Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Kyo

Kyo

• Lid sinds 04 december 2010
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2011
  • 13:38

Ik zit te twijfelen tussen deze tab en Ipad II… nu had ik altijd gedacht dat de Samsung Galaxy Tab 10.1 een Samsung Galaxy SII in groter formaat was, dus het meest geschikt voor mij als media/video fanaat. Geen gedoe met Itunes en re-encoden van video files, rechtstreeks usb kabel van de pad naar de computer, drag and drop, en afspelen die handel…

Nu hoor ik dat de Samsung Galaxy Tablet beduidend minder soorten video-formaten afspeelt en last heeft van lag bij text-input? Is dit waar?

Bewerkt (26 augustus 2011 13:38)
T.A_Blet

T.A_Blet

• Lid sinds 22 mei 2011
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 2 september 2011
  • 14:03

Hallo Kyo,

Ik heb even gewacht totdat 10.1 gebruikers zouden reageren.
Ik zelf heb geen 10.1 en geen galaxy sII, wel een 10.1v.

Ik zou deze 10.1 niet meer kopen.
Ondanks de updates naar 3.1 en touchwiz blijft deze tab problemen houden met verschillende formaten video.
Laat je niets wijs maken over softwareplayers als Mobo, QQ, Diceplayer, etc…. want ook deze spelen bijv. het populaire mkv bestand niet af zonder eerst te converteren. En dat duurt op een quadcore 3.00Ghz toch zo'n slordige 25 minuten met een programma als Handbrake en een mkv bestand van ongeveer 1.2 Gb.

Ik heb de discussie een beetje gevolgd op het XDA developers forum.
De Galaxy SII schijnt heel goed films af te kunnen spelen dit itt tot de 10.1 dus.

Galaxy Tab 10.1 General - xda-developers

Galaxy Tab 10.1 Q&A - xda-developers

Bovendien koop je ook nog eens “ouwe zooi” met die Tegra2 chip, die is inmiddels achterhaald.
Samsung heeft veel te laat die Tab hier gepresenteerd, in de VS is ie al 2 1/2 maand verkrijgbaar.

Momenteel is een beurs gaande in Duitsland waar nieuwe tablets worden voorgesteld.
De nieuwe Archos 10.1 G9 is bijv. al 50% sneller dan de 10.1 een is ook nog eens een master van de codecs.
Ook nog eens een stukje goedkoper ook.
Misschien iets minder mooi en ietsje dikker en zwaarder maar als deze tab z'n taken goed uitvoert op videogebied, waarom niet!
Er is zelfs een versie met een 250Gb hdd voor een prijs van E399,99!!!!
Ga je veel video doen op de tab, lijkt me dit een aanrader.

Ook de nieuwe Toshiba is een juweeltje, lijkt me.
Met 7.7 mm de dunste tablet ter wereld.
Toshiba AT200, 1.2Ghz OMAP4430, 7.7mm thin Honeycomb 3.2 Tablet - YouTube

Mijn persoonlijke mening is dus om die Galaxy Tab 10.1 niet te kopen.
Er komen zoveel snellere en betere tabs uit binnenkort tegen een mooie prijs.

Succes met je keuze.

Bewerkt (2 september 2011 14:03)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 2 september 2011
  • 17:52

De tegra tabs kunnen geen van allen mkv afspelen. De app Dice player komt in de buurt maar is het ook net niet. Wel kun je ook met GOTSent de boel “converteren”. Geeft ook geen perfect resultaat maar gaat vele keren sneller dan echt converteren met Handbrake wat wel een perfect resultaat geeft. De archos moet je voor aanschaf even goed kijken of hij inderdaad wel mkv aankan. Vaak werkt het bij archos zo dat je dergelijke dingen pas kunt na het ontlokken van een dergelijke feature. Dat kost dan weer extra geld. Daar moet je dus echt even goed na kijken.

Bewerkt (2 september 2011 17:52)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.