Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

  • Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

  • POCO X3

  • Google Pixel 5

  • Google Pixel 4a

  • OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Michael_

Michael_

  • Lid sinds 05 december 2010
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • #1
  • 6 juni 2016
  • 11:20

Beste Androidliefhebbers,

Sinds november heb ik een Samsung Galaxy S6. Prima toestel en ben er erg blij mee. Ik ben echt een Samsung fanaat en heb de S2, S3, S4 en nu dan de S6 gehad. De afgelopen twee weken kreeg ik al vaker oplaadproblemen. Dat wil zeggen, ik moest hem soms drie keer opnieuw in de oplader doen voordat hij hem 'pakte'. Ik heb toen een andere Samsung kabel gepakt en toen was het euvel opgelost. Eergisteren wilde ik hem opladen en koppelde ik hem aan de lader, maar begon hij pas op te laden nadat de telefoon er al 10 minuten in lag.

Tot daaraan toe geen groot probleem. Hij laadde wel op, sowieso de volgende ochtend was die altijd wel vol. Nu heb ik dus sinds gisteren een probleem. Mijn toestel was helemaal leeg toen ik thuiskwam dus ik wilde hem opladen. Toen kreeg ik de melding: 

Kan niet oplader
"Het apparaat is gestopt met opladen. De batterijtemperatuur is te hoog. Wees voorzichtig bij het loskoppelen van de lader. Deze kan erg heet zijn." 
"Als u de lader loskoppelt en weer aansluit, kunt u mogelijk doorgaan met laden. Als de oververhitting blijft bestaan, neemt u contact op met de klantenservice vanwege het risico op brand of letsel."


Ik heb dit probleem nog nooit gehad. Mijn toestel en mijn lader waren allebei echt volledig koud. Met een jongen gesproken van Vodafone, die gaf aan. Dit klinkt als een gevalletje fabrieksgarantie. Het probleem is nu, back-up.

Het toestel is 0% vol, ik kon hem niet meer opladen en als ik hem aanzet gaat die meteen weer uit. Nu heb ik gisteren en vannacht met verschillende laders geprobeerd om hem vol te laden. Vanmorgen was die opeens 13% opgeladen. Dus ik snel met de kabel naar de laptop, maar hij is dan verbonden en dan krijg ik de bovenstaande foutmelding weer te zien. Op het toestel zelf worden alle apps 'uit veiligheidsoverwegingen' geblokkeerd behalve Telefoon en Contacten. Ik kan dus geen Gallerij bekijken of Ondrive/Dropbox etc. Het toestel met de laptop verbinden heeft geen effect gehad, de laptop ziet niet dat er een toestel is aangesloten.

Zaken geprobeerd:
- Drie verschillende opladers
- Twee verschillende laptops
- Twee verschillende datakabels
- Via stroom, via laptop en via powerbank opladen.
- Dalvic Cache leeggemaakt.

Zodra ik hem wegbreng ben ik alles sowieso kwijt. Ik snap dat ik eerder had moeten back-uppen, maar daar heb ik nu niets aan. Heeft iemand van jullie een idee wat er kan zijn en hoe ik toch wellicht kan back-uppen?

loranwijga

loranwijga

  • Lid sinds 21 juli 2016
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • #2
  • 21 juli 2016
  • 18:06

U telefoon zou automatisch een back up gemaakt moeten hebben behalve als deze functie hebt  uitgeschakeld. Als je weer met je Google account inlogt zou hij moeten vragen of u alle bestanden wil overzetten. 

Dit zou alles via het Google account moeten gaan.

Bewerkt (21 juli 2016 18:09)
loranwijga

loranwijga

  • Lid sinds 21 juli 2016
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • #3
  • 21 juli 2016
  • 18:06

U telefoon zou automatisch een back up gemaakt moeten hebben behalve als deze functie hebt  uitgeschakeld. Als je weer met je Google account inloggen zou hij moeten vragen of u alle als en foto's wil overzetten. 

Dit zou alles via het Google account moeten gaan.

loranwijga

loranwijga

  • Lid sinds 21 juli 2016
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • #4
  • 21 juli 2016
  • 18:06

U telefoon zou automatisch een back up gemaakt moeten hebben behalve als deze functie hebt  uitgeschakeld. Als je weer met je Google account inloggen zou hij moeten vragen of u alle als en foto's wil overzetten. 

Dit zou alles via het Google account moeten gaan.

loranwijga

loranwijga

  • Lid sinds 21 juli 2016
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • #5
  • 21 juli 2016
  • 18:06

U telefoon zou automatisch een back up gemaakt moeten hebben behalve als deze functie hebt  uitgeschakeld. Als je weer met je Google account inloggen zou hij moeten vragen of u alle als en foto's wil overzetten. 

Dit zou alles via het Google account moeten gaan.

loranwijga

loranwijga

  • Lid sinds 21 juli 2016
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • #6
  • 21 juli 2016
  • 18:06

U telefoon zou automatisch een back up gemaakt moeten hebben behalve als deze functie hebt  uitgeschakeld. Als je weer met je Google account inloggen zou hij moeten vragen of u alle als en foto's wil overzetten. 

Dit zou alles via het Google account moeten gaan.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.