Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
je kan ook nog airdroid gebruiken.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
je bent niet de enigste met dat probleem.
https://androidworld.nl/forum/android-applicaties/72217-app-android-file-transfer-werkt-niet-meer-nog-compatibel-met-mijn-mac.html?page=1#post-506551
leden ,
sinds kort overgestapt naar Samsung, nadat ik bijna 7 jaar apple fan was . Ik moet zeggen dat de S8 een mooi toestel is , die tot nu toe erg "smooth" werkt . Dit niet verwacht .
Dankzij de startswitch netjes de bestanden van de iPhone overgezet naar de S8 , top .
Maar omdat ik nog de mac als computer heb ,wilde ik bestanden overzetten naar de samsung , bv muziek .
Eerst het programma ,android file transfer geprobeerd , maar die geeft als melding dat hij de aangesloten S8 niet ziet .
Toen het programma "commander one, geprobeerd , en zo waar ik kon de S8 zien en de SD kaart als telefoon benaderen en de mappen zien en bestanden overzetten.
De volgende dag wederom weer geprobeerd , maar helaas , geen connectie , de S8 komt niet voor in het programma van commander one .
De volgende stappen heb ik gedaan om toch connectie te krijgen :
S8 opnieuw opgestart en verbonden > niks
S8 en Mac opnieuw opgestart > niks
de Mac opgestart > niks
S8 developer tool aangezet en usb debugging aan gezet > niks
idem maar nu tussen usb toggle debugging aan/ uit > niks
geprobeerd drivers weg te halen via samsung > niks
ander usb kabel geprobeerd > niks
Toen het programma smartwatch mac geprobeerd om een back-up te maken en zowaar dat werkt .
Mijn conclusie is dat het programma commander one en android file transfer op een 1 of ander manier niet werkt .
Beetje zuur er aan is dat het programma commandeer one een betaald progje is die eerst wel werkte maar nu dus niet meer , de helpdesk van de makers adviseerde mij om usb debugging te gebruiken met als 0 resultaat , verdere oplossingen zijn er niet volgens hun .
wie weet raad of tip's ?