Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Haanhoefforum

Haanhoefforum

• Lid sinds 09 oktober 2018
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 9 oktober 2018
  • 16:07

Hallo

Ik gebruik de Niet-Storen functie in android 8.0 (op mijn Samsung S8) 
Nu kwam ik er recent tot de conclusie dat deze functie niet meer zo uitgebreid is in te stellen als voorheen. Ik kan geen favoriete bellers meer instellen en ik kan geen app uitzonderingen maken. Ik wil graag weten of mijn bevinding klopt…

Voorheen kon ik per app aangeven of die door de Niet-Storen functie heen mocht breken. Die functie zie ik nu niet meer als ik naar Niet Storen ga. Ik krijg alleen als optie UITZONDERINGEN TOESTAAN, en dan kan ik wel kiezen voor AANGEPAST maar dan kan ik alleen instellen:

-herhalende bellers (aan of uit)
-oproepen van…(alles/alleen contacten/alleen favoriete contacten/geen)
-berichten uit…(alles/alleen contacten/alleen favoriete contacten/geen)
-alarmen gebeurtenis/taak (aan of uit)
-herinneringen (aan of uit)

Voorheen kon ik hier ook uitzonderingen per app aangeven, maar nu schijnbaar niet meer. 
Wel staat er een kopje "App-regels" onder Niet Storen maar daar lijk ik niets in te kunnen stellen. 

Wat ik wel heb gevonden is via een heel andere weg: Schermvergrendeling en beveiliging -> andere beveiligingsinstellingen-> Toestemming Niet storen, maar daar kan ik maar een paar apps aangeven als uitzondering.. Berichten staat er bijvoorbeeld niet tussen…

En waar ik dus ook tegenaan loop is dat Niet Storen wel als optie Favoriete Contacten door kan laten komen, echter is er bij Contacten in deze androidversie geen sprake meer van Favoriete Contacten die je kon instellen maar alleen Frequente Contacten, die zich automatisch instellen naar aanleiding van het daadwerkelijke gebruik… Hoe kan ik alsnog enkele nummers aangeven die door Niet Storen heen mogen breken??

Graag jullie hulp!

GerKuijn

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 9 oktober 2018
  • 19:12

Dag Haanhoefforum,

Om favoriete contacten in te stellen gaat u naar de contacten-app. Tik dan op een contact, tik in de balk die onder dat contact verschijnt op gegevens, en klik dan op het sterretje naast de naam van het contact.

Met vriendelijke groet,

GerKuijn

GerKuijn

Haanhoefforum

Haanhoefforum

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 9 oktober 2018
  • 20:07

Bedankt voor het meedenken, Helaas werkt dat op mijn telefoon niet, Er komt daar nergens een sterretje tevoorschijn. 

Ik heb het even nagekeken op de wat oudere S6 van mijn vrouw en daar kan dat idd wel. Maar daar heten die contacten ook daadwerkelijke Favoriete Contacten ipv Frequente Contacten…

Lijkt dus een probleem van de nieuwere androidversies…

Bewerkt (9 oktober 2018 20:07)
JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 9 oktober 2018
  • 22:31

Het is bij mij precies zoals GerKuijn heeft uitgelegd. Het zijn dan gewoon favoriete contacten zoals altijd ook in vorige versies. Misschien is er bij jou iets anders aan de hand? Het mankeert in ieder geval niet aan de S8 of aan de Android versie.

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1246
  • Reputatie 10
  • 10 oktober 2018
  • 07:24

Favorieten in Oreo:
1. Ga naar contacten
2. Kies een contact
3. Druk op omcirkelde "i" / gegevens
4. Daar vind je het witte sterretje achter naam onder foto.

Druk op het sterretje en het wordt geel, waarmee contact tot favorieten behoort!

Bewerkt (10 oktober 2018 07:29) | Typo

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0
Galaxy Note 10+ N975F/DS - 10 (Main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock
Galaxy Watch - stock

Haanhoefforum

Haanhoefforum

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 10 oktober 2018
  • 07:47

Wederom dank voor de reacties.

Helaas is het bij mij op de S8 met Android 8.0 toch echt anders. Ik volg jullie instructies precies op maar echt nergens is een sterretje te bekennen… Ook niet in een menu (drie stipjes) wat ik daar per contact kan openen…

Ik heb Android versie 8.0.0 en Samsung Experience versie 9.0. Kan het nog aan die laatste liggen? Welke versie hebben andere S8 gebruikers?

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 10 oktober 2018
  • 18:39

Ik heb een s8 met android 8.0 en als ik op een contact klik, dan krijg ik een menuutje met o.a. "details". Als ik op details klik krijg ik de foto en alle gegevens, inclusief de mogelijkheid op een sterretje naast de naam te drukken om ze favoriet te maken

GerKuijn

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 10 oktober 2018
  • 20:49

Misschien zijn er updates beschikbaar voor de contacten app, om dit te controleren ga je naar: Galaxy apps>drie puntjes>mijn apps>bijwerken

GerKuijn

Haanhoefforum

Haanhoefforum

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2018
  • 09:05

Inmiddels ook een update geprobeerd, geen update beschikbaar…

Blijft een raar verhaal….

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 11 oktober 2018
  • 11:06

Ik heb dan wel geen Galaxy s8 maar op mijn Nokia werkt het precies hetzelfde.

Misschien even checken of de app machtigingen van de contacten app goed staan of even de cache en eventueel gegevens verwijderen van de contacten app.

Misschien zie je iets over het hoofd…. bekijk filmpje.

Bewerkt (11 oktober 2018 11:10)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.