Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

maikelvds

maikelvds

• Lid sinds 17 februari 2010
  • Berichten 303
  • Reputatie 0
  • 17 maart 2010
  • 22:41

Ik ben zeer benieuwd! Hoop maar dat het niet lang meer duurt! :-)

Begrijp ik hieruit ook dat Spica met Samsung PC studio 7 wel werkt?

Bewerkt (22 april 2013 12:19)
divemaster1975

divemaster1975

• Lid sinds 05 oktober 2009
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 18 maart 2010
  • 07:54

Nou ja, werken met Studio 7. Ik heb gisteravond lang zitten puzzelen. Maar………… het is me gelukt om in iedergeval een melding te krijgen dat mijn telefoon herkend wordt door de software. Zodra je echter op update klikt krijg je de melding dat je telefoon niet ondersteund wordt.
Dit heeft volgens mij te maken met het feit dat de update nog niet online is voor NL.
De software waamee mij het uiteindelijk is gelukt is New PC studio.
Te downloaden (nieuwe versie) via Samsungmobile.nl bij de “grote” broer de Galaxy I-7500.

De software die op deze manier bij de Spica wordt aangeleverd heet Kies. En die maakt bij mij geen verbinding met mijn telefoon via USB.

Hou jullie op de hoogte.

maikelvds

maikelvds

• Berichten 303
  • Reputatie 0
  • 18 maart 2010
  • 19:01

Nee ik heb het gister ook geprobeerd met pc studio 7, maar bij mij pakte die hem niet. Ik ga software van “zijn broer” eens testen. Dat Kies doet het bij mij ook niet, wel jammer dat het zon gedoe is met die software.

Hoop dat 2.1 heel snel komt! En dat het makkelijk te installeren is.

maikelvds

maikelvds

• Berichten 303
  • Reputatie 0
  • 19 maart 2010
  • 23:00

divemaster1975;15491
Nou ja, werken met Studio 7. Ik heb gisteravond lang zitten puzzelen. Maar………… het is me gelukt om in iedergeval een melding te krijgen dat mijn telefoon herkend wordt door de software. Zodra je echter op update klikt krijg je de melding dat je telefoon niet ondersteund wordt.
Dit heeft volgens mij te maken met het feit dat de update nog niet online is voor NL.
De software waamee mij het uiteindelijk is gelukt is New PC studio.
Te downloaden (nieuwe versie) via Samsungmobile.nl bij de “grote” broer de Galaxy I-7500.

De software die op deze manier bij de Spica wordt aangeleverd heet Kies. En die maakt bij mij geen verbinding met mijn telefoon via USB.

Hou jullie op de hoogte.

Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ie wel verbinding maakt?/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> Via bluetooth of wel gewoon via de kabel? Bij mij pakt ie hem niet namelijk..

divemaster1975

divemaster1975

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 20 maart 2010
  • 10:13

maikelvds;15617
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ie wel verbinding maakt?/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> Via bluetooth of wel gewoon via de kabel? Bij mij pakt ie hem niet namelijk..

Voordat ik een uitgebreide “handleiding” ga schrijven over wat ik allemaal fout heb gedaan en wat er dus heeft bijgedragen dat het werkte bij mij, zag ik vanmorgen dat er een nieuwe versie New PC Studio is. Die staat specifiek bij de Spica vermeldt.
Te downloaden via:
Software & Handleidingen Support Samsung Mobile Nederland

Ik ga even kijken of het wat is en of het werk. Ik zal er zo een reactie op plaatsen.
Even zelf downen en installeren.

UPDATE:
Ik heb de software geïnstalleerd.
Stappen:
1) Software installeren
2) Eventueel systeem herstart om drivers in het geheugen te laten “plaats nemen”. Was bij mij niet nodig.
3) Software opstarten
4) Chinees/Japans, lijkt wel WIDM, welkomst scherm weg drukken met behulp van de donkere knop rechts onder.
5) USB kabel aan pc hangen, telefoon er dan aan.
6) PC laten pruttelen. Hij is nu de drivers aan het updaten
7) Melding verschijnt dat de telefoon herkend wordt en dat alleen de update functie werkt (meer hoeft toch niet!).
8) En nu maar wachten op de update bij Samsung

Zelf toch maar even getest of hij online staat. Maar helaas. Dit apparaat wordt niet ondersteund. Het geselecteerde apparaat ondersteunt deze software update niet.

hmmmmm. Ik ga een mail sturen naar Samsung.

olliestyle

olliestyle

• Lid sinds 20 februari 2010
  • Berichten 58
  • Reputatie 0
  • 20 maart 2010
  • 11:07

Wat wel vreemd is met de software is dat er bij NPS wel een huidige versie staat en dat er geen updates zijn. Maar als je dan wilt zoeken naar updates wordt de spica niet herkend. Hebben meer mensen dit probleem?

divemaster1975

divemaster1975

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2010
  • 13:11

Afgelopen weekend besloot ik een mailtje te sturen naar Samsung ivm het niet communiceren van NPS met mijn Spica.

Hierbij het mailtje:
Naar aanleiding van de diverse aankondigingen van Android 2.1 op internet heb ik mijn NPS geupdate naar de nieuwere versie op jullie website (versie 1.3.0 IJ1).
Ik krijg bij het opstarten van de software de melding dat mijn telefoon niet ondersteund wordt anders dan de genoemde onderdelen. Dat is op zich niet het probleem.
Maar zodra ik contact probeer te leggen met de server (voor bijwerken) krijg ik ofwel de melding dat de software update niet geschikt is voor mijn toestel of ik krijg de melding ‘verbinding met de server is mislukt. Kan niet doorgaan met bijwerken’.
Is dit een tijdelijk probleem of ligt de fout bij mijn software?

Nou, over de response snelheid daar heb ik niet te klagen. Maar over het antwoord des te meer.
Kunnen we nu wel of niet op korte termijn een update verwachten?

Antwoord Samsung:
Geachte Heer/Mevrouw,

Er is momenteel nog geen andere update voor deze toestel, u zal nog een tijdje moeten wachten.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Centre op het nummer 0900 – SAMSUNG . Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

xxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx
Contact Centre Medewerker

maikelvds

maikelvds

• Berichten 303
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2010
  • 20:32

Als dat tijdje maar niet te lang duurt!

kiwawa

kiwawa

• Lid sinds 25 maart 2010
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2010
  • 21:11

Hoi! ik heb ook last van het ‘herstart-probleem’.
Bij mij doet het zich voor als ik een programma draai met GPS aan. Met andere programma's nog niet..
Het is bij mij zeker niet de SIM-kaart die los zou zitten oid…

kiwawa

kiwawa

• Lid sinds 25 maart 2010
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 10 april 2010
  • 13:05

kiwawa;16081
Hoi! ik heb ook last van het ‘herstart-probleem’.
Bij mij doet het zich voor als ik een programma draai met GPS aan. Met andere programma's nog niet..
Het is bij mij zeker niet de SIM-kaart die los zou zitten oid…

Na de laatste firmwareupdate gedaan te hebben heb ik geen last meer gehad van bovenstaand probleem.
Update was wel een hoop gedoe/drama.. Maar is dus na enkele uren gelukt.. Wat een K-programma dat New PC Studio…

Bewerkt (22 april 2013 12:20)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.