Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

RicardoDimm

RicardoDimm

• Lid sinds 07 november 2012
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 30 juli 2015
  • 11:34

Hallo,

Ik heb nu al een tijdje de Galaxy S6 in mijn bezit. Nu heb ik al een lange idee dat mijn beeldscherm niet helemaal in orde is. Als ik het scherm op de basis modus zet, is het scherm zo grauw dat het gewoon afschuwelijk is om aan te zien. Nu is het scherm in bioscoop modus wel geweldig. Maar nu heb ik op verschillende websites gelezen dat de basis modus eigenlijk de mooiste modus is. Klopt it verhaal? en zo ja, is er dan wat met mijn scherm aan de hand?

Ook heb ik vaak het idee dat het scherm de ene keer donkerder is dan de andere keer. Heb niks op automatisch aanpassen staan…

Wie kan mij hierover wat meer vertellen?

Alvast bedankt.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 30 juli 2015
  • 12:49

ik heb hem altijd op aanpasbaar display staan op basis ziet het insderdaad grauw uit en een beetje donker.

het scherm heeft ook een aantal problemen als je er schuin overheen kijkt en vooral met een witte achtergrond niet iedereen ervaart deze problemen,hieronder een citaat van een andere site.

Roze gloed

Een ander probleem, waar wij ook met vier exemplaren al van de Galaxy S6 tegenaan liepen, is de roze gloed over het beeldscherm van de Samsung Galaxy S6. Navraag door DroidApp bij diverse gebruikers van de Galaxy S6, maken duidelijk dat we hierin niet de enige waren met dit probleem. Sommigen maken ook melding van een groene waas over het display. Naast een roze gloed melden meerdere gebruikers dat het scherm niet egaal wit is, maar dat het aan de randen donkere, grijze kleuren vertoont.

Bewerkt (30 juli 2015 12:53)
RicardoDimm

RicardoDimm

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 30 juli 2015
  • 12:51

Maar het klopt dus dat het scherm op bioscoop ongeveer kwa kleuren het mooist is? Ik heb verder geen roze of groene gloed…

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 30 juli 2015
  • 12:58

Maar het klopt dus dat het scherm op bioscoop ongeveer kwa kleuren het mooist is? Ik heb verder geen roze of groene gloed…
klopt exact er zit veel verschil in de verschillende modusen en basis ziet er het slechts uit.

heb je die blauw/roze gloed ook niet met een witte achtergrond als je er schuin overheen kijkt en de telefoon een beetje beweegt.

Bewerkt (30 juli 2015 12:59)
RicardoDimm

RicardoDimm

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 30 juli 2015
  • 13:00

Bij wit kan ik het heel iets zien. Dan is het langs de randjes net wat donkerder.

Gonster

Gonster

• Lid sinds 14 september 2015
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 15 september 2015
  • 20:23

Er zijn veel problemen met het scherm, dat is veel te lezen op vooral Engelse forums. Wat mij op valt is dat mijn scherm zich zelf aan het licht aanpast, zonder dat ik hiervoor het vinkje auto heb aangezet, dat klopt dus ook niet. Een mail naar samsung gestuurd met deze klacht en die sturen terug dat ik het scherm op "basis" moet zetten en dan het vinkje op auto uit….Basis ziet er naar mijn mening niet uit en ik heb de voorkeur aan een fel scherm, wat dan ook zo blijft. De volgende optie was een factory-reset en het dan allemaal opnieuw in te stellen. Ik heb reeds vele mensen berichten zien plaatsen dat ook dit niet werkt. Waardeloos dus, het is en blijft kennelijk heel moeilijk om een telefoon te maken die perfect is…..al doet de grootste concurrent zijn best, Ik kom van Apple heb de Samsung 1 dag, en loop al tegen diverse problemen aan, heel slordig voor een toestel van 800 euro…….het is net een lekker wijf die s6…prachtig van buiten….maar van binnen…..
Hopelijk doet een update wonderen mbt het scherm wat zich aan past terwijl je het hebt uit gezet, maar kennelijk wacht men daar al een tijdje op

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 15 september 2015
  • 21:02

hmm vreemd ik had dit probleem niet bij mijn inmiddels verkochte galaxy s6, daar had ik weer andere problemen.

probeer het eens met een appje zoals deze hier misschien blijft het scherm dan wel op een constante lichtsterkte, er zijn er natuurlijk meer van zulke appjes.

succes.

Gonster

Gonster

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 15 september 2015
  • 21:19

ga het eens proberen, waarom verkocht jij de jouwe?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 15 september 2015
  • 21:41

bij de mijne begon de home knop te wiebelen, het scherm beschadigt geraakt door toedoen eigen clear view cover, roze waas over het scherm, en na een chat met samsung over hoe het zit met de garantie als de knox geriggerd is (0x1) na rooten er werd me verteld dat de garantie vervalt als ik dit deed en daar had ik moeite mee, nu zullen er wel mensen zeggen dat het niet waar is en dat de garantie niet vervalt na rooten, maar je zult altijd zien dat je aan het kortste eind trekt als je het ding inlevert voor reparatie dan gaat men zeuren over de garantie, dat zou ik tenminste wel doen als ik een tweedehands s6 zou kopen waarbij de knox is geriggerd dan ga ik niet de volle prijs betalen omdat ik namelijk niet zeker weet of ik nog garantie in toekomst kan krijgen.

voor de rest vind ik het een prima apparaat en ik had hem ook liever gehouden maar ik had geen zin in reparatie van het toestel het was me te onduidelijk of ik nu wel of niet voor de schade op zou draaien, vandaar heb ik hem verkocht.

ps apple is hier ook niet al te coulance mee, een deukje aan de buitenkant en je garantie is naar de knoppen, zo heb ik ondervonden.

Bewerkt (15 september 2015 21:47)
Gonster

Gonster

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 15 september 2015
  • 21:51

Thanks voor je antwoord…tja de service is om te janken overal…..

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.