Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Michael_

Michael_

• Lid sinds 05 december 2010
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 3 december 2015
  • 16:32

Beste Androidliefhebbers,

Sinds twee maanden heb ik nu de Samsung Galaxy S6, ik ben er erg blij mee. Ik heb nu de S2, S3 en S4 al gehad. Toch bevreemd mij dat ik een optie mis in het contactenmenu. De optie om van het weergeven van alle contactn: Facebook, Linkedin, Skype, persoonlijk Gmail account, school e-mailadres en zakelijk Gmail account. Al deze categorieën hebben diverse contacten erin. Nu wil ik niet ieder contact van mijn FB, Linkedin en E-mail in de contactenlijst hebben. Ik wil enkel de contacten die zijn toegevoegd met een telefoonnummer.

Op de een of andere manier kan ik dit nergens meer instellen. Is dit gewijzigd? Staat dit ergens anders? Is hier enige oplossing voor?

Sander

Sander

• Lid sinds 23 september 2009
  • Berichten 424
  • Reputatie 30
  • AdminAdmin
  • 3 december 2015
  • 23:01

Hoi Michel,

Je kunt dit aanpassen in de Contacten-app, wanneer je naar de instellingen gaat en dan naar 'Weer te geven contacten'. Daar kun je precies instellen welke contacten wel en niet worden weergegeven:

job.meines

job.meines

• Lid sinds 07 december 2015
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 7 december 2015
  • 11:17

Beste Sander,
ik zit met de zelfde vraag als Michael. ik heb geprobeerd wat je voorstelt, maar ik krijg niet de optie te zien, dat ik bv alle contacten die alleen een emailadres hebben niet hoef te zien. doe ik iets verkeerd, of is die optie er gewoon niet meer? zo niet, zou dat erg jammer zijn.
groet

Bewerkt (7 december 2015 12:55)
Sander

Sander

• Lid sinds 23 september 2009
  • Berichten 424
  • Reputatie 30
  • AdminAdmin
  • 7 december 2015
  • 13:48

Hoi Job,

Het lijkt er op dat Samsung die functie inderdaad weggehaald heeft, ik zie deze bij oudere versies nog wel. Als jouw contactpersonen automatisch gesynchroniseerd worden met Google, zou je er voor kunnen kiezen bij de aangepaste weergave die ik hierboven omschrijf alleen Google-contacten te kiezen (en dan te kiezen voor 'Mijn contactpersonen'. Dan zie je bijvoorbeeld niet ook alle Facebook-contactpersonen er bij staan. 

Je kunt ook even kijken wat er gebeurt als je alleen WhatsApp-contactpersonen laat weergeven (dan heb je zo ongeveer iedereen met een mobiel nummer (geen vaste lijnen), maar waarschijnlijk is dat ook geen ideale oplossing

jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 7 december 2015
  • 17:35

Op mn Note4 heb ik de optie nog hoor. (5.1.1)

josep

josep

• Lid sinds 25 december 2015
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 25 december 2015
  • 11:58

Hoi Michel, Je kunt dit aanpassen in de Contacten-app, wanneer je naar de instellingen gaat en dan naar 'Weer te geven contacten'. Daar kun je precies instellen welke contacten wel en niet worden weergegeven:
Ja leuk allemaal, maar er staan geen facebook contacten bij. Na herhaald schrijven naar Samsung heb ik nog steeds geen antwoord gekregen waarom dit niet kan en hoe dit te verhelpen zou zijn.

jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 25 december 2015
  • 13:23

De vraag was volgens mij ook om alléén contacten weer te geven welke een telefoonnummer hebben. Toch?

Bewerkt (25 december 2015 13:23) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader
job.meines

job.meines

• Lid sinds 07 december 2015
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 25 december 2015
  • 17:12

Zeker! Ben er nog steeds niet achter…ben echt bang dat Android dit niet meer toestaat. Jammer

Michael_

Michael_

• Lid sinds 05 december 2010
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 29 december 2015
  • 09:59

Helaas lijkt het vanuit Android/Samsung gewoon niet te kunnen op de nieuwste versie. 

Ik heb het nu 'opgelost' door een andere contactenapp te gebruiken die dit wel toestaat. Contacts+

Bewerkt (29 december 2015 10:00)
jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 29 december 2015
  • 12:35

Dan snap ik hem niet meer. Ik heb hierboven toch een screenshot geplaatst waaruit toch blijkt dat je op 5.1.1 nog altijd kunt kiezen om alleen contacten weer te geven welke een telefoonnummer hebben??

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.