Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Dit doet je tablet zelf omdat de browser standaard hier opstaat.
Klik als je op een mobile site zit op de menu knop en druk desktopversie opvragen
sorry, maar ik had het niet over een telefoon, maar over de Samsung Galaxy tab2 10.1 (een tablet dus)
Nee, maar als je op de menuknop drukt kan je kiezen om de desktopversie te bezoeken.
En ik weet niet of dit bij jou kan, want ik heb CM9 op mijn mobiel, maar kijk eens bij Instellingen (in je browser zelf) -> Geavanceerd
Kan je daar toevallig niet de User Agent naar ‘Desktop’ zetten?
Ik zal eens kijken of dat op mijn tablet zit. ik begrijp sowieso niet zo heel veel van dit soort ‘modernistische’ apparaten:eek:. Het is ook alleen maar bij één bepaalde website gebeurd (tot nu toe); andere site krijg ik wel in de normale versie.
duffy;319240De tips hierboven zijn juist, maar er zijn (nog) niet zo veel sites die ook een site voor mobieltjes bieden, vandaar dat je het niet zo vaak ziet.
Ik zal eens kijken of dat op mijn tablet zit. ik begrijp sowieso niet zo heel veel van dit soort ‘modernistische’ apparaten:eek:. Het is ook alleen maar bij één bepaalde website gebeurd (tot nu toe); andere site krijg ik wel in de normale versie.
Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..
volgens mij bedoelen jullie met een ‘mobieltje’ toch een mobiele telefoon? Of snap ik het nu echt helemaal niet meer :-(. Mijn vraag gaat dus niet over een mobiele telefoon, maar over een tablet…
Mijn naam is niet voor niets ‘duffy’; ik vind mezelf behoorlijk ‘duf’ in dit soort dingen :-(.
Ik heb geen tablet (maar een S2), maar heb onlangs de app https://play.google.com/store/apps/details?id=com.beansoft.browserplus&hl=nl (ICS Browser +) ontdekt. Daar kun je in de advanced settings duidelijk een basiskeuze maken voor mobiele sites of desktop versies. Dus je hoeft het niet meer per site of browsersessie te doen. Deze browser is eigenlijk gewoon de standaard Android browser (ICS) maar voegt er interessante opties aan toe.
Wat ik trouwens geweldig vind aan die app, zijn de quick controls. Zo zou eigenlijk de standaard browser moeten zijn.
duffy;319284Dat klopt, maar omdat ook jouw tablet zich bij een site aanmeldt als een android apparaat, ‘denkt’ die site dat het een telefoon is en daarom krijg je (soms, en als er een voorhanden is) de mobiele site te zien.
volgens mij bedoelen jullie met een ‘mobieltje’ toch een mobiele telefoon? Of snap ik het nu echt helemaal niet meer :-(. Mijn vraag gaat dus niet over een mobiele telefoon, maar over een tablet…
Mijn naam is niet voor niets ‘duffy’; ik vind mezelf behoorlijk ‘duf’ in dit soort dingen :-(.
Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..
Dank je wel, Peter. Deze uitleg kan ik volgen. Nu nog iemand zien te vinden die het precies voor me uit kan leggen (of zelf gaan puzzelen, natuurlijk; ben gek op puzzels). In de handleiding kan ik er helaas niets over vinden.
als ik een bepaalde url intik krijg ik de betreffende wesbite met als toevoeging een M; hetgeen dan een andere site (minder mogelijkheden) oplevert dan de normale site. Iemand enig idee waar dat aan ligt?