Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Creater

Creater

• Lid sinds 22 juni 2015
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2015
  • 19:50

Ik heb sinds ongeveer een maand een Galaxy S5 en was er op het begin heel tevreden mee. Er stond standaard Android 4.4.4 op. De S5 ging met gemak twee dagen mee als ik hem normaal gebruikte (dus niet al te veel filmpjes kijken etc.). Mijn mobiel stond altijd op spaarstand en de helderheid laag. Nadat ik de update naar 5.0.2 had gedownload en geïnstalleerd ging de accuduur flink omlaag. Nu gaat hij nog nauwelijks 24 uur mee als ik hem normaal gebruik. Ik heb nergens iets aan veranderd. De helderheid is nog hetzelfde en hij staat gewoon in spaarstand. Wat mij vooral opvalt is dat het Android-systeem en Android OS samen ongeveer 50%-60% van dat verbruik bezitten.

Nou heb ik natuurlijk een beetje het internet afgezocht om het probleem te verhelpen, maar dit is me niet gelukt. Zo heb ik bijvoorbeeld de mobiel opnieuw opgestart maar helaas zonder resultaat. Voordat ik aan een factory reset wil beginnen, wilde ik eerst jullie advies vragen. Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad en de oplossing weet? Je zou me er heel erg mee helpen.

Alvast bedankt,

Creater

csaba1974

csaba1974

• Lid sinds 19 februari 2011
  • Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2015
  • 20:35

"Nauwelijks" 24 uur??? Je moest op je blote knieën zitten en dankbaar zijn ;-)
Mijn S5 mini gaat hooguit 12 uur mee. Ik zit wel redelijk veel op het internet dus dat speelt wel mee.
En ik heb eerlijk gezegd nog nooit een Galaxy gehad die langer als dat mee ging, tenzij er serieuze custom-roms mee gepaard gingen.

Veel succes er nog mee.

Bewerkt (22 juni 2015 20:35)
Creater

Creater

• Lid sinds 22 juni 2015
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2015
  • 22:51

Hmm ik heb op internet gelezen dat hij bij middelmatig/matig gebruik ongeveer 2 dagen mee moet kunnen. Heb ik dit nou verkeerd of?

csaba1974

csaba1974

• Lid sinds 19 februari 2011
  • Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 23 juni 2015
  • 07:54

Je bedoeld zoals mijn Ford die op papier maar 4,5 liter verbruikt? ?

Nee. Eerlijk gezegd ben ik nog nooit in het bezit geweest van eender welk Galaxy model dat 24 uur mee ging. Tenzij ik het misschien onaangeroerd op mijn nachtkastje liet liggen met alle functies uitgeschakeld. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring met Samsung. Nu vind ik het eerlijk gezegd ook niet erg dat ik elke dag moet opladen. Als je weet wat ik er allemaal mee doe op één dag. Dus als voor uw ervaring uw batterij minder lang mee gaat sinds je update zal dat vast een zeker ook zo zijn. Misschien downgraden dan? Er is hier vast iemand die je daar mee kan helpen, bekwaam volk genoeg hier. Succes er mee.

Creater

Creater

• Lid sinds 22 juni 2015
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2015
  • 23:03

Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben. Ik heb een factory reset uitgevoerd met een verbetering van mijn batterijduur als gevolg. Het resultaat:

Bijlage:

jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 24 juni 2015
  • 23:12

Er wordt ook niet voor niets een factory reset aanbevolen na een grote update

esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 26 juni 2015
  • 23:08

in shock hier….ik had ook de 5.02 op mijn s5+ staan en ja met een FR. Ik ben toch weer terug gegaan naar 4.4.4 aangezien mijn bat aanzienlijk snel leeg liep….van max 12 uur mocht ik al blij zijn met 8 uur….voor mij dus geen LP maar ehhhh 24 uur? HOE DOE JE DAT! Gebruik je je tel wel? Ben heel benieuwd naar een screen waarom ik je WiFi cq data verbruik kan zien…

AW Forum Queen voor het leven

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.