Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

wanhoopwolfje

wanhoopwolfje

• Lid sinds 17 augustus 2015
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 17 augustus 2015
  • 19:52

Hoi,

ik heb sinds kort een Samsung Galaxy S6 Edge.
Hoewel ik mn S4 prettiger vond begin ik langzamerhand beter thuis te raken op mn S^.
Ik heb een vervelend probleem met Whatsapp. Heb internet afgestruind en diverse fora maar kom dit probleem niet tegen laat staan
een antwoord.
Ik wil het icoon van whatsapp graag op het homescreen zetten.
Ik heb op het scherm een lege plek vastgehouden, vervolgens verschijnen onderin het scherm een aantal keuzes waaronder "widgets".
Als ik daarop tik en veeg dan kom ik Whatsapp wel tegen als een soort clustertje, bestaand uit het bekende whatsapp icoontje, een whatsapp cameraatje en een "Whatsapp 4x2". Ik moet daarop tikken en dan wordt dat clustertje uitvergroot.
Ik vind het al een beetje gek dat het in Touchwiz (de launcher) in de widgets staat.
Ik kan maar 1 whatsapp icoontje tegelijk uit het clustertje naar het homescreen slepen.
Wat er dan gebeurt: het icoontje van whatsapp komt niet op het homescreen te staan maar whatsapp opent meteen en laat direct de lijst met gesprekken zien.
Als ik rechts bovenin o de stipjes voor meer keuzes tik, dan ontbreekt o.a. de keuze "instellingen".
Ik kan de gesprekken wel lezen en een bericht versturen, maar zodra ik op de terugknop tik dan is whatsapp afgesloten en staat er geen icoontje op het homescreen.
Bijzonder vervelend.
Ik heb een andere launcher gedownload en geinstalleerd, Smart Launcher, en daar staat whatsapp 1. gewoon tussen de apps 2. kan ik het icoontje toevoegen aan het homescreen als nieuwe bubble.

Daaruit concludeer ik dat het een probleem is met de Launcher (Touchwiz?).
Ik wil die launcher liever gebruiken als Smart Launcher omdat ik daar bv de verschillende apps op het homescreen zelf kan samenvoegen op soort en meteen kan openen vanaf het homescreen.

Kent iemand dit probleem met Whatsapp en Touchwiz/Lollipop?
Alles is geupdate, zowel Lollipop als Whatsapp.
Ook heb ik de updates van Whatsapp al es verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Het programma Whatsapp is al voorgeinstalleerd door Samsung en kan niet verwijderd worden voor een compleet nieuwe installatie.

BZij voorbaat dank,

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 17 augustus 2015
  • 23:03

ook niet als je in het beginscherm zit en rechtsonderin op het vierkante icoontje tikt dan kom je als het goed is in de app drawer zoek daar het whatsapp icoontje klik op het icoon en vasthouden totdat je weer in het beginscherm zit en verleep hem waar je hem maar wilt hebben en als het goed is kun je dat zovaak herhalen als maar kan, dat lukt dus ook niet?

wanhoopwolfje

wanhoopwolfje

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2015
  • 11:21

Nee hhelaa.
Whatsapp staat nie tussen de apps in Touchwiz/Lollipop op mn S6 maar tussen de widgets. Dus ik moet n lege plek op mn beginsxherm vasthouden, ondeein komt dan o.a. het icoon voor de widgets yevoorschijn en dan gebeurt elke keer wst ik omschreven heb

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 18 augustus 2015
  • 11:28

volgens mij kun je rechtboven als je in de appdrawer bent aangeven welke apps je wilt verbergen (weet ik niet zeker) misschien heb je whatsapp op verborgen staan en dat je daarom niet ziet.

wanhoopwolfje

wanhoopwolfje

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2015
  • 17:09

Nou volgens mij heb ik nu 3x gereageerd maar de afbeeldingen waren te groot die ik wilde bijsluiten.
Kleiner gemaakt dus even zien of het nu wel lukt:

Wat je beschrijft gaat niet omdat Whatsapp bij de widgets staat en niet bij de apps.
Ik heb geprobeerd de widget naar het beginscherm te slepen maar dan gebeurt dus wat ik beschreven heb.
Overigens is dat alleen in Touchwiz zo, in de andere launcher gaat het wel goed maar die wil ik niet gebruiken omdat ik dan weet ik hoeveel bubbles krijg terwijl ik de appjes die ik gebruik wil sorteren zoals dat kan in Touchwiz.

Er zitten drie icoontjes in de whatsapp widget, 1 van de camera, die kan ik zonder problemen naar het hoofdscherm slepen, een zg. 4x2 Wahtsapp icoon waar je al een stukje tekst ziet van ongelezen apps, ook die kan zonder probleen versleept worden maar vind ik veel te groot, en dan nog het gewone ronde whatsapp icoontje wat de problemen geeft. Dat opent bij verslepen meteen het programma en bovendien komt de optie "instellingen" niet voor bij het dropdown menu. Ik zal in een reactie hierna proberen de screenshots te sturen anders ben ik dit geschreven stuk weer helemaal kwijt als het niet lukt

wanhoopwolfje

wanhoopwolfje

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2015
  • 17:11

Deze afbeeldingen dus:

Bijlage:

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 18 augustus 2015
  • 17:21

ik weet wel dat toen ik een s6 tweedehands overgenomen had ik ook allerlei problemen had ook na een Factory reset bleven bepaalde problemen bestaan de enigste oplossing was toen voor mij de firmware opnieuw flashen met het officiële programma smart switch van Samsung daarna waren alle problemen voor bij.

Ik had toen ook de problemen die jij om schrijft, het niet kunnen verslepen en meteen openen van apps dit gebeurde nadat ik een backup terug gezet had, daarna nog een keer een reset gedaan zonder backup terug te zetten toen was het probleem weg.

Als je zegt dat andere apps/widgets wel normaal werken dan zou ik eerder denken dat het aan whatsapp ligt.

Verder weet ik het ook niet.

Bewerkt (18 augustus 2015 17:27)
Pipodc

Pipodc

• Lid sinds 23 oktober 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2015
  • 16:57

Net 'n nieuwe S6 Edge, had hetzelfde probleem.
Oplossing: Het icoon van Whatsapp zit onder "Social" bij de Apps.

wanhoopwolfje

wanhoopwolfje

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2015
  • 21:36

Net 'n nieuwe S6 Edge, had hetzelfde probleem. Oplossing: Het icoon van Whatsapp zit onder "Social" bij de Apps.

@Pipodc

Dank voor je reactie.
Had het van de week ook net uitgevonden.
Op een of andere manier kijk he er overheen, maar t is gelukkig goed gekomen.

Fijn dat je nog even reageert

galaxis5757

galaxis5757

• Lid sinds 07 februari 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 24 maart 2016
  • 21:31

Hey Pipodc,

Hier hetzelfde probleem maar opgelost dankzij jouw bijdrage.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.