Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

raverke95

raverke95

• Lid sinds 18 september 2011
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2017
  • 11:26

Weken terug de update naar Android 7 mogen ontvangen op mijn S6.
Zoals destijds de update naar Android 6 ook voor een snelle daling in batterijduur zorgde, kwam dit euvel ook voor met deze update. Zelfde oplossing dacht en hoopte ik: back-up in Smart Switch en factory restore.

Dit deed ik na eerst een dikke week af te wachten; de systemen moeten immers eerst "wennen" aan de update.
De factory restore deed ervoor zorgen dat de telefoon, ongebruikt met locatie, wifi en mobiel netwerk uit, terug net een dag meekon zonder bij te laden.

Ik heb een app (view ranger, zijn topografische kaarten) die ik gebruik bij wandelen in de bossen. Bij deze app moet mobiel netwerk en locatie aan staan.
Met Android 6 hield de telefoon het zo een dikke halve dag uit. Tegenwoordig mag ik met een uurtje of 4 al blij zijn (van opgeladen naar 30% waarmee de spaarstand aan gaat)

Dit weekend op de foute party in Den Bosch toegekomen met een volle batterij. Af en toe een kort filmpje gemaakt, een stuk of 30 foto's genomen. Enkele berichtjes op Facebook gezet en op WhatsApp met de betreffende app. Dus van 20u tot 3u was de batterij gedaald naar 40%.

Ook valt het me op dat het toetsenbord slechter reageert. Vroeger had ik het idee dat het toetsenbord "wist" op welke knop je wou duwen, heb hier twee jaar de S6 voor in de hemel geprezen. Sinds die update is dat mooie voordeel verdwenen. Je typt er even goed naast als op welke andere smartphone dan ook.

Iemand bekend met deze problemen?
Tnx
Gert

H1981

H1981

• Lid sinds 09 juli 2017
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2017
  • 16:12

Ik ondervind precies dezelfde problemen: de batterij is opeens snel leeg (doe er een halve dag mee ZONDER noemenswaardige activiteit) en ook het swipend typen en autocorrect is een drama. Verbetert normale woorden naar niet-bestaande lettercombinaties en met het swipen kiest hij de minst waarschijnlijke optie.
Nu kan ik nog wel leven met gewoon typen (hoewel ik liever weer swipe want gaat een stuk sneller….), maar die batterijduur is echt heel onhandig… mocht iemand een oplossing hebben dan houd ik me aanbevolen…

Gr. Hannah

raverke95

raverke95

• Lid sinds 18 september 2011
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2017
  • 10:13

Blijkbaar weinig mensen die zich hier ook aan storen :-(
Ik heb onlangs in het recovery menu eens de optie "clear cache" memory aangevinkt. Dat scheelt em toch al zoveel dat ik op een normale werkdag weer mijn 4G verbinding aan kan laten. Meestal tegen dat ik ga slapen is er nog een 30% over, dus er valt mee te leven.

In mijn zoektocht naar dit onderwerp kwam ik toch enkele andere opvallende feiten tegen, al dan niet zelf ervaren.
Ik begin min of meer te ondervinden dat Google het er met zijn updates min of meer voor doet om de betreffende apparaten slechter te laten werken. Mijn motivaties:

- Mijn S6 waar dit allemaal over gaat
- Vroeger gelijkaardig verhaal met een Galaxy S3. Echter na 1 jaar al, want toestel was even lang op de markt toen ik het kocht.
- Mijn vrouw haar Galaxy A5 2016, precies dezelfde issues dan mijn S6
- Philips Android TV dewelke ik MOEST upgraden wegen incompatibiliteit met originele bluetooth-remote (TV weggedaan omdat er gewoon niet meer mee te werken viel nadien)
- nVidia Shield werkt perfect tot er een systeem-update door m'n strot geramd werd dewelke zogezegd "Plex" toevoegt. Ik gebruik dat niet, maar auto-framerateswitch en HDMI-CEC zijn sindsdien een ramp geworden.
- Als laatste een citaat van Google, stond ergens te lezen op de site van de NOS nav het feit dat de NOS app niet meer werkt op tv's ouder dan 2014. Google zou vinden dat iedereen met een tv ouder dan 2014 maar gelijk een nieuwe moet kopen…

Goed bezig jongens. Het wordt misschien tijd om toch eens die grote stap naar iOS te zetten. Kost allemaal wat meer, maar als al die problemen me bespaard kunnen blijven.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.