Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

StefanZ

StefanZ

• Lid sinds 12 augustus 2017
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2017
  • 01:07

@Gizmobinky,

Ik zou niet dood gevonden willen worden met een IPhone (krijg het m'n bek bijna niet uit) op zak. Dan nog liever twee blikjes met een strak getrokken touwtje ertussen, zoals vroeger…

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6244
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 13 augustus 2017
  • 01:20

Alweer die vergelijking met een PC….
Toevallig draait mijn PC niet op de laatste update van Win10, er zijn namelijk nogal wat privacy-issues en ik update pas zodra ik bepaalde zaken uit kan zetten en daar tijd voor heb.

Je gaat er vanuit dat elke update verbeteringen en bugfixes heeft. Vaak is dat zo maar wie zegt dat deze verbeteringen/bugfixes ook voor elk toestel-type van toepassing zijn?
Dat er een nieuwere Android-versie is wil niet zeggen dat deze bijvoorbeeld ook zo belangrijk is voor de S8(+) en wel zo belangrijk dat Samsung ook moet zorgen dat deze versie werkt met alle extra's die Samsung in zijn toestellen verwerkt.
Het kan zomaar zijn dat door een verbetering andere zaken niet meer werken, wat dan weer de nodige klachten van extreem boze gebruikers oplevert,  en dat Samsung daarvoor dus langer de tijd nodig heeft voordat ze 7.1.1 kunnen uitbrengen voor de S8+. En misschien nemen ze wel de afweging om die versie over te slaan en gelijk voor 8.0 te gaan, iets dat ik persoonlijk veel liever zie.

Of vind jij het belangrijker om echt elke nieuwe Android-versie te krijgen met het risico dat andere zaken niet meer goed werken?
Als dat het geval is moet je voor een toestel gaan dat op standaard Android draait zoals een Pixel. Feit is nu eenmaal dat fabrikanten zoals Samsung hun eigen draai geven aan Android en er dus meer bij komt kijken om een update uit te brengen dan alleen maar "even" het versienummer een update te geven.

StefanZ

StefanZ

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2017
  • 01:38

@Patrick,

Ik begrijp niet, dat je mijn vergelijking met een computer niet begrijpt. Jouw (smart)phone IS een computer. De opmerking " je gaat ervanuit dat een update verbeteringen en bug fixes heeft" verbaast mij nog meer. Dan begrijp jij de functie van een update niet. Samsung heeft nu bijna 5 maanden de tijd gehad, om Android 7.1.1(2) aan te passen op hun 900 euro kostende vlaggenschip de S8(+), maar zijn daar schijnbaar te lui voor of hebben gewoon schijt aan hun klanten, die een dure smartphone aan hebben geschaft. Centjes binnen en je bekijkt het maar. Als ze 7.1.1(2) aan de Note 8 kunnen aanpassen, kunnen ze dat ook voor de S8(+). Deze toestellen zijn, op een aantal punten na, identiek aan elkaar. Als Samsung besluit deze 7.1.1(2) versie over te slaan, kun je het wel helemaal schudden. Dan zien we de update pas over een jaar of zo. Tegen die tijd is de S8(+) te oud voor updates en krijgt de S8(+) helemaal geen service meer…

Patrick

Patrick

• Berichten 6244
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 13 augustus 2017
  • 02:15

Dus jij denkt dat omdat de Note 8 waarschijnlijk met 7.1.1 uitkomt ze daarom ook diezelfde versie voor de S8 kunnen maken?
Als het werkelijk zo simpel zou zijn dan zouden ze dat ook heus wel doen want ik denk niet dat Samsung het leuk vind om steeds maar weer te moeten horen dat hun updatebeleid zo slecht is, iets dat overigens alleen genoemd wordt door een kleine groep gebruikers want de grote groep, de doorsnee consument, die interesseert het al helemaal niet op welke versie hun toestel draait zolang het toestel maar doet wat het moet doen.

En als ze het voor de S8 kunnen, dan ook gelijk voor de S7 en S6. En voor de A3, J7 en alle andere modellen die sinds 2016 zijn uitgebracht.

Ondertussen ben jij behoorlijk kwaad op een merk, je wilt per se 7.1.1 en je wilt het 3-4 maanden geleden maar je weet niet waarom, alleen dat het een hoger versienummer is. Je verwacht verbeteringen en bugfixes maar weet niet welke en of ze ook voor jouw toestel van toepassing zijn.

Tot de volgende Android-versie uitkomt krijg je echter wel netjes beveiligingsupdates die veel belangrijker zijn. En de volgende Android-versie voor de S8 komt er, dat is zeker.
Is het 7.1.1?  Misschien want Vodafone Australië is er mee bezig.
Komt die dan ook naar Nederland? Wie weet.
Komt 8.0 op de Nederlandse S8? Jazeker en dat is pas een belangrijke update waarvan ik liever heb dat ze daar al mee bezig zijn ipv  een zeer kleine 7.1.1 update.

Maar goed, dit is mijn mening. Liever updates naar de grote echt belangrijke Android-versies en beveiligingsupdates dan een kleine update die niet meer voorstelt dan een 0.1.1.
Maar je moet wel bij jezelf te rade gaan want is het echt nodig om nu zo boos te zijn omdat je niet elke kleine update krijgt? Zo ja dan is het verstandiger om geen Samsung , HTC, LG of ander merk met een eigen versie van Android te kopen want het updatebeleid van die merken is altijd al "slecht" geweest en zal waarschijnlijk niet zo snel veranderen.
Of je kunt het van de andere kant bekijken: Jouw S8+ krijgt wat later 7.1.1 of misschien niet maar je kunt wel vooruitkijken  naar 8.0 want die krijg je zeker. Alleen ook weer niet zo snel als dat je zou willen. En tot die tijd werkt jouw toestel prima want ik heb van jou niet gehoord dat er problemen mee zijn.

Snelle updates naar elke nieuwe Android-versie, hoe klein dan ook? Neem een Pixel.
Liever geen Pixel? Dan zul je je erbij neer moeten leggen dat je niet elke kleine update krijgt en ook zeker niet zo snel als de Pixels.

StefanZ

StefanZ

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2017
  • 02:28

De s7 en s6 zijn totaal verschillende toestellen. Je begint nu appels met peren te vergelijken en dat is een beetje dom. De s8(+) en Note 8 zijn vrijwel gelijk aan elkaar en de versie voor de Note 8 zal , misschien met een paar kleine aanpassingen, probleemloos op de S8(+) draaien. Australië is er inderdaad mee begonnen (nu pas) en sammobile geeft aan dat de update nog heel lang op zich zal laten wachten.Verder is het een volledig lul verhaal. Je zegt eerst dat Samsung het vervelend vindt dat ze zo'n slechte naam hebben qua  update beleid, maar later dat ze een slecht update beleid hebben en daar dus geen ruk om geven, want ze doen er niets aan om dat te verbeteren. Je zou haast zeggen dat je zelf bij Samsung werkt en je werkgever in bescherming neemt…

Patrick

Patrick

• Berichten 6244
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 13 augustus 2017
  • 02:38

En ik ben er klaar mee.
Ik vergelijk appels met peren, ik ben een beetje dom en ik vertel lulverhalen….
Ik moet aan Louis van Gaal denken: "Ben ik nou degene die zo slim is of ben jij zo dom."

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 13 augustus 2017
  • 08:10

wat Is er mis met een iPhone dan over het algemeen werken die prima en worden zeker 4 jaar lang ondersteund van updates. 

Gewoon contact opnemen met Samsung en vragen waar die update blijft misschien krijg je dan je andwoord of je vraag.

StefanZ

StefanZ

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 14 augustus 2017
  • 03:40

@Patrick,

Jij reageert toch op mijn post, daar heb ik helemaal niet om gevraagd en jij maakt die rare opmerkingen, niet ik. Ik denk dat de uitspraak van Louis van Gaal bij jou heel makkelijk beantwoord kan worden en dat de uitspraak van onze koningin Maxima zeker ook op jou van toepassing is. Jij bent er klaar mee… Wie ben jij dan wel. De vraag die ik in het algemeen stelde en niet specifiek aan jou, is een hele normale vraag. Dat jij te dom bent dat in te zien, zegt een heleboel over jou….

Patrick

Patrick

• Berichten 6244
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 14 augustus 2017
  • 09:10

@Patrick, Jij reageert toch op mijn post, daar heb ik helemaal niet om gevraagd

Niet? Waarom stel je dan een vraag op het forum?

De vraag die ik in het algemeen stelde en niet specifiek aan jou, is een hele normale vraag. Dat jij te dom bent dat in te zien, zegt een heleboel over jou….

Ja ik ben dom…..
Ik weet wel wat de update inhoudt, jou is die vraag al diverse malen gesteld, ook bij artikelen waar jij dezelfde vraag stelde en botte opmerkingen maakte, maar jij geeft geen antwoord op die vraag, jij wordt alleen persoonlijk omdat men niet het antwoord geeft dat jij wilt horen.

en jij maakt die rare opmerkingen, niet ik. Ik denk dat de uitspraak van Louis van Gaal bij jou heel makkelijk beantwoord kan worden en dat de uitspraak van onze koningin Maxima zeker ook op jou van toepassing is. Jij bent er klaar mee… Wie ben jij dan wel.

Wie ik ben? Ik ben de admin van deze site en wij hebben hier regels waaronder omgangsregels.
Blijkbaar is het niet mogelijk voor jou om normaal te reageren en daarom is dit topic bij deze gesloten.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.