Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

raymonidas

raymonidas

• Lid sinds 26 augustus 2015
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2015
  • 00:40

1. Ik heb sinds eind april een S6. Vrijwel vanaf het begin heeft de camera geluid gemaakt bij het focussen. Hij doet er dan ook erg lang over. Andere keren werkt het wel zonder geluid en focused dan erg snel.

2. Als ik de zaklamp aanzet hoor ik vaak een knisperen/zacht knetterend geluid alsof er een hele stroom vonkjes overspringen. Dit geluid is onregelmatig. Dit doet hij niet altijd.

Jullie hulp is zeer welkom

grt van Raymond.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 26 augustus 2015
  • 01:17

Ga even naar het test menu daar kun je alle sensoren enz testen of de werking correct is.

Om in dat menu te komen open je telefoon app en toets/bel *#0*#
Met de terug toets kun je uit dat menu komen.

Kan zijn dat de optische beeldstabilisatie niet goed werkt, dat kun je controleren door het toestel snel heen en weer te schudden als de camera open is als daarna je toestel wel weer goed scherp stelt dan denk ik dat de optische beeldstabilisatie stuk is.

raymonidas

raymonidas

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2015
  • 11:14

Hallo,
De camera test met het schudden gaat precies zoals je voorspelde. Ook rammelt er iets.
In het testmenu heb ik alleen een 'fail' op de HRM sensor als ik de EOL test laat uitvoeren.
Weet je misschien ook hoe het geluid met de zaklamp veroorzaakt wordt? Heeft dat ook iets te maken met de stabilisatie?

Bedankt voor je hulp!! Ik ga contact met Samsung opnemen.

grt van Raymond.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 26 augustus 2015
  • 11:40

geluid van de zaklamp weet ik zo niet maar het kan zijn dat de camera op de een of andere manier getriggerd wordt zodra jij de zaklamp inschakeld.

en dat er iets rammelt is sowieso niet goed.

misschien zitten er fouten in de software en veroorzaakt dat het gekraak en problemen met de camera, je zou kunnen overwegen om de software/firmware met het officiële programma smart switch pc versie van samsung opnieuw erop te zetten of eerst een factory reset te doen en kijk of dat de problemen oplost.

smart switch kun je hier downloaden.

en hier een filmpje hoe dat in zijn werk gaat.

voor dat je een factory reset of de firmware opnieuw flashed maak eerst een backup van al je foto's, video's enz.. je bent alles kwijt met deze actie, backup maken kun je ook het programma smart switch voor gebruiken.

als dit alles niet lukt dan zou ik contact opnemen met samsung en hun het probleem voorleggen.

Bewerkt (26 augustus 2015 11:42) | Text aangepast
raymonidas

raymonidas

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2015
  • 11:46

Hallo,

Vlak voor de zomervakantie heb ik met smart switch de factory reset uitgevoerd. Behalve dat ik tot op heden bepaalde apps niet meer aan de praat krijg heeft het verder niets opgeleverd. Het bericht naar Samsung is inmiddels onderweg, dank voor je hulp!

grt van Raymond.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 26 augustus 2015
  • 11:53

een factory reset is wel iets anders dan de gehele firmware opnieuw flashen bij een reset kunnen de fouten er nog in blijven zitten houdt dat wel in de gaten.

en dat jij problemen hebt met bepaalde apps die die niet werken enz.. kan er mee te maken hebben dat je een backup terug gezet hebt, dit probleem ervaarde ik ook toen ik mijn galaxy s6 nog had, de oplossing was toen de firmware opnieuw flashen en geen backup terug zetten daarna waren de problemen verleden tijd.

iig succes verder met je galaxy s6.

raymonidas

raymonidas

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2015
  • 11:58

oke, dat is wel een goeie ja.
Dat kan dus betekenen dat er een fout meegaat in de back-up.
Maarrrr hoe kom je daar nu achter? Het belangrijkste voor mij in de backup zijn de contacten en de agenda. Films en foto's (op de telefoon dan) zijn maar spielerei voor mij.
Vraag: kan er een softwarefout met de backup van de contacten en agenda meegaan?
grt van Raymond.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 26 augustus 2015
  • 12:49

waar het meestal fout gaat met het terug zetten van een backup zijn de apps, met mail/contacten enz niet snel of er zou een virus in je mail moeten zitten.

contacten en agenda enz… kun je het beste met je google of ander account syncroniseren die staan toch op een server die raak je niet zo gauw kwijt.

je zou bijv een backup kunnen maken met smart switch van al je bestanden enz…vervolgens de software opnieuw flashen met smart switch en bij het opstarten nergens op inloggenen niets terug zetten om vervolgens te checken of de problemen nog aanwezig zijn zo niet dan weet je toch genoeg dan ligt het of aan de apps/mail/contacten enz.. die zou je dan een voor een terug kunnen zetten, dit is de enigste manier om te achterhalen waar de problemen vandaan komen.

raymonidas

raymonidas

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2015
  • 12:57

yo, hele klus, maar ik ga het wel proberen.

Jytte

Jytte

• Lid sinds 11 januari 2018
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2018
  • 19:04

Hallo,

Ik heb al een tijdje de Samsung S6, alleen sinds kort doet het geluid raar. 
Soms maakt hij gewoon geluif zoals het hoort maar op een moment begint hij met haperen van het geluid. Dus je hoort het geluid met hele kleine gatjes ertussen. Het is heel appart en het kan geen waterschade zijn want ik neem nooit me telefoon mee naar een vochtige plek. Ik heb hem ook nog nooit in een plas laten vallen of uberhaupt laten vallen. Ik heb ook al alle updates en me telefoon al opnieuw opgestart! Iemand tips of oplossingen?

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.