Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

jpv65

jpv65

• Lid sinds 12 september 2015
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 22 september 2015
  • 16:45

Geachte forumleden ,

Ik heb een S5 Galaxy SM-G900F Baseband versie G900FXXU1BOH5 en wil overstappen naar de s6.

Graag had ik geweten hoe ik een soort ''''' systeem image''''' kan maken van mijn gsm zoals je dat kan bij windows7 ultimated…..Want je kan kies3 gebruiken als back-up, maar al mijn video's en mijn foto's staan op mijn externe kaart dus heb ik dan niet alles.
En gebruik ik Wondershare MobileTrans of Wondershare MobileGo for Android heb ik mijn gegevens mail accounts, beltonen, voorkeuren zoals startscherm , wi-fi, etc … niet want dat heb je alleen met kies3 -

Dus iemand een oplossing voor een back up dat mijn nieuwe s6 volledig zelfde zal zijn als mijn S5 qua apps, video's, foto's, mails , etc…

Bedankt voor antwoord op voorhand.

Groeten jp

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 22 september 2015
  • 17:01

een system img is wel iets anders dan een backup, maar volgens mij kun je het beste samsung smart switch voor pc gebruiken die is voor samsung kies in de plaats gekomen en werkt een stuk makkelijker & beter.

smart switch kun je hier downloaden.

hier een filmke, hier wordt een telefoon voorzien van nieuwe firmware, maar je kunt ook backups maken en terug zetten met smart switch, de firmware opnieuw flashen hoef jij natuurlijk niet te doen

zorg dat je toestel in het beginscherm zit en eventueel geen pincode/veegcode enz.. heeft anders zal hij niet verschijnen in de tool.

Bewerkt (22 september 2015 17:16) | Text aangepast
jpv65

jpv65

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 22 september 2015
  • 17:17

Bedankt voor u accuraat antwoord.

Groeten jp

jpv65

jpv65

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 24 september 2015
  • 14:06

Geachte Forumleden

Ik ga dit vandaag uitproberen, heb een back up gemaakt van mijn s5 en ga nu mijn s6 halen, een vriend van mij zegt dat de apps niet worden mee opgeslagen ..Weet iemand hier meer over,of kan ik na de restore met smart switch met kies3 alsnog de apps terugzetten op de s6 want daar zag ik dat hij een back up maakte van de apps…

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 24 september 2015
  • 14:20

De laatste keer dat ik een backup van mijn vorige telefoon een s6 werden apps gewoon terug gezet vanuit samsung smart swich pc versie, samsung kies weet ik niet dat programma werkt sowieso niet goed is mijn mening, en al worden ze niet terug gezet dan heb je je google account nog die ze dan terug zet vanuit de playstore, mits je niet van telefoon nummer bent gewijzigd dan zijn je apps die je ooit aangekocht hebt kwijt en zul je ze opnieuw moeten aanschaffen het kan ook nog zijn dat apps die op je vorige telefoon wel werkte niet meer op je s6 zullen werken, dit zal sporadisch zijn.

als je het zeker wilt weten maak eerst een backup met smart switch pc versie van je s5 als het klaar is kies dan restore en klik links onderin op change data to restore en zie je vanzelf wat het programm allemaal backup't van je s5 als daar apps bij staat dan weet je genoeg

Bewerkt (24 september 2015 14:37) | info toegevoegt
jpv65

jpv65

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 26 september 2015
  • 21:28

De laatste keer dat ik een backup van mijn vorige telefoon een s6 werden apps gewoon terug gezet vanuit samsung smart swich pc versie, samsung kies weet ik niet dat programma werkt sowieso niet goed is mijn mening, en al worden ze niet terug gezet dan heb je je google account nog die ze dan terug zet vanuit de playstore, mits je niet van telefoon nummer bent gewijzigd dan zijn je apps die je ooit aangekocht hebt kwijt en zul je ze opnieuw moeten aanschaffen het kan ook nog zijn dat apps die op je vorige telefoon wel werkte niet meer op je s6 zullen werken, dit zal sporadisch zijn. als je het zeker wilt weten maak eerst een backup met smart switch pc versie van je s5 als het klaar is kies dan restore en klik links onderin op change data to restore en zie je vanzelf wat het programm allemaal backup't van je s5 als daar apps bij staat dan weet je genoeg
De laatste keer dat ik een backup van mijn vorige telefoon een s6 werden apps gewoon terug gezet vanuit samsung smart swich pc versie, samsung kies weet ik niet dat programma werkt sowieso niet goed is mijn mening, en al worden ze niet terug gezet dan heb je je google account nog die ze dan terug zet vanuit de playstore, mits je niet van telefoon nummer bent gewijzigd dan zijn je apps die je ooit aangekocht hebt kwijt en zul je ze opnieuw moeten aanschaffen het kan ook nog zijn dat apps die op je vorige telefoon wel werkte niet meer op je s6 zullen werken, dit zal sporadisch zijn. als je het zeker wilt weten maak eerst een backup met smart switch pc versie van je s5 als het klaar is kies dan restore en klik links onderin op change data to restore en zie je vanzelf wat het programm allemaal backup't van je s5 als daar apps bij staat dan weet je genoeg

Bedankt,

Ik heb restore gedaan met smart switch en al mijn gekochte apps en gewone apps stonden op mijn 6 ….Ook home screen etc… was overgezet, maar muziek en foto's en video's niet (ik had deze toch op een externe disk en heb die gewoon via usb op gsm gezet) en mails en Samsung account ook niet …Voor de rest was alles ok ….Ik vind de s6 toch veel sneller, en de kwaliteit van scherm resolutie is enorm goed en echt scherp en plezant om mee te werken en ligt ook zeer goed in de hand.Ook de klank is veel beter…. en 5.1.1 heeft de bugs weggewerkt die de 5.0 had ….

Groeten jp

Bewerkt (26 september 2015 21:32) | meer info
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 26 september 2015
  • 21:35

Jpv65 mooi dat het gelukt is, accounts enz zul je toch weer opnieuw moeten instellen, dat is normaal, en de s6 loopt inderdaad heel mooi en snel en een prachtig beeld.

Heb nog wel een tip, pas op als je een clear view cover gaat gebruiken de kans bestaat dat je krassen en putjes in je scherm krijgt, dit is een veel voorkomend probleem bij de s6 en edge.

Succes en veel plezier verder met je samsung s6.

Groetjes gizmo!

Bewerkt (26 september 2015 21:42) | text aangepast
jpv65

jpv65

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 28 september 2015
  • 23:46

Jpv65 mooi dat het gelukt is, accounts enz zul je toch weer opnieuw moeten instellen, dat is normaal, en de s6 loopt inderdaad heel mooi en snel en een prachtig beeld. Heb nog wel een tip, pas op als je een clear view cover gaat gebruiken de kans bestaat dat je krassen en putjes in je scherm krijgt, dit is een veel voorkomend probleem bij de s6 en edge. Succes en veel plezier verder met je samsung s6. Groetjes gizmo!

Dank voor de info gizmobinky, btw nog een vraagje, hoe komt het dan sommige foto's die ik met mijn 5s maakte niet helemaal op mijn scherm komen,2 zwarte banden, en foto's die zelfde moment genomen waren op heel mijn scherm tonen. Met filmpjes heb ik dat ook die mss opgenomen zijn met 5 minuten verschil.
Dus op mijn s6 heb je foto's en filmpjes die niet het hele scherm bedekken, je ziet 2 zwarte banden links 1 en rechts 1 en de andere zie je over het hele scherm zoals het hoort te zijn .

Dank voor antwoord op voorhand .
Groeten jp

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.