Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Frank77

Frank77

• Lid sinds 26 maart 2010
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2015
  • 16:53

Aloha allen,

Het is al een tijd geleden dat ik mij op dit forum heb gemeld. Ik moet dat ook zeggen dat ik met mijn Samsung S3 nooit echt noemenswaardige problemen heb gekend ;-)

Nu ben ik sinds kort overgestapt op een Samsung S6. Een geweldig toestel maar ik heb 1 "frustrerend" dingetje. Ik heb bijna alles probleemloos over kunnen zetten van de S3 naar de S6. Behalve………..foto's. In de S3 zit/zat een SD kaart en daar had ik veel foto's op staan. Deze heb ik op mijn laptop ge-back-upt en overgepompt naar de S6. Echter nu geeft hij als bestandsdatum 06-05-2015, de datum dat ik dat heb gedaan, aan ALLE foto's die ik vanaf mijn S3/laptop naar de S6 heb gezet.

Ik kom er maar niet achter hoe dit kan en hoe ik dit kan aanpassen/oplossen. Foto's die ik met de S6 maak en/of verstuur krijgen wel de originele bestandsdatum mee. Dit kan ik terug vinden als ik op "detail" zoek in een app als Astro.

Het is allemaal geen complete ramp maar ik zou toch graag de juiste volgorde willen in mijn foto's, zoals de foto's van mijn jongens vanaf hun geboorte tot heden. Dat kijkt en zoekt wel zo makkelijk :-)

Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad en hiervoor een oplossing heeft??
Het rare is namelijk dat wanneer de S6 een SD slot had gehad de originele data wel behouden blijven en die meegepakt worden vanaf de SD kaart.

Ik heb al veel gezocht op internet maar de oplossing (nog) niet gevonden.

jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 6 juli 2015
  • 19:59

Staat de datum op de sd kaart wel correct?

Frank77

Frank77

• Lid sinds 26 maart 2010
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2015
  • 21:33

Goedenavond jwhoutepen,

De data op de SD kaart staat wel goed. Ook als ik de bestanden van SD naar de PC zet blijven de data gewoon goed staan.
Echter krijgen de bestandsmappen een nieuwe datum en die datum komt bij iedere gekopieerde foto op de S6 te staan.

JeWe_

JeWe_

• Lid sinds 26 maart 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 19 september 2015
  • 19:30

wat ik in al die jaren na enige tijd begrepen heb (achter kwam) is dat dit te maken heeft met kopieren of knippen. Als je kiest voor knippen, dus het bestand verplaatst blijven de data bij "gewijzgd op" en "gemaakt op" ongewijzigd. Maar als je de bestanden kopieert wordt de datum van "gemaakt op" aangepast naar de datum en tijdstip dat je het bestand kopieert. Waarschijnlijk heb je de fotos gekopieerd naar je toestel en het origineel op je computer. Misschien handiger om de bestanden eerst te kopieren in een backup map en dan de originelen te "verplaatsen" (cut n paste) naar je toestel. Dat zou moeten werken, schat ik in.
Gebruik in verkenner de gedetailleerde weergave met alle details. Deze kan je uitbreiden door te klikken met de linkermuisknop te klikken op de kolommen met de detailnamen zoals gewijzigd op. Je kan dan extra details toevoegen.

Daarbij is die Galerij app van samsung ook wel weer dermate van slechte bouw dat ik je zou willen adviseren om een app te gebruiken die ook gebruik maakt van de metadata die de camera in de meeste gevallen opslaat (in windows verkenner > gedetailleerde weergave > zichtbaar maken van detail "Afbeelding gemaakt op" > maar goed ik weet ook even niet of bijv de app Fotos van Google hiermee werkt. het lijkt er op dat deze app dat wel doet en het geeft meer keuze in het bekijken van je afbeeldingen in ieder geval.
Hoor graag of dit voor je werkt.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.