Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

KoenR

KoenR

• Lid sinds 11 augustus 2010
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2014
  • 03:45

Hallo, ik ben erg tevreden over mijn S5 maar heb wel problemen met het scherpstellen bij het maken van foto's.
Ze roepen dat ze de snelste camera in telefoons hebben wat betreft scherpstellen, maar als ik ergens een foto van wil maken, en dan voornamelijk van dingen van extreem dichtbij dus van 3 tot 10 cm van de lens lukt het niet de focus goed te krijgen.
Ik kan 20 keer drukken maar het object blijft een vage waas zonder de details te zien.

Voorbeelden zijn bijvoorbeeld close-up foto's van (bank)pasjes, brieven/post/tekst op papier, eten wat op je bord ligt en tekst of foto's op een computerscherm.
In de automatische stand krijg ik het vaak maar niet scherp (ook met andere camera apps dan de standaard voor-geïnstalleerde app)

Met mijn oude S3 was het nooit een probleem maar die s5 lukt het maar niet…
Zijn er andere die dit probleem ook hebben? of is mijn toestel niet helemaal goed?

Apparaten: Samsung Galaxy S5, Asus Nexus 7, Galaxy Tab2

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1440
  • Reputatie 70
  • 6 juli 2014
  • 13:12

Geen enkel probleem hier, alles is ook van heel dichtbij haarscherp. Misschien ligt het aan je instellingen, probeer daar een beetje mee te experimenteren.

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

Vaultdweller

Vaultdweller

• Lid sinds 02 december 2012
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2014
  • 14:06

Staat je “fotostabilisatie” misschien aan? (dat handje met die streepjes ernaast bovenin je camerascherm)
Zo ja, probeer eens met de stabilisatie uit een foto te nemen…

Galaxy S5 stock v4.4.2 Rooted
Galaxy TabPRO 10.1 stock v4.4.2

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 8 juli 2014
  • 18:22

Vanaf de S4 is de Macrostand verdwenen. Het beste kun je minimaal 10cm afstand houden en dan scherpstellen. Later kun je dan de opname editen en inzoomen/uitsnijden tot het gewenste beeld.

KoenR

KoenR

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2014
  • 02:10

Vaultdweller
Staat je “fotostabilisatie” misschien aan? (dat handje met die streepjes ernaast bovenin je camerascherm)
Zo ja, probeer eens met de stabilisatie uit een foto te nemen…
Nee daar dacht ik ook al aan dat de fotostabilisatiestand nog aan zou kunnen staan, die bleek uit te staan, heb de instellingen al een reset gegeven, zelfs het toestel naar fabrieksinstellingen terug gezet, wou geen verschil maken.

KoenR

KoenR

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2014
  • 02:14

JohandeJong
Vanaf de S4 is de Macrostand verdwenen. Het beste kun je minimaal 10cm afstand houden en dan scherpstellen. Later kun je dan de opname editen en inzoomen/uitsnijden tot het gewenste beeld.
Ik ben vaak van mooie foto's maken, scherpteverlegingen, en een bewust kader een foto maken, dan is later bijsnijden geen optie het moet het gewoon doen.
Of even snel een foto maken van een papiertje of stukje tekst, dan wil je gewoon je toestel pakken, in 1 keer scherp stellen, klik en klaar zonder eerst een minuut te moeten klikken om goed scherp gesteld te krijgen, ook op korte afstanden, dat werkte voorheen met mijn s3 ook, lijkt me dat de techniek alleen maar verbeterd is inmiddels niet verslechterd, dus het zou moeten kunnen lijkt me.

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 9 juli 2014
  • 12:21

KoenR
Ik ben vaak van mooie foto's maken, scherpteverlegingen, en een bewust kader een foto maken, dan is later bijsnijden geen optie het moet het gewoon doen.
Dan zit je in het verkeerde forum. Daar hebben ze fototoestellen voor uitgevonden.
Anyway, de camera van de S4/S5 werkt prima zolang je als minimale afstand maar 10cm aanhoudt. Als je de Google Camera gebruikt kun je ook nog eens zelf ‘spelen’ met de dieptescherpte.

Bewerkt (9 juli 2014 12:22)
Boe-ta2

Boe-ta2

• Lid sinds 25 augustus 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2014
  • 06:51

Heb dus dezelfde probleem, zowel dichtbij als afstand. Krijg vaak wazig beeld wanneer ik een foto wil makem. Alleen selfy is superscherp, maar wanneer ik dan weer een normale foto wil nemen, krijg ik een irritant wazige beeld. Help!!!

jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 25 augustus 2014
  • 08:09

Ik heb wel eens gelezen van iemand die de beschermfolie vergeten was te verwijderen….

Roy97

Roy97

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 11 oktober 2014
  • 13:39

Iemand al oplossing voor dit probleem?
Hier ook een S5 Met zelfde probleem. Foto's willen niet scherpstellen. Andere S5 geprobeerd op zelfde plek, geen enkel probleem.
Camerainstellingen zijn al gereset.

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.