Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Jesno

Jesno

• Lid sinds 31 januari 2012
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 15 juli 2015
  • 12:45

Als ik een bericht wil versturen, Galaxy S6, krijg ik een lijst met contacten inclusief iedereen aan wie ik ooit een mail verstuurde. Deze staan nochtans niet in mijn Gmail contacten. Hoe kan ik de aanpassen ? Thx

JeWe_

JeWe_

• Lid sinds 26 maart 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 19 september 2015
  • 17:23

je bedoelt met bericht een sms neem ik aan.
de berichten app is gekoppeld aan jouw contacten.
in de contacten app (te herkennen aan oranje achtergrond en wit avatar) kan je instellen welke contacten je zichtbaar wilt hebben
>> druk op "meer" (rechtsboven in scherm)
>> druk vervolgens op "instellingen"
>> onder kopje "weergeven" staat de mogelijkheid "Weer te geven contacten"
>> druk hierop en je krijgt een overzicht van alle contacten (google account(s), Skype, Yahoo, Whatsapp etc) die op je telefoon staan > dus ook heel veel mensen waarmee je wellicht hebt gemaild > je kan ervoor kiezen om de contacten van jouw mail account onzichtbaar te maken > standaard instelling is "Alle contacten" >> je kan voor een aangepaste lijst kiezen (helemaal onderaan) > vink je aan welke contacten zichtbaar moeten zijn > dat is wellicht voor jou de beste methode want dan kan je per account precies aangeven welke contactpersonen je wilt zien. Misschien één van die mailadressen even onthouden en invoeren in je systeem of het idd onzichtbaar geworden is.

Andere oplossing:
Naar je webmail gaan en de contactpersonen daar op te schonen en de instelling uitzetten (die heb je in sommige gevallen) "automatisch toevoegen aan contactpersonen" (of iets van dergelijke strekking). Maar goed je schrijft dat ze niet zichtbaar in contactpersonen (via de webinterface van Gmail neen ik aan) > je hebt daar nl ook een entry "Regelmatig contact mee opgenomen (XX)" en die worden schat ik in ook zichtbaar op de S6 als je niet van tevoren aangeeft dat je dat niet wilt.
Wat ik altijd doe is gewoon de naam intikken van degene die ik een bericht wil sturen en dan zie de naam op een gegeven moment staan. Eea afh hoeveel contactpersonen dezelfde naam hebben natuurlijk. Dan kom ik die contacten toch niet tegen ;-))
succes en hoop dat mijn suggesties en tips bijdragen aan het antwoord op jouw vraag

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.