Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

mmuetst

mmuetst

• Lid sinds 28 oktober 2012
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2012
  • 15:26

Via de leuke actie van AH heb ik de Samsung tab 2 7.0 gekocht. Super apparaat totdat ik gisteren met het volgende probleem te maken had. Mijn toetsenbord zorgt bij elke app die je opent een probleem en laat de app vastlopen. Een rondje google liet zien dat meer gebruikers last hebben van dit probleem. De enige oplossing (als je niet root bent op je tab) is een fabrieksherstel. Hierna moet je al je apps opnieuw installeren. Niet handig, en als dit een paar keer gebeurd ben je de tab snel zat. Het probleem zit in de ClipboardEx service.
Deze site laat meer over dit probleem zien: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1655619

Inmiddels heb ik Samsung en een hele hoop leveranciers op de hoogte gebracht van dit probleem.
Je kunt dit probleem wel zelf oplossen als je root bent op je tab:

su
mv /data/clipboard /data/oldclipboard
mkdir /data/clipboard
chmod 775 /data/clipboard
chown system.system /data/clipboard
reboot

Ik wil vragen of er nog meer mensen zijn met dit probleem en ik hoop dat Samsung snel een oplossing gaat bieden.
Ps is draai android 4.03 (mijn tab laat geen updates zien) alle apps op de Samsung draaien ook op mijn Asus TF300 en die heeft dit probleem nooit getoond.

Bewerkt (24 april 2013 15:46)
Lisette

Lisette

• Lid sinds 02 november 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 2 november 2012
  • 16:12

Ik heb hetzelfde probleem! Zelfs de foutmelding verzenden naar Google / appbouwer werkt niet meer. Ik heb de tab niet geroot dus helaas zit er voor mij niets anders op dan terug naar fabrieksinstellingen! Boehoehoe…. ;-)

Bewerkt (24 april 2013 15:48)
mmuetst

mmuetst

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 3 november 2012
  • 15:26

Dit is de reactie van AH:
Wij hebben navraag gedaan bij de verantwoordelijke afdeling en vernomen dat men hierover geen andere meldingen heeft binnengekregen. Het lijkt dus geen structureel probleem met de software op de door ons verkochte apparaten.
Wij hebben Samsung verzocht contact met u op te nemen om dit met en voor u op te lossen.
Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem. Als work a round: installeer een ander keyboard, zoals de perfect keyboard free (trouwens een zeer goed keyboard!) tot nu toe met dit keyboard nog geen problemen gehad.

melvintje

melvintje

• Lid sinds 17 september 2011
  • Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 3 november 2012
  • 15:34

Hier geen problemen met de Tab 2 10.1

mmuetst

mmuetst

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 4 november 2012
  • 13:03

Nee de bug zit alleen in de 7inch tab niet in de 10.1 inch tab. Waarschijnlijk gebruikt men bij de 10.1 andere software voor het keyboard.

melvintje

melvintje

• Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 4 november 2012
  • 13:56

mmuetst;354595
Nee de bug zit alleen in de 7inch tab niet in de 10.1 inch tab. Waarschijnlijk gebruikt men bij de 10.1 andere software voor het keyboard.

In feite zou het niks moeten aanmaken, misschien dat de AH iets andere software meeleverd dan die van samsung

mmuetst

mmuetst

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 4 november 2012
  • 16:19

Nee, de apparaten zijn 100% Samsung en geen speciale AH aanpassingen. Een rondje Google laat zien dat er wereldwijd problemen zijn met het keyboard, dus ook als je de tab bij Dixons koopt of Bol.com. Wat nu precies het moment is dat het probleem zich voor doet is mij nog niet helemaal duidelijk. Het heeft met de ClipboardEx service te maken, dus misschien als je tekst selecteert en kopieert? Het is een probleem die bij sommige misschien nooit zal voorkomen omdat ze de bewuste handeling die het veroorzaakt nooit zullen uitvoeren. Het is wel jammer dat Samsung niet de fouten erkend. Ik heb ook een Asus Tab en moet zeggen dat zij via firmware hun klanten wel voorzien van bug fixes.

mmuetst

mmuetst

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 9 november 2012
  • 21:49

Wel jammer dat Samsung hun problemen niet wil erkennen, ik krijg een mail met daar in een verhaaltje dat ik hun 0900 nummer moet bellen….dacht het niet, ze moeten gewoon een firmware update maken voor hun product, tot die tijd blijf ik info geven over deze bug in het product van hun 7inch tablet:

Geachte heer Muetstege,

Wij hebben een e-mail ontvangen met betrekking
tot uw Samsung Tablet P3100.

Ik wil deze kwestie graag telefonisch met u
bespreken om samen met u tot een passende oplossing te komen. Ik heb al een
poging gedaan om u telefonisch te benaderen maar kom dan terecht bij uw
voicemail. Ik wil u daarom vragen om telefonisch contact met ons op te nemen.
Als u dat doet mag u, na kort het probleem en uw klant nummer door te geven,
vragen naar mij. Dit zodat de collega in kwestie weet waar het over
gaat.

U mag hiervoor contact opnemen met ons Contactcenter op telefoonnummer
0900-SAMSUNG (0900-7267864) voor Nederland of 022012418 voor België, op
werkdagen van 09.00 -18.00 uur.
Voor een snelle en efficiënte behandeling van
uw probleem, adviseren wij u om de volgende gegevens paraat te hebben als u
belt: uw klantnummer, uw IMEI-nummer en uw type toestel

Bewerkt (24 april 2013 15:50)
melvintje

melvintje

• Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 9 november 2012
  • 21:59

Ik zou gewoon bellen, het mag misschien wel een 0900 nummer zijn, maar zo kom je ook niet tot een oplossing

mmuetst

mmuetst

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 10 november 2012
  • 01:19

Je wel hoor, Samsung wil vast geen negatieve publiciteit over hun product, dus een firmware update kan gewoon deze zaak redden, het is aan hun. Zoals ik al aangaf heb ik zelf een work a round gevonden door een 3e partij keyboard te gebruiken. Maar het is natuurlijk slordig van een fabrikant als er fouten in je software zitten en dat je dan ook nog mensen voor extra kosten een 0900 nummer laat bellen.
Ik laat nu op verschillende fora mijn ervaring achter over dit probleem, google doet voor mij het werk dat meer mensen met dit euvel lezen dat ze niet alleen staan en Samsung moet als de wiede weerga een firmware update gaan maken. Ik meld dit probleem via e-mail ook aan alle resellers zoals Dixons, Bol.com, AH enz.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.