Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

BJB58

BJB58

• Lid sinds 23 november 2010
  • Berichten 485
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2015
  • 06:58

Gisteren mijn S5 getracht te rooten en dit met odin gedaan , toestel geeft wel aan dat het geroot is ik kan bv titanium ook wel installeren maar als ik met een programma controleer zegt het dat root niet goed gegaan is , heb ik wat over het hoofd gezien ?

Huawei P9 origineel met NOVA premium launcher . Android 6.0

Galaxy S5
Rooted CM 13 android 6.0.1

Samsung Galaxy S3
Cyanogenmod 12 Rooted android version 5.0.2

Samsung Tablet 3 uit actie , rooted.

Harky

Harky

• Lid sinds 21 januari 2011
  • Berichten 276
  • Reputatie 10
  • 13 augustus 2015
  • 18:34

Gisteren mijn S5 getracht te rooten en dit met odin gedaan , toestel geeft wel aan dat het geroot is ik kan bv titanium ook wel installeren maar als ik met een programma controleer zegt het dat root niet goed gegaan is , heb ik wat over het hoofd gezien ?

Hoi, Mbv Root Checker heb ik ook maar ff gecontroleerd, had ik algedaan, maar wist niet meer precies welke melding ik kreeg.
In eerste instantie kreeg ik geen root acces!!!!, maar even later kwam SuperSU in beeld.
Toen ik SuperSu toestond gaf RootChecker iets later de melding dat root acces goed geinstalleerd is.
Uiteindelijk verleent SuperSU root-rechten.
Misschien moet je nogmaals de RootChecker app runnen en SuperSU installeren.

BJB58

BJB58

• Berichten 485
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2015
  • 18:43

Hoi, Mbv Root Checker heb ik ook maar ff gecontroleerd, had ik algedaan, maar wist niet meer precies welke melding ik kreeg. In eerste instantie kreeg ik geen root acces!!!!, maar even later kwam SuperSU in beeld. Toen ik SuperSu toestond gaf RootChecker iets later de melding dat root acces goed geinstalleerd is. Uiteindelijk verleent SuperSU root-rechten. Misschien moet je nogmaals de RootChecker app runnen en SuperSU installeren.

Ik had hetzelfde probleem als Veyron in de openingsthread op blz 2 omschreef , dus ook iets met binary file of zo , heb ondertussen maar even fabrieksreset gedaan echter nu kan ik natuurlijk nieyt meer via normale weg updates binnenhalen dus waarschijnlijk maar gauw de handleiding van Dave volgen en kijken of het hier ook lukt .

Galaxy S5

Samsung Galaxy S3

Harky

Harky

• Lid sinds 21 januari 2011
  • Berichten 276
  • Reputatie 10
  • 13 augustus 2015
  • 19:52

Ik had hetzelfde probleem als Veyron in de openingsthread op blz 2 omschreef , dus ook iets met binary file of zo , heb ondertussen maar even fabrieksreset gedaan echter nu kan ik natuurlijk nieyt meer via normale weg updates binnenhalen dus waarschijnlijk maar gauw de handleiding van Dave volgen en kijken of het hier ook lukt .

Hoe had jij geroot?

Bewerkt (13 augustus 2015 19:53)
BJB58

BJB58

• Berichten 485
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2015
  • 20:11

Wou net via methode van Dave opnieuw rooten maar in Odin gaat het mis bij recovery , krijg dan gelijk fail !!

Galaxy S5

Samsung Galaxy S3

Verwijderd_Account_127778

• Lid sinds 26 juli 2014
  • Berichten 81
  • Reputatie 10
  • 25 augustus 2015
  • 07:01

Heey BJB58,

Kun je misschien dat log van odin sturen, misschien kunnen we je dan verder helpen.

Misschien kun je ontwikkelaars opties aan zetten ik weet nog wel dat bij sommige roms nodig was om de root te verkrijgen.

Edit: welke versie van odin heb je is ook wel handig om te weten

Bewerkt (25 augustus 2015 07:05) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader
BJB58

BJB58

• Berichten 485
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2015
  • 14:02

DiT is dus de melding die ik iedere keer krijg , ik gebruik overigens Odin 3 V 3.07

zodra ik vanuit de download mode start komt in mijn scherm de volgende tekst in het rood ;

UDC Start
secure chack fail : recovery

Wellicht heeft dat er wat mee te maken ??

<ID:0/005> Removed!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> CF-Auto-Root-klte-kltexx-smg900f.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/005> Added!!
<ID:0/005> Odin v.3 engine (ID:5)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..
<ID:0/005> Initialzation..
<ID:0/005> Get PIT for mapping..
<ID:0/005> Firmware update start..
<ID:0/005> recovery.img
<ID:0/005> NAND Write Start!!
<ID:0/005> FAIL! (Auth)
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

Bijlage:

attachmentDoc1.doc (98,0 KB)

Bewerkt (25 augustus 2015 14:15) | aanvulling tekst

Galaxy S5

Samsung Galaxy S3

• Lid sinds 26 juli 2014
  • Berichten 81
  • Reputatie 10
  • 25 augustus 2015
  • 20:41

Je kunt proberen een nieuwe versie van odin proberen kijken of dat werkt en dan ook een nieuwe versie van autoroot. Hier vind je de nieuwste versie van odin. En hier heb je de nieuwe autoroot die je kunt proberen.

Let er wel op bij de nieuwe odin is het vakje ''PDA'' ''PA'' geworden.

Ik zou alle twee de bestanden uitpakken en op je bureaublad plaatsen maar odin zou ik het mapje wel intact houden.

Als dit ook niet werkt dan zou je nog een custom recovery kunnen proberen zoiets als twrp of cwm en dan via je telefoon de su zip flashen,
Maar ik zou eerst ff dit proberen.

Veel Succes hoopt dat het lukt!

Bewerkt (25 augustus 2015 20:43)
BJB58

BJB58

• Berichten 485
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2015
  • 00:03

Je kunt proberen een nieuwe versie van odin proberen kijken of dat werkt en dan ook een nieuwe versie van autoroot. Hier vind je de nieuwste versie van odin. En hier heb je de nieuwe autoroot die je kunt proberen. Let er wel op bij de nieuwe odin is het vakje ''PDA'' ''PA'' geworden. Ik zou alle twee de bestanden uitpakken en op je bureaublad plaatsen maar odin zou ik het mapje wel intact houden. Als dit ook niet werkt dan zou je nog een custom recovery kunnen proberen zoiets als twrp of cwm en dan via je telefoon de su zip flashen, Maar ik zou eerst ff dit proberen. Veel Succes hoopt dat het lukt!

Helaas precies zelfde foutmelding , ik heb trouwens voor in de avond terug gezet naar fabrieksinstellingen , ook dat mag tot nu toe niet baten

Galaxy S5

Samsung Galaxy S3

• Lid sinds 26 juli 2014
  • Berichten 81
  • Reputatie 10
  • 28 augustus 2015
  • 13:11

Andere vraag dan kwam je s5 al met lollipop toen je hem kocht of kwam hij met kitkat en daarna ge upgraded naar lollipop?

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.