ga je naar ‘importeren/exporteren’ en importeer van je SIM naar je telefoon.
Wil je ook je contacten op je Samsung account hebben dan kies je vervolgens ‘samenvoegen met Samsung’.
Laat even weten of je probleem nu opgelost is.
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.