Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

rozenbottle

rozenbottle

• Lid sinds 02 januari 2018
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2018
  • 22:54

Probleem 
Mijn telefoon laadt soms wel op, en soms niet. 

Als het niet lukt om hem op te laden valt hij vanzelfsprekend na een tijdje uit. Als ik hem aan de oplader laat liggen begint hij soms na enkele uren toch op te laden. Soms op langzame snelheid, soms op normale snelheid. (Normaal is voor mij speedladen.) Het gebeurt ook dat ik als ik na mijn werk naar huis rijd, de telefoon aan mijn sigarettenaansteker oplaadt. Als ik vervolgens thuis kom en switch naar laden via het stopcontact laadt hij niet op. 

Apparaat
Het gaat om een Galaxy S6. De software is up to date. 

Wat ik geprobeerd heb: 
Factory reset. Dat heeft het probleem niet opgelost. 
Vier verschillende kabels en laders. Alle kabels en laders doen het soms wel, en soms niet.

Op dit moment ligt mijn telefoon te laden met een kabel naar mijn laptop. Vandaag deedt hij het ook in mijn auto. Hij doet het vandaag niet in het stopcontact. Gisteren laadde hij ook niet op aan het stopcontact, maar na een paar uur opeens wel en is toen helemaal volgeladen op die manier. 

Iemand enig idee?

ophetveld7777

ophetveld7777

• Lid sinds 03 januari 2018
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 3 januari 2018
  • 13:52

Beste rozenbottle, 

Lijkt mij dat het moederbord kapot is. Dit uit zich in niet helemaal opladen en dan wel/niet opladen van de accu van smartphone. Enigste optie is nieuw moederbord plaatsen. Zit er nog 2 jaar garantie op van Samsung dan kun je dit via Samsung onder garantie laten maken..

Succes..

Bewerkt (3 januari 2018 13:53)
OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1246
  • Reputatie 10
  • 4 januari 2018
  • 08:40

Het lijkt idd een hardware probleem te zijn, mede door afwisselend wel/niet laden.
Ik denk overigens dat het waarschijnlijk de USB-poort is en niet het moederbord.  Scheelt behoorlijk in de kosten. 

Kijk eerst eens of de aansluiting voor micro USB van de telefoon goed schoon is,  eventueel uitblazen of met tandenstoker schoon peuteren. Helpt dart niet dan moet er waarschijnlijk een onderdeel worden vervangen. 

Als er nog garantie is adviseer ik terug te gaan naar de leverancier, anders naar een telefoon winkel.

Bewerkt (4 januari 2018 08:41) | Typefout

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0
Galaxy Note 10+ N975F/DS - 10 (Main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock
Galaxy Watch - stock

suus010

suus010

• Lid sinds 04 maart 2018
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2018
  • 09:38

ik had dat mijn telefoon opgeven moment helemaal niet meer oplade, wel gaf hij het grijze batterij icoontje aan maar hij lade  niet ophij viel dan gelijk weer weg zonder dat deze groen werd zeg maar.

nu heb ik na 2 dagen me onderste geluidknopje ingedruk, en dan knopje aan de andere kant en het home knopje midden in, alles gelijk ingedrukt en zo hem ik hem gereset! nu laad hij weer op! 

ik hoop dat iemand er wat aan heb want had toen veel lezen over dt zelfde probleem ( ook omdat je de accu er niet uit kan halen) zo simpel maar je moet het wel weten.

Groetje Suus

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.