Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
VLC Direct is geen afspeler maar, zoals je zelf al uitgevonden had, alleen een “afstandsbediening”. Je kan er geen videos mee bekijken. Dat kan wel met MXPlayer of MoboPlayer en dat soort tools.
ik gebruik de diceplayer hiervoor
Ik heb een pctje dat ik als server gebruik.
Omdat ik een smart-tv van samsung heb, heb ik op dat pctje allshare geinstalleerd.
De films download ik voornamelijk in MKV formaat met losse ondertitels.
De niet hd films spelen ook probleemloos af op de galaxy tab via allshare.
De smart-tv kan ook zijn signaal delen.
Dat wil zeggen dat ik life kan mee kijken op de tablet wat er op dat moment aan het hdmi kanaal wordt aangeboden.
Maar ik kan ook naar een ander kanaal kijken middels de analoge tuner in de tv.
Dus de tv kijkt naar hdmi, maar ik kijk met de tablet naar een ander analoog kanaal.
Groeten..
Hallo,
Ik ben nu enkele weken in het bezit van een Samsung galaxy 10.1 tablet, nu wil ik hier graag films op kijken. Deze film staan op mijn pc(windows xp) en op mijn media player(ac ryan). Ik heb nu VLC direct pro op de tablet staan en vlc mediaplayer op de pc maar het lukt me niet om maar enig beeld of geluid op de tablet te krijgen. Anders om wil het wel ik kan de tablet wel gebruiken als afstandsbediening. Wie kan mij helpen om de boel in te stellen, wat doe ik verkeerd. Of is er een andere(makkelijke) manier om dit voor elkaar te krijgen bv met ander programma's oid.
Alvast bedankt,
Groet Roollo