Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

metalalbert

metalalbert

• Lid sinds 04 november 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 4 november 2015
  • 13:57

Ik heb nu sinds een maandje of drie een Galaxy S6 met Android 5.1.1 en ik heb alle software updates geinstalleerd.

Nu heb ik de afgelopen week tweemaal iets meegemaakt dat ik a) niet kan verklaren en b) graag hier wil delen om te zien of anderen dit ook hebben ervaren of herkennen.

Om de een of andere vage reden crasht mijn telefoon tijdens het updaten van sommige apps via de Play Store. Het icoontje dat aangeeft dat de app wordt geinstalleerd / geupdate stopt, de telefoon loopt muurvast en het toestel slaat zelfs uit. De telefoon opnieuw starten werkt soms niet, dan weer wel. En als het wel lukt om de telefoon op te starten loopt ie of na een aantal seconden muurvast of herstart. Soms komt ie zelfs niet verder dan het deuntje tijdens het opstarten dat dan hapert (alsof een CD overslaat) omdat het toestel vastloopt.

Wat vreemd is dat ik dit tot nu toe alleen heb meegemaakt met apps die door Facebook zijn ontwikkeld, zoals de Paginabeheer applicatie en Messenger. De rest werkt zover ik weet gewoon goed en zonder problemen.

Nu heb ik wel een oplossing gevonden om mijn telefoon weer werkend te krijgen maar dat is natuurlijk niet ideaal. Feitelijk dien ik de app waarop Play Store crashte te verwijderen en opnieuw te installeren. Ook dien ik de updates te verwijderen van Play Store en deze weer te updaten. Het legen van de cache en de cache partitie heb ik overigens nog niet geprobeerd.

Mijn vraag is nu, herkent iemand dit? Kan iemand me wellicht vertellen wat de oorzaak kan zijn van die crash? En kan iemand me misschien vertellen hoe ik dit probleem makkelijker omzeil dan deinstalleren en opnieuw updaten?

Bewerkt (4 november 2015 13:59)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.