Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

  • Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

  • POCO X3

  • Google Pixel 5

  • Google Pixel 4a

  • OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Sjoe3rd_

Sjoe3rd_

  • Lid sinds 11 oktober 2010
  • Berichten 58
  • Reputatie 0
  • #1
  • 29 maart 2015
  • 22:23

Sinds mijn S5 geupdate is naar Lollipop lopen meerdere apps vast of zegt hij dat een app gestopt wordt. “contacten is gestopt” dat soort meldingen krijg ik steeds. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

nanders

nanders

  • Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • #2
  • 30 maart 2015
  • 12:03

Na elke grote update (zoals die van KitKat naar Lollipop) wordt een fabrieksreset sterk aanbevolen om dergelijke problemen op te lossen. Heb je dat uitgevoerd?

Sjoe3rd_

Sjoe3rd_

  • Lid sinds 11 oktober 2010
  • Berichten 58
  • Reputatie 0
  • #3
  • 30 maart 2015
  • 12:07

Nee, die heb inderdaad nog niet uitgevoerd omdat ik daar altijd een beetje huiverig voor ben. Maar wellicht is het de juiste oplossing.

Zou je mij kunnen zeggen hoe ik daar ook alweer kom?

Dank!

DaveDH

DaveDH

  • Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • #4
  • 30 maart 2015
  • 21:05

Houd rekening met je back-ups!!!
na het uitvoeren van deze actie ben je alles op je telefoon kwijt!

Lollipop-update heeft stock nog veel problemen zoals apps die stoppen, dat is nu wel redelijk bekend hier en voor mij een reden om te downgraden naar kitkat.

Voor mij fijn om te wipen is via recovery. Zet je telefoon uit. Start hem op in recovery mode en doe daar de factory reset.

Nogmaals: je hele telefoon wordt gewist, dus ook je interne geheugen, foto's etc ook!!

wier

wier

  • Lid sinds 02 juli 2011
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • #5
  • 8 april 2015
  • 17:45

Heb ook een S5 en had ook de nodige problemen met lollipop.
Heb dit weekend een fabrieksreset gedaan en daarna back-up teruggezet.
Sindsdien geen problemen meer gehad en ook aanmerkelijke verbetering van de batterijduur.

wappiesoft

wappiesoft

  • Lid sinds 23 januari 2011
  • Berichten 853
  • Reputatie 0
  • #6
  • 9 april 2015
  • 14:35

Overigens zijn een aantal problemen niet verholpen bij de Factory Reset. De lag op het applicatie scherm blijft en ook de melding dat de contacten gestopt zijn. Wel verbeterd het batterijverbruik en loopt hij iets soepeler. Zoals het er nu voorstaat zullen de meeste problemen met Lollipop pas in 5.1 verholpen zijn.

Samsung Mobile fan. We hebben nu: 2x Galaxy S5 G900F, 2x Galaxy S4 i9505, 1x Galaxy tab2 7“ P3110, 1x Galaxy tab3 7“ SM-T210, 1x Galaxy Note 10.1 N8010, 3x Galaxy Tab3 7.0 Light SM-T110 en nu ook 2x de Galaxy Tab S 10.5” SM-T800 Titanium

Sjoe3rd_

Sjoe3rd_

  • Lid sinds 11 oktober 2010
  • Berichten 58
  • Reputatie 0
  • #7
  • 9 april 2015
  • 19:17

Ik had inderdaad al in de gaten dat een aantal zaken niet opgelost zijn. Dus maar hopen dat 5.1 snel komt want het is best irritant.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.