Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

pvkan

pvkan

• Lid sinds 26 juli 2013
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2015
  • 13:02

Hoi,

Om een of andere reden gebruikt/ziet People-Edge op mijn Samsung S6-edge mijn contactpersonen niet meer.
Als ik een contact aan de Edge wil toevoegen, dan krijg ik een lijstje met slechts 2 nummers. Het lijkt
er op dat dit default nummers van KPN zijn en dat deze op de simkaart staan (info en voicemail).
Al mijn contacten zijn echter nog wel gewoon allemaal aanwezig onder 'de 'Mijn Contacten' app en zijn in andere apps (bv email) gewoon te benaderen.
Het valt mij overigens ook op dat als ik via PeopleEdge een contact wil opzoeken er ineens gesproken
wordt over 'Mijn Personen' ipv 'Mijn Contacten.
Ergo: Mijn contacten zijn dus niet kwijt, maar PeopleEdge gebruikt spontaan een andere database/gegevensbron voor contacten.
Ik vermoed de simkaart.

Kan ik ergens aangeven welke bron Edge moet gebruiken of is dit een bug in de meest recente versie van de firmware (5.1.1)?

Wie heeft het antwoord ?

Peter

<UPDATE>
Een verdere zoektocht heeft mij geleerd dat dit een 'undocumented feature' is ;-)) in de update naar Android 5.1.1
Daarmee is het gebruik van Edge als snelkiezer dus de das om gedaan en heeft Edge een functionaliteit verloren.
Met dank aan Samsung :-((((

Bewerkt (20 augustus 2015 14:00)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 20 augustus 2015
  • 14:37

Heb je in de instellingen van de contacten app alle contacten op zichtbaar aangevinkt, misschien zit hem daar het probleem in.

Bewerkt (20 augustus 2015 14:38)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 20 augustus 2015
  • 16:15

Topic veprlaatst naar het Samsung S6 Edge forum

pvkan

pvkan

• Lid sinds 26 juli 2013
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2015
  • 09:16

Ja,

In contacten staat 'Alles' aangevinkt.
Dat klopt ook wel, want alle andere apps (email, telefoon etc) zien al mijn contacten wel.
Alleen PeopleEdge niet (sinds 5.1.1.)
Maar volgens mij is het een bug (of een nieuwe 'by design' verzinsel)

Peter

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 21 augustus 2015
  • 16:23

Ik bezit geen galaxy meer maar Is het misschien niet zo dat je alleen contacten kunt gebruiken die je als favoriet in je telefoon hebt staan om ze te gebruiken voor People-Edg.

pvkan

pvkan

• Lid sinds 26 juli 2013
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2015
  • 12:10

Nope.

Favoriet of niet, PeopleEdge ziet ze niet (hee, dat rijmt ;-)

Peter

pvkan

pvkan

• Lid sinds 26 juli 2013
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2015
  • 21:44

Na mijn klacht/vraag te hebben achter gelaten bij Samsung Nederland zelf, kreeg ik vandaag een email van hen of ik contact met het servicecenter wilde opnemen. Tijdens dit contact gaf men aan graag met mij mee te willen kijken op mijn telefoon om te bezien wat er nu precies gebeurd. Er werd een afspraak gemaakt voor de middag tussen 14 en 1600 uur.
Om 15.00 belde het supportcenter mij zelf terug en middels een speciaal appje opende de medewerkster een soort RDP sessie met mijn telefoon.

Na enig gezoek kwam ook de medewerkster tot de conclusie dat PeopleEdge onder 5.1.1 inderdaad geen gebruik meer wilde maken van mijn contacten. Niet van Exchange, niet van Hotmail, niet van mijn Google account.
Zij kwam echter wel met een oplossing die na een testje mijn probleem voor nu oplost.
Als je een bestaand contact opnieuw aanmaakt en opslaat in het toestel zelf, ziet PeopleEdge deze wel. Vreemd genoeg kent de S6 en 5.1.1 geen optie om een contact direct te kopieeren naar het geheugen van het toestel, dus het is even een handmatige actie.
Omdat het toch maar om een 5-tal contacten gaat die ik snel wil kunnen bellen/mailen was deze oplossing voor mij (voor nu) even voldoende.
PeopleEdge is immers ook niet iets wat je dagelijks gaat aanpassen.

Chapeau voor de dame van Samsung. Het eigenlijke probleem is weliswaar niet opgelost (wel onderkend) maar zij kwam met een work-around die voor mij voldoende is. Ik ben tevreden.

Peter

Bewerkt (25 augustus 2015 21:46)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 25 augustus 2015
  • 22:16

hmm kan geen contacten kopieren naar het intern geheugen ook niet als je eerst alles van je google of account ander naar de simkaart kopieert en vanuit de simkaart weer naar het intern zoals in dit filmpje gedaan wordt, ik zeg maar iets.

Bewerkt (25 augustus 2015 22:18) | Text aangepast
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6244
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 25 augustus 2015
  • 22:47

Vreemd want ik kan gewoon contacten toevoegen, verwijderen en verplaatsen in People Edge.
Ik zit ook op 5.1.1. en mijn contacten staan niet in het intern geheugen maar zijn via Google.

Bewerkt (25 augustus 2015 22:48) | aanvulling
pvkan

pvkan

• Lid sinds 26 juli 2013
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2015
  • 08:00

@Gizmobinky:

Bedankt voor je suggestie.

Maar dat is nu precies het probleem. Je kan alleen contacten importeren vanaf je simkaart.
Het probleem is echter dat op je simkaart alleen maar een naam + telefoonnummer opslagen kan worden.
Dat is nog iets uit de vorige eeuw toen mobiele telefoons heel weinig (of geen) intern geheugen hadden.
Je mist dus de extra informatie zoals emailadres en een afbeelding. Die laatste is natuurlijk essentieel.
Zonder afbeelding van je contact is de interface van PeopleEdge niet echt bruikbaar (er staat immers geen naam).

De S6 plaatst bij ontbreken van een afbeelding de eerste letter van de naam als afbeelding.
De voornaam van 2 van mijn contacten in PeopleEdge beginnen met de 'D'…en je kan dan niet zien wie wie is.

@pklijzing
Vreemd inderdaad dat de Google contacten bij jou wel worden geaccepteerd.
De servicedesk dame heeft dat gisteren ook geprobeerd, maar zonder succes. Ook na een (extrA) cache-wipe
werkte dit niet. Los van dit alles blijft het een feit dat PeopleEdge altijd gewerkt heeft met mijn contacten vanaf een Exchange server en na 5.1.1 niet meer. Men heeft dus iets bewust of onbewust aangepast.

Maar goed: Zoals je kon lezen:Ik ben geholpen met de work-around ;-)

Groet,
Peter

Bewerkt (26 augustus 2015 08:06)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.