Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

spixycat

spixycat

• Lid sinds 05 september 2014
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 5 september 2014
  • 00:49

Ik heb een I9100 met schijnbaar alleen “waterschade maar heb daar twijfels over. Ben bang dat de LCD defekt is.

Er zat idd waterschade linksboven bij de camera en het ”glas"heeft twee barsten, valt op zich mee

alles zoveel mogelijk uit elkaar gehaald, connectors waren enkele vuil van, met tandenborstel alles voorzichtig schoon gemaakt. alles terug, aan de lader gehangen een uur. Via een PC (die de 9100 herkent) kan ik alleen zien dat de accu vol is: da's mooi…. Ik zie geen enkel bestand op mini smd (die er wel in zit) maar dat kan komen omdat de telefoon uit staat

als ik op de aan/uit knop druk gaan soms wel soms niet de linker en rechter toets (terug en ??) branden (wit) maar LCD is geen enkele keer opgelicht…. zucht

nog de hard reset geprobeerd volume up/down + home (middelste button toch?) en aan/uit indrukken: geen beeld

Ik ben dus niet zo heel bekend met dit model.

Is er iemand die mij kan helpen om dit ding aan de praat te krijgen? Ik heb al druk zitten googlen maar kan bv niet echt een antwoord vinden op de vraag van hoe je kan bepalen of ie niet boot (helemaal niet) òf dat de LCD de geest heeft gegeven: in dit geval kan het beiden denk ik. Echter ik hoor geen start melodie oid. Alleen de twee witte linker en rechter toets lichten op bij het aanzetten.

Ik zit redelijk vast dus. Ik zit denk ik nog boor het booten van een image uit ROM denk ik

Moet ik m mss unbricken via de JTAG interface?

alvast bedankt voor het mee denken.

Bewerkt (5 september 2014 02:05)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 5 september 2014
  • 09:37

met waterschade kan er van alles mis zijn. je kunt proberen of ie indownload mode start. Zo ja, dan is je display/toestel OK en kun je een nieuwe firmware installeren. Zo niet, dan kunnen er meerdere dingen zijn.

spixycat

spixycat

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 5 september 2014
  • 11:24

Dank je wel voor jre reactie

Dat heb ik geprobeerd maar dan blijft de 9100 ook “dood” of zwart: ik zie niets op het scherm

Ik heb nog verder gezocht en zag dat ze een uart aansloten (kunnen meerdere zijn?) om te zien of d e uberhaupt boot: als ie geen image kan vimden doet I niets: zo dat de volgrnde stap zijn mss of zitten er nog stappen tussen die eenvoudiger ziijn?

bedankt alvastz!

spixycat

spixycat

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 5 september 2014
  • 11:38

ps: ik heb een brede it ervaring ok gewerlt aan kernels en smd printen maar niet eerder aan een 9100 oid: wel cool om dit eens proberen te snappen hoe een galaxy ongeveer wetkt.

dit invoeren via een android mobiel gaat miet echt lekker trouwens

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 5 september 2014
  • 11:40

ik heb verder geen kennis wat en volgende stap is als je toestel niet opstart met een jig, dus daar kan ik je niet bij helpen.

maar water kan veel stukmaken, ook pas na verloop van tijd als een en ander gaat corroderen.

spixycat

spixycat

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 5 september 2014
  • 11:50

Er zat idd oxidatie in, zichtbaar links bovenin.

Belangrijkste vraag voor mij is: wrrkt t lcd display nog??
zoniet dan is het einde oefening wat mij betreft

dus nu is mijn doel heel duidelijk: ik wil zeker weten of t display wel of niet werkt.

t

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.