Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
is dit dan bij de uitgaande instellingen van de mail dat ik dit kan veranderen? bij smtp server? nu staat die op relay.proximus.be, geen beveilingstype en poort 25.
[QUOTE=eravandezee;385718]is dit dan bij de uitgaande instellingen van de mail dat ik dit kan veranderen? bij smtp server? nu staat die op relay.proximus.be, geen beveilingstype en poort 25.[/QUOTE] Klopt, je verandert de smtp server in die van de wifi-provider. Of beveiligingsype nodig is en welke poort hangt af van de provider.
Hartelijk bedankt voor de info! Nu nog enkel wachten tot ik op vakantie vertrek ;-)
Vroeger had ik een mailadres via mijn provider, je kon dan mails ontvangen, maar niet verzenden. ik nam voor vakantie dan een speciaal hotmailadres.
Tegenwoordig gebruik ik live mail met 5 adressen en ik kan ze allemaal gebruiken.
HALLO Ik heb op mijn Android tablet de volgende instellingen veranderd. Zet bij uitgaande mail SMTP de volgende getallen. 94.125.136.90 en bij poort 2501 werkt prima. Ik zit momenteel in Spanje en kan zo dus weer mails beantwoorden en verzenden vanaf mijn Samsung tablet.
Ook op de computer heb ik in Outlook Express de volgende instellingen veranderd. Open Outlook Express ga naar opties,accounts, je standaard mailadres en dan eigenschappen. Verander in het tabblat servers uitgaande mail SMTP 94.125.136.90 en onder geavanceerd bij uitgaande mail SMTP 2501
Werkt ook prima vanuit Spanje. Mogelijk werken deze instellingen ook onder andere mail programma's maar dat kan ik niet uit proberen.
Even een update.
Als je mailprovider de mogelijkheid heeft om een ssl verbinding te gebruiken dan deze instellen. Even mailtje naar de helpdesk met vraag ssl gegevens uitgaande server. Je kunt dan vanuit elke situatie/locatie gewoon mailen.
[QUOTE=eravandezee;385631]dus via mijn telenetmailadres lukt dit niet?[/QUOTE] Telenet mail werkt enkel in het Telenet netwerk, buiten het netwerk moet je via je browser gaan en de pagina telenet webmail openen. Of je gebruik zoals eerder besproken een imap mail zoals gmail en andere.
Grtz Barre