Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

  • Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

  • POCO X3

  • Google Pixel 5

  • Google Pixel 4a

  • OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

fhjpwessels

fhjpwessels

  • Lid sinds 10 april 2016
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • #1
  • 22 september 2017
  • 15:46

Hoi, zijn er meer mensen bekend met GPS-problemen na een security-update van Android 7.0? Sinds dat ik mijn Galaxy S6 2 weken geleden geupdated heb krijg ik niet of nauwelijks GPS-fixes. Apps als Maps en TomTom Go zijn hierdoor waardeloos.  Iemand tips?

Frank1974

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

  • Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • #2
  • 22 september 2017
  • 21:36

Ik zou het niet weten ik bezit geen Samsung maar wat je zou kunnen proberen is het cache geheugen te wissen in de recovery van de telefoon zie link voor instructies. 

Let op! Maak wel eerst een backup van je foto’s, bestanden enz….. voor dat je dit toepast. 


https://www.solvemix.com/index.php/android-smartphones/533-samsung-galaxy-s6-perform-wipe-cache-partition

fhjpwessels

fhjpwessels

  • Lid sinds 10 april 2016
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • #3
  • 22 september 2017
  • 21:59

Thanks, ik heb zojuist de cache gewist.  Tomtom go geeft nog steeds geen fix, heb met de app GPS Status de a-gps-data opnieuw gedownload maar dat mag niet baten. Morgen nog maar eens proberen

Frank1974

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

  • Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • #4
  • 22 september 2017
  • 22:39

je hebt niet toevallig een of andere power saving mode aanstaan.

of verwijder de gegevens en cache van de tomtom en google maps app.

kan ook nog dat een andere app die je onlangs gedownload of geupdate hebt het probleem veroorzaakt wat je dan zou kunnen doen is het toestel in safemode te zetten op die manier draaien apps van derden niet mee tis dan alleen een beetje moeilijk checken of je gps dan wel goed werkt vanwege dat tomtom en maps die niet standaard op je toestel staan dan ook niet werken (draaien)

als laatste zou je een factory reset kunnen doen.

fhjpwessels

fhjpwessels

  • Lid sinds 10 april 2016
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • #5
  • 29 september 2017
  • 10:54

De problemen zijn verholpen. Het schonen van de cache bleek voldoende. Nogmaals dank.

Groet,
Frank

Frank1974

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

  • Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • #6
  • 29 september 2017
  • 12:44

De problemen zijn verholpen. Het schonen van de cache bleek voldoende. Nogmaals dank. Groet, Frank
Mooi en bedankt voor de terugkoppeling dat het probleem opgelost is :-)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.