Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Zelf ontdekt: geduld oefenen, als de tablet eenmaal 100% is opgeladen en je daarna de kabel losneemt en weer vastmaakt, komt de verbinding tot stand.
Als dit de oplossing is zou echt super zijn. Ik ben nu 3 weken aan het zoeken hoe ik connectie krijg met mijn pc. Is me tot nu toe nog steeds niet gelukt
FerryFerryVoor alle zekerheid een totaal plaatje:
Als dit de oplossing is zou echt super zijn. Ik ben nu 3 weken aan het zoeken hoe ik connectie krijg met mijn pc. Is me tot nu toe nog steeds niet gelukt
Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)
Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)
MakkerFerryFerryVoor alle zekerheid een totaal plaatje:
Dit geldt in ieder geval voor de Tab 2 10.1 (P5110).
In alle gevallen de Tab instellen op -> Opslaginstellingen -> USB pc-verbinden -> Verbinden als Media Apparaat (MTP)
………….
Makker
FerryFerryAls je je Tab met de usb aan de pc verbindt, dan verschijnt er rechtsonder op je Tab het usb ikoontje. Je tikt hierop en dan gaat dat venster open. Nu kun je bij instellingen kiezen tussen MTP en Camera en uiteraard klik je MTP aan.
Ik heb een Tab 2 10.1 (P5110). Die instelling die jij hierboven benoemd. Waar kan ik die instellen. Misschien kijk/ zoek ik helemaal verkeerd maar kan die instelling helemaal niet vinden.
ps maak gebruik van windows 8
gr
Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)
MakkerFerryFerryAls je je Tab met de usb aan de pc verbindt, dan verschijnt er rechtsonder op je Tab het usb ikoontje. Je tikt hierop en dan gaat dat venster open. Nu kun je bij instellingen kiezen tussen MTP en Camera en uiteraard klik je MTP aan.
Ik heb een Tab 2 10.1 (P5110). Die instelling die jij hierboven benoemd. Waar kan ik die instellen. Misschien kijk/ zoek ik helemaal verkeerd maar kan die instelling helemaal niet vinden.
ps maak gebruik van windows 8
gr
Nu moet ik even gokken; of je ziet het venster verschijnen waarbij je je PC vertelt wat hij moet doen of je haalt je usb even los en en koppelt die weer vast. Op Windows moet je WEL Kies installeren omdat je de drivers nodig hebt om je apparaat(Tab) te zien. Bij Mac is dat anders (die logica van Samsung snap ik ook niet).
Makker
FerryFerryIk ga vanmiddag even op mijn Tab kijken of er ergens nog een instelling is die bij mij aanstaat en wellicht bij jou niet.
….
En dat is nu net het probleem. Wat jij hierboven beschrijft is precies zoals het in de handleiding staat, maar wanneer ik met tab aan de pc koppel geeft hij rechtsonder niets weer helaas. Ondanks de kies en usb drivers\
Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)
Ik heb net even gekeken FerryFerry en zelfs als ik bij ‘Ontwikkeling’ in settings de ‘USB foutopsporing’ en ‘Onbekende bronnen toestaan" uitzet, krijg ik nog steeds verbinding met mijn Tab. In principe heb ik ’USB foutopsporing' en ‘Onbekende bronnen toestaan’ altijd aangeklikt staan. Ik heb zowel op de Mac als op Windows (7 Ultimate 64 bits) gecontroleerd.
Wat je kunt doen is bij Instellingen/Settings ook even bij ‘Ontwikkeling’ deze twee aanklikken.
Wat ook nog wel eens voorkomt, is een verouderde versie van het Kies programma op Windows. Mijn advies is om deze te vernieuwen en je hebt grote kans dat de ‘nieuwe drivers’ je Tab nu wel ziet.
Laat even weten of dit jouw probleem heeft opgelost.
Makker
Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)
Makker
Ik heb net even gekeken FerryFerry en zelfs als ik bij ‘Ontwikkeling’ in settings de ‘USB foutopsporing’ en ‘Onbekende bronnen toestaan" uitzet, krijg ik nog steeds verbinding met mijn Tab. In principe heb ik ’USB foutopsporing' en ‘Onbekende bronnen toestaan’ altijd aangeklikt staan. Ik heb zowel op de Mac als op Windows (7 Ultimate 64 bits) gecontroleerd.
Wat je kunt doen is bij Instellingen/Settings ook even bij ‘Ontwikkeling’ deze twee aanklikken.
Wat ook nog wel eens voorkomt, is een verouderde versie van het Kies programma op Windows. Mijn advies is om deze te vernieuwen en je hebt grote kans dat de ‘nieuwe drivers’ je Tab nu wel ziet.
Laat even weten of dit jouw probleem heeft opgelost.
Makker
Als ik de multifunctionele ingang van mijn tablet via de meegeleverde kabel aansluit op de USB poort van mijn PC, begint de tablet op te laden in plaats van een verbinding te maken met de PC. Moet ik iets instellen, een andere kabel gebruiken, of wat dan ook? Wie weet hoe je een tablet aansluit op een PC?