Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

divemaster1975

divemaster1975

• Lid sinds 05 oktober 2009
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2010
  • 07:52

Hallo,

Ik ben de blije eigenaarvan een Spica. Geen grote problemen gehad maar eerder de gebruikelijke die mensen hebben bij het in gebruik nemen van hun eerste android toestel.

Maar nu zie ik steeds vaker dat zowel mijn telefoon als die van mijn vrouw (ook spica) af en toe uit zichzelf herstart :confused:.
Op zich niks ernstigs als hij dat zomaar doet maar het opstart geluid kan niet uit en daarmee wordt het toch iets minder grappig als dit bijvoorbeeld gebeurt tijdens een vergadering of dergelijke :cry:.

Iemand hier ervaring mee? Zit er iets dwars wat dit zou kunnen veroorzaken of is dit meer iets voor Samsung zelf?

Bedankt voor de feedback alvast,

Frank

Bewerkt (22 april 2013 12:16)
mattiejj

mattiejj

• Lid sinds 26 december 2009
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2010
  • 15:43

Ik heb hetzelfde probleem, volgens mij kan je eens proberen de SIM-kaart ernog eens in te doen, want dat was bij mij het probleem(de SIM-kaart gaat er dan heel eventjes uit en weer erin, en dan herstart de telefoon namelijk)

kirnetcha

kirnetcha

• Lid sinds 21 januari 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2010
  • 23:08

Ik heb mijn spica nu ongeveer 1 maand, eerst alles OK, dan, na ongeveer 1 week af en toe reboot zonder aanwijsbare reden, nu regelmatig (er zijn goede en kwade dagen) crash in actie. Vandaag ook eerste keer terwijl een telefoongesprek bezig was.
Ik vrees dat er instabiliteiten optreden ….
Misschien is het nuttig om eens van nul te herbeginnen…

divemaster1975

divemaster1975

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2010
  • 08:35

Bedankt voor de tip over de Simkaart. Lijkt er misschien op dan dat het contact tussen telefoon en sim niet goed is. Iemand een idee hoe je dat kan verbeteren (opruwen van sim of iets dergelijks?)

Ik heb ook gemerkt dat het lijkt dat sommige applicaties de telefoon forceren op een herstart. Veel problemen ondervonden met Glympse en gister met Lightning bug. Beide applicaties die in de achtergrond actief zijn. Alhoewel dat geen garantie is voor een reboot. Andere applics doen het wel in de achtergrond.

Samsung support geeft aan dat er een update komt (Android 2.0) waarmee de problemen opgelost zouden kunnen zijn.
Voor eind maart hebben we die updates (zeggen ze)

Bewerkt (22 april 2013 12:17)
Bengalus

Bengalus

• Lid sinds 31 januari 2010
  • Berichten 230
  • Reputatie 0
  • 26 februari 2010
  • 12:26

Ik heb dat ook, wat ik ook zie is dat het signaal af en toe wegvalt, soms helpt vliegtuigmodus aan en uitzetten, soms niet, meestal werkt herstarten van de Spica..gewoon afwachten lijkt nooit te helpen..simkaart erin en eruit heb ik gedaan maakt niks uit, of het probleem moet gewoon steeds terugkeren. Als dit zo blijft ben ik niet blij!
Overigens bij die spontane reset is hij ook wel eens blijven hangen, moest ik de batterij eruit en weer erin doen. Pas een dag of twee in bezit!!! :-s

Bewerkt (22 april 2013 12:18)
divemaster1975

divemaster1975

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 26 februari 2010
  • 12:41

Hoi Bengalus

Heb je misschien bijzondere applicaties geinstalleerd?
Ik begin te merken dat bepaalde locatie delende applicaties het probleem kunnen veroorzaken. Heb nu aardig wat ervaring hiermee en mijn telefoon is redelijk stabiel. Soms nog een herstart (zeg 1 a 2x per maand).

Nogmaals ik heb mijn hoop gevestigd op de update. Schijnt 2.1 te worden

Bengalus

Bengalus

• Lid sinds 31 januari 2010
  • Berichten 230
  • Reputatie 0
  • 6 maart 2010
  • 12:34

Yo divemaster (zelf advanced open water ;-)),

Ik heb inderdaad bv. CardioTrainer erop staan, verder nog dingen als Wapedia en zo…apps die ik regelmatig gebruik eraf gooien omdat m'n foon anders herstart vind ik geen optie (ik zet hem wel helemaal uit in vergaderingen dan..).
2.1? laat maar komen dan, liefst voor einde deze maand (beloofd toch?).. :-)

maikelvds

maikelvds

• Lid sinds 17 februari 2010
  • Berichten 303
  • Reputatie 0
  • 11 maart 2010
  • 17:14

Ik heb de Spica ook 2 dagen, en hij startte vanmiddag ook ineens opnieuw op.
Hij zat gewoon in mijn zak en luisterde muziek.
Wel vervelend, hoop dat het bij 1 keer blijft

i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 11 maart 2010
  • 20:12

Ik merk hier de laatste dagen wel op dat er bij LG een probleem is.Er zijn er nog die dit hebben gemeld.

divemaster1975

divemaster1975

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 17 maart 2010
  • 19:10

Heb het op deze site nog niet gevonden. Maar……………. We kunnen onze Spica binnen afzienbare tijd updaten.
Dit bericht komt van diverse andere websites. Duitsland begint nu nog met het uitrollen van de update. Dan volgt de rest van Europa gevolgd door de wereld.

De manier die weergegeven wordt is via Samsung PC Studio 7. Let op: dus niet Samsung NEW pc studio.
En dan de update laten binnen halen.

Ik ga nu elke dag even kijken of hij al te downen is.

Hou jullie op de hoogte.

Bewerkt (22 april 2013 12:19)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.