Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

raverke95

raverke95

• Lid sinds 18 september 2011
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 14 augustus 2017
  • 14:32

Komende van een Galaxy S6 valt me met de Galaxy S8 meteen op dat diens batterijverbruik "in gebruik" een stuk beter is dan bij de Galaxy S8.

Tijdens wandeltochten ben ik een verwoed gebruiker van Google Maps en View Ranger. De eerste wordt gebruikt tijdens City trips en de tweede tijdens boswandelingen.
Waar het bij die twee programma's bij de S6, na de laatste systeemupdate, na een uurtje of 3-4 al over en out was met een volle batterij, kan de S8 me toch al een kleine dag bedienen met die systemen lopende. Kan niet beter en duidelijk een betere batterij, of beter omgaan met energie.

Tijdens een normale werkdag staat mobiel internet open en locatie op de energiespaarstand. AOD staat uit. Ik doe technische interventies, dus van de ene klant naar de andere rijden doe ik met de Smartphone verbonden met de handsfree in mijn bestelwagen. Buiten af en toe een belletje en een minuutje in een excel prijslijst kijken doe ik niets meer met de smartphone.

Op bovenstaande wijze had ik met de S6 tegen het middaguur nog een 80% batterij over, terwijl de S8 nog een 85% heeft meestal. Meestal, want op sommige dagen staat daar nog dik in de 90%???
In de drie gevallen is het gebruik nauwelijks verschillend.
Kijk je bij batterijgebruik staan daar de klassiekertjes (scherm, Android systeem, Google play services,…). Hoe kan ik weten waar al dat batterijverbruik heen gaat in stand-by?

Het viel me na de laatste update bij de S6 ook al op (zowel de S6 als de S8 staan nu op Android 7), leg je die smartphone ergens neer, wordt er nauwelijks batterij verbruikt.
De S8 ligt bijvoorbeeld van vanmorgen 9u (volledige lading) op mijn bureau. Er zijn twee smsjes gestuurd en ontvangen en inmiddels (14u30) is er nog 97% batterijvermogen.

Welke goede ziel kan me wat meer info geven over die gekke situatie?

tnx,
Gert

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.