Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

novw

novw

• Lid sinds 15 januari 2011
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2016
  • 04:00

En nou wordt ik er dus helemaal hoorndol gek van. Ik heb een s6 edge plus, net een update naar de nieuwe android (geen idee qua naam, ik werk met nummers: 6.0) .
Gisteren had die telefoon een afwijking. Als ik een jpg wilde bekijken, _moest_  ik kiezen voor een viewer (gallerij, fotos, edit software, …). Als ik die keuze eenmaal gemnaakt had, stond die vast. Ik moest naar instellingen. applicaties, standaardapplikcaties en dan stond er e en lijst met standaard ingestelde apps. Die kon ik dan met één klik per app wissen.  
Nu: ik _ moet_ weerkiezen dat ik jpg met gallerij wil bekijken. Ik wil nu die jpg editen. Dat kan niet. Instellingen, appliacatiebeheer, standaardapplicaties, instellen als standaard, en dan krijg ik een COMPLETE lijst met ALLE apps die ik op mijn telefoon heb staan. Na 6 pagina;s scrollen staat gallerij daar. daar klik ik op, en dan kan ik op standaardinstellingen wijzigen klikken. In plaats van als een krankzinnige 4x te  moeten  klikken, moet ik dus no als een debiel 6x klikken en me helemaal lamlendig zoeken naar welke app als standaard is ingesteld.

Dit ZUIGT. Met een hoofdletter. Ik vond de vorige oplossing (4x klikken) al klote, dit is echt een breker. Ik wil ZELF KIEZEN wat ik wanneer met welke app wil openen.

1: Hoe heet dat standaardinstellingen in het engels? Dan gaat er een woest withete woedende mail naar Korea (ja: zinloos)
2: is er een app die alle standaardinstellingen gewoon met 1 klik wist?

Thanks

GerKuijn

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2016
  • 06:56

Als je bijvoorbeeld een jpg bestand hebt kan je kiezen ja dat klopt. maar je kan als je die app aanklikt ook kiezen voor eenmalig kiezen…

En je hoeft niet persé naar applicatiebeheer te gaan en te scrollen. je kan ook naar de app drawer gaan (waar alle apps staan) en houd de app in die je wilt. sleep hem naar boven waar staan "app-info" en dan opent applicatiebeheer gelijk die app

GerKuijn

novw

novw

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2016
  • 17:27

En dat "eenmalig kiezen" is er dus uitgehaald door die nep - Chinezen.
Jouw truuk, zou leuk zijn,  maar werkt dus ook niet,  want als ik een app kies en sleep kan ik uninstall of cancel kiezen.  Geen app info.  Geen app info (meer).  Fijn joh.  Een update

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 21 maart 2016
  • 18:39

je moet de standaard waarden wissen van de betreffende app dan krijg je vanzelf de optie één keer of altijd terug.

heb je gekozen voor altijd dan zal hij ook altijd met die app openen, het kan soms zij dat als je opent vanuit een andere app kun je ook weer zulk soort popups krijgen of er komt te staan open standaard met de app die je vervolgens weer aan kunt vinken hij zal dan standaard in een bepaalde app standaard openen.

in de screenshots heb ik gekozen voor de goole foto app voor altijd openen, wil je optie een maal of altijd terug gewoon de standaard waarden wissen.

zolang je elke keer een jpg opent kies dan een maal dan hoef je niet elke keer de gegevens van een app wissen.

opent hij toch elke keer met dezelfde app ondanks dat je een maal gekozen hebt dan denk ik dat je een factory reset moet toepassen (wordt ook altijd aanbevolen bij een grote update) wel een backup! van je gegevens maken mocht je een factory reset toepassen.

Bewerkt (21 maart 2016 18:53) | extra info toegevoegt
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 21 maart 2016
  • 19:19

je kunt ook nog in de apps rechtsboven op het tandwieltje klikken en app-links kiezen dan een app openen en maak je keuze weer maar dan in een app.

ik weet trouwens niet of die functie in android marshmallow ook werkt ik draai namellijk android N beta op een nexus 6p.

novw

novw

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 26 maart 2016
  • 15:12

Maar zie je zelf hoe krankzinnig veel werk dat is, alleen maar omdat Samsung denkt dat de gebruikers te dom zijn (te lui zijn?) om iedere keer opnieuw een keuze te maken?? Dan is het 1 extra klikje. Nu ben je na een dag gebruik 5 minuten bezig alles te resetten.

Maar.

De oplossing is even simpel als geniaal: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aboutmycode.betteropenwith&hl;=nl Een app die _alle_  filetypes en actions "overneemt". En die je dan vervolgens een keus geeft met welke app je op welk moment welke data wil openen. En als bonus: compleet zonder enige permissions. Dus; spam, reclame en popup vrij!

novw

novw

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 26 maart 2016
  • 15:14

weet trouwens niet of die functie in android marshmallow ook werkt ik draai namellijk android N beta op een nexus 6p.

Zoals te verwachten: werkt niet. Maar het idee is solide

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 26 maart 2016
  • 15:37

weet trouwens niet of die functie in android marshmallow ook werkt ik draai namellijk android N beta op een nexus 6p.
Zoals te verwachten: werkt niet. Maar het idee is solide
Dan denk ik toch dat de fout bij Samsung ligt ik heb op mijn toestel nergens last van, als de gegevens wis krijg ik netjes de opties eenmaal of altijd terug en komen de compatibel apps weer terug en kan ik kiezen wat wil.

Toch vreemd dat niet iedereen met een Galaxy s6/Edge hier last van heeft, maar goed je probleem is opgelost met die app die je gevonden hebt. 

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.