Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Haanhoefforum

Haanhoefforum

• Lid sinds 09 oktober 2018
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2018
  • 09:50

Filmpje gezien, maar bij mij begint het er al mee dat er geen "favoriete contacten" zijn, maar alleen "Frequente contacten" en die zijn niet in te stellen. Deze worden steeds automatisch bijgewerkt obv het daadwerkelijk gebruiken van die contacten. 

De sterretjes bij de contactinformatie (contact aantikken, gegevens en dan bij de foto) staan er bij mij niet bij. Waar ik ook speur, wat ik ook doe, ik kan nergens contacten favoriet maken…. 

Denk dat ik maar eens contact ga leggen met samsung, want hier kom ik niet heel veel verder mee. Het ijkt wel of ik een heel andere "skin" oid heb… Al heb ik daar nooit iets voor ingesteld…

Haanhoefforum

Haanhoefforum

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 14 oktober 2018
  • 08:32

FAVORIETEN PROBLEEM (deels) OPGELOST!

Ik heb contact gehad met Samsung en dit is de oplossing voor het instellen van favorieten in contacten:

Wanneer je je contacten alleen op SIM hebt opgeslagen kunnen er niet zomaar favorieten worden aangemaakt. Je ziet dan idd geen sterretje bij het contact! (ik heb contacten alleen op Sim staan omdat mijn carkit moeite heeft met dubbel opgeslagen contacten)

Er is dan wel een andere oplossing om alsnog favorieten aan te maken: 
Ga in contacten naar "Groepen", en tik dan op "Starred in Android"
Tik daar op "bewerken" en voeg je favorieten toe. 

Ze verschijnen dan alsnog als favorieten in je contactenlijst. 

Wat nog niet is opgelost: (contact met samsung volgt)

-Het instellen van apps die door "Niet storen" mogen breken

-Niet alle contacten zijn aan te vinken via "Starred in Android"…

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 14 oktober 2018
  • 09:42

ik ben (positief) verrast dat je zo goed geholpen bent door Samsung, vaak hoor je dat ze van dergelijke specifieke vragen geen weet hebben.

Maar inderdaad, contacten op de sim kaart kunnen alleen een naam en telefoonnummer bevatten. Het was mooi geweest als er in de contacten interface iets getoond wordt dat je met beperkingen te maken hebt als je werkt met een contact op de sim kaart.

Om die reden zet ik al mijn contacten op de telefoon of in google contacts (en heb zo ook geen dubbele contacten).

Wat betreft die apps:
Zet eerst bij Settings / Sounds and vibration / "Do not Disturb" mode op Custom (ik heb mijn toestel in het engels staan).

https://1drv.ms/u/s!Ap76DKpZrz_hl16rg5ZRmF_-YGZm

Daarna kun je bij specifieke apps instellen of ze door de do-not-disturb modus heen mogen bij:
Settings / Apps / *jouw app* / Notifications

https://1drv.ms/u/s!Ap76DKpZrz_hl19wfw6FxFfvFYCL

Dat kun je niet bij alle apps. Ik weet niet precies waarom, misschien moet de ontwikkelaar van de app dat bewust ondersteunen of moet de app bepaalde functies hebben.

Bijlage:

Bewerkt (14 oktober 2018 10:03)
Haanhoefforum

Haanhoefforum

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2018
  • 09:22

Mijn ervaringen met Samsung zijn best wel goed eigenlijk. Ook met een TV wel eens problemen gehad, zat ergens in een DNS server, daar erg goed mee geholpen. Was ook met een niet al te vaak voorkomend probleem, en best ingewikkeld. 

Maar dat terzijde. 

Bovenstaande nog eens bekeken, bij mij staat bij Instellingen, Apps, *de betreffende app* wel Meldingen, maar ik kan daar niet aangeven dat het Niet Storen mag doorbreken. Daarvoor kan ik wel bij Apps naar het menu (dire puntjes) en dan Speciale Toegang, waaronder Toestemming Niet storen ook staat, maar daar kan ik maar een beperkt aantal apps opgeven… Misschien idd iets met machtigingen, ontwikkelaarsdingen oid. Opvallend is dat daar nauwelijks apps staan maar wel die van HartslagNU (een reanimatie oproep systeem), die hebben daar kennelijk wel aan gewerkt…

Wel ga ik samsung nog contacteren over het instellen van de favoriete contacten, want ik wil mijn nummers alleen op SIM houden, vanwege de problemen die anders met mijn carkit ontstaan. 
Ik kan sommige contacten nu volgens eerder beschreven methode bij "starred on Android" wel favoriet maken maar sommigen ook niet….

Haanhoefforum

Haanhoefforum

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2018
  • 14:59

Het feit dat niet alle nummers in te stellen zijn bij "starred on android" schijnt echt een android dingetje te zijn. Hier kon samsung me dan ook niet verder bij helpen. 

Het toevoegen van apps aan de niet storen uitzonderingen is ook zoiets…

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.