Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Cees007

Cees007

• Lid sinds 29 september 2020
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 29 september 2020
  • 11:16

Ik heb een Samsung S7 en al geruime tijd problemen met te weinig intern geheugen (standaard 32 GB). Ik had al een SD micro card (eveneens 32 GB) voor foto's ed maar het intern geheugen wordt langzamerhand een nijpend probleem. Uiteraard heb ik kritisch naar mijn geplaatste app's gekeken maar daarmee is met verwijdering weinig winst te behalen. 

Zoals bekend, Samsung heeft het gebruik van een SD card als aanvullend intern geheugen geblokkeerd :-( maar volgens de verschillende berichten is via een omweg het wel mogelijk. Ik wil nu een grotere SD micro card (128 GB) gaan gebruiken als aanvullend intern geheugen. Ik heb daarvoor de verschillende stappenplannen geraadpleegd (waaronder die op deze website, klik hier. Ik heb dus het genoemde quick ADB pakket gedownload.  Eind van het liedje is dat het mij niet lukt, wat ik ook doe. @$*)($) Zie hieronder

Wat doe ik fout? Of is sinds een update van Samsung het ueberhaupt niet meer mogelijk (instructie ging nog uit van Android 6 versie terwijl op mijn Samsung S& Android al lang naar een 8e versie geupdate is. 

Hoop dat iemand mij de verlossende sleutel kan aanreiken. Thnx

Bewerkt (29 september 2020 11:16)
Lorelei_7

Lorelei_7

• Lid sinds 02 april 2018
  • Berichten 71
  • Reputatie 0
  • 30 september 2020
  • 01:57

Ik heb zelf geen ervaring hiermee, maar ik heb weleens verhalen gehoord dat dit heel lastig is. Een kennis van mijn vader heeft geprobeerd om apps naar een geheugenkaartje te verplaatsen. Maar bij veel apps krijg je dat sowieso al niet voor elkaar. En dan zijn er apps waarbij het in eerste instantie wel lukt, maar zodra er een app update voor die app komt, wordt hij automatisch weer teruggezet in het intern geheugen. Dus je hebt nu al gedoe en het wordt waarschijnlijk niet beter. Als je echt vastberaden bent, dan zou ik het misschien ook op het Tweakers forum vragen. Maar alleen als je het leuk vindt om te puzzelen zonder garantie op succes.

Cees007

Cees007

• Lid sinds 29 september 2020
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 30 september 2020
  • 08:53

Dag Lorelei7

Dank voor je reactie en geen hoopgevend verhaal maar wel helder. Ik ga Tweakers forum proberen en wacht nog even op aanvullende reacties, dus wie nog wat kan en wil toevoegen….. ik lees het graag. ;-)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren