Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

nina8

nina8

• Lid sinds 10 juni 2013
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 10 juni 2013
  • 10:34

Beste

Ik heb maar pas een samsung galaxy tab 2 10.1 GT P5100 gekocht.
Moet ik iets installeren om GPS te gebruiken? Welke stappen te ondernemen?

Alvast bedankt

Nina

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 10 juni 2013
  • 10:42

neehoor om de GPS te gebruiken hoef je niets te installeren.

Er zijn wel veel apps die GPS gebruiken die je kunt installeren. De vraag is dan waar je GPS voor wilt gebruiken.

nina8

nina8

• Lid sinds 10 juni 2013
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2013
  • 11:58

nanders

Er zijn wel veel apps die GPS gebruiken die je kunt installeren. De vraag is dan waar je GPS voor wilt gebruiken.

Voor bestemming in te brengen en te volgen, navigatie hé. Heb dat nog niet uitgeprobeerd buiten, dus kan dat gwn zo? Ik breng bestemming in en vertrek? Is dat zoals een andere gps toestel bv tomtom…?

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 11 juni 2013
  • 12:59

GPS is een technologie, en navigeren kan via een app die gebruik maakt van GPS technologie. Als je tomtom wilt gebruiken moet je deze inderdaad eerst installeren. Google maps heeft een ingebouwde navigatie, maar hiervoor is een actieve internetverbinding nodig om te kaarten te downloaden. Andere navigatie apps met kaarten die je thuis kan downloaden zijn (onder andere) Sygic, Copilot en TomTom.

Zoek maar eens met de trefwoorden “offline navigatie” op dit forum en je komt er een hoop tegen. (zoekfunctie wordt momenteel aan gewerkt en loopt niet vlekkeloos, maar je kan wel een hoop vinden).

1966

1966

• Lid sinds 22 maart 2012
  • Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2013
  • 13:06

nina8
nanders

Voor bestemming in te brengen en te volgen, navigatie hé. Heb dat nog niet uitgeprobeerd buiten, dus kan dat gwn zo? Ik breng bestemming in en vertrek? Is dat zoals een andere gps toestel bv tomtom…?

Neen, daar ga je de bietenbrug op.
De standaard rommel zoals google maps is alles behalve een serieuze navigatieprogramma.
Waarom?
Maps leunt te veel op het internet.
Ga je een route rijden dan heb je nog wel verbinding met het internet nodig.
Oke je kan kaarten vanuit maps downloaden, maar dan nog is het behelpen.
Wat dan wel?
Kijk eens naar bijvoorbeeld Copilot of Tomtom, eenmaal geinstalleert dan heb je in principe geen internet meer nodig.
Deze apps kunnen geheel zonder behulp van internet hun route bepalen en navigeren.

nina8

nina8

• Lid sinds 10 juni 2013
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2013
  • 13:37

Aah zo, en kan ik dan gwn TomTom installeren op mijn tablet?
Kan iemand uitleggen hoe ik da moet doen? stap per stap, want ik heb pas een tablet en ben er nog niet mee weg. Waar en hoe? bij Samsung Apps?en Tom tom schrijven of hoe? en is da kosteloos of…?
Alvast bedankt

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 11 juni 2013
  • 17:17

TomTom kan je kopen in de playstore. Aanmelden bij google, dan klik je op het tablet op het icoontje voor de playstore. Klik dan op 't vergrootglas en tik “TomTom Europe” in. Kost €45 zo te zien.

Andere opties:

• navigon (duurder dan TT en niet per se beter)
  • sygic (in-app aankoop na een paar weken)
  • CoPilot (stukken goedkoper, in-app aankoop na twee weken nodig)
  • Waze (gratis maar niet offline)
  • NavFree (gratis, offline, een wat warrige user interface, OSM kaartmateriaal)
  • MapFactor Navigator (zie NavFree)
Waze is een opmerkelijke optie, met “sociale aspecten”. Waze staat bij mij in een slecht daglicht omdat de business gebouwd is op kaarten die onderhouden worden door vrijwilligers die op onaangename wijze “pootje gelicht zijn” door Waze. De software wordt overigens vermoedelijk verkocht voor schandalig veel geld aan facebook - niet echt koosjer als je het mij vraagt (en dat voor een Israelische toko).

NavFree en MapFactor steunen ook op vrijwilligers, maar de kaarten van OSM (Open Street Map) zijn open source en zullen dat ook altijd blijven.

1966

1966

• Lid sinds 22 maart 2012
  • Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2013
  • 18:54

Ik gebruik beiden, zowel TomTom en Copilot.
Ik moet zeggen dat Copilot toch prettiger werkt dan TomTom.

Eh ja het zijn inderdaad betaalde apps.
Doch lang leve google ;-)
gewoon de appnaam en dan de extensie .apk ……zoeken maar…….
Meer wil ik er niet over kwijt.

Persoonlijk vind ik Copilot intuitiever en oogt prettiger.
Als ik de TomT app open is het net of ik naar een uitgerekte telefoonapp zit te kijken.

nina8

nina8

• Lid sinds 10 juni 2013
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2013
  • 09:41

Marvin
TomTom kan je kopen in de playstore. Aanmelden bij google, dan klik je op het tablet op het icoontje voor de playstore. Klik dan op 't vergrootglas en tik “TomTom Europe” in. Kost €45 zo te zien.

Andere opties:
  • navigon (duurder dan TT en niet per se beter)
  • sygic (in-app aankoop na een paar weken)
  • CoPilot (stukken goedkoper, in-app aankoop na twee weken nodig)
  • Waze (gratis maar niet offline)
  • NavFree (gratis, offline, een wat warrige user interface, OSM kaartmateriaal)
  • MapFactor Navigator (zie NavFree)
Waze is een opmerkelijke optie, met “sociale aspecten”. Waze staat bij mij in een slecht daglicht omdat de business gebouwd is op kaarten die onderhouden worden door vrijwilligers die op onaangename wijze “pootje gelicht zijn” door Waze. De software wordt overigens vermoedelijk verkocht voor schandalig veel geld aan facebook - niet echt koosjer als je het mij vraagt (en dat voor een Israelische toko).

NavFree en MapFactor steunen ook op vrijwilligers, maar de kaarten van OSM (Open Street Map) zijn open source en zullen dat ook altijd blijven.

Beste
Hartelijk bedankt voor je info.. Maar wat bedoel je met: CoPilot (stukken goedkoper, in-app aankoop na twee weken nodig)?

Alvast bedankt

nina8

nina8

• Lid sinds 10 juni 2013
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2013
  • 09:42

1966
Ik gebruik beiden, zowel TomTom en Copilot.
Ik moet zeggen dat Copilot toch prettiger werkt dan TomTom.

Eh ja het zijn inderdaad betaalde apps.
Doch lang leve google ;-)
gewoon de appnaam en dan de extensie .apk ……zoeken maar…….
Meer wil ik er niet over kwijt.

Persoonlijk vind ik Copilot intuitiever en oogt prettiger.
Als ik de TomT app open is het net of ik naar een uitgerekte telefoonapp zit te kijken.

Hartelijk bedankt voor u reactie. Copilot is ook te kopen in playstore dan? Is Copilot ook geschikt voor Samsung Galaxy tab 2 10.1 P5100? dacht enkel voor Ipad..

Bewerkt (12 juni 2013 09:51)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren