Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

rasvjet

rasvjet

• Lid sinds 27 november 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 13 juni 2013
  • 22:52

Als ik de multifunctionele ingang van mijn tablet via de meegeleverde kabel aansluit op de USB poort van mijn PC, begint de tablet op te laden in plaats van een verbinding te maken met de PC. Moet ik iets instellen, een andere kabel gebruiken, of wat dan ook? Wie weet hoe je een tablet aansluit op een PC?

rasvjet

rasvjet

• Lid sinds 27 november 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2013
  • 19:02

Zelf ontdekt: geduld oefenen, als de tablet eenmaal 100% is opgeladen en je daarna de kabel losneemt en weer vastmaakt, komt de verbinding tot stand.

FerryFerry

FerryFerry

• Lid sinds 12 juni 2013
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2013
  • 21:09

Als dit de oplossing is zou echt super zijn. Ik ben nu 3 weken aan het zoeken hoe ik connectie krijg met mijn pc. Is me tot nu toe nog steeds niet gelukt

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 14 juni 2013
  • 23:53

FerryFerry
Als dit de oplossing is zou echt super zijn. Ik ben nu 3 weken aan het zoeken hoe ik connectie krijg met mijn pc. Is me tot nu toe nog steeds niet gelukt
Voor alle zekerheid een totaal plaatje:
Dit geldt in ieder geval voor de Tab 2 10.1 (P5110).
In alle gevallen de Tab instellen op -> Opslaginstellingen -> USB pc-verbinden -> Verbinden als Media Apparaat (MTP)

Voor een Macintosh gebruik je Android File Transfer (gratis te downloaden bij Samsung)
Sluit je Tab met usb aan en je krijgt de inhoud van je Tab en je SD kaart te zien op je scherm. Nu kun je het bekende slepen van en naar Tab en Mac gebruiken.
LET OP BIJ MAC: KIes moet niet op de Mac geïnstalleerd staan, want dan werkt Android File Transfer NIET. Gebruik de uninstall die bij de Kies download zit. Gewoon Kies in de prullenbak gooien, werkt niet. Heb je de Kies install (.dmg file) niet meer. Even opnieuw downloaden en dan niet install maar uninstall gebruiken.

Voor Windows (7 in mijn geval) Tab aansluiten op de pc en op het scherm krijg je diverse keuzes. Kiezen voor ‘Apparaat openen en bestanden weergeven’. Nu krijg je de ‘schijven’ Tablet en Card (SD) te zien. Ook hier kun je dan weer knippen en plakken naar en van bestanden.
Je Tab wordt inderdaad ook opgeladen, maar het is absoluut niet nodig om te wachten totdat hij voor honderd procent is opgeladen (althans niet bij mij. Ik kan gelijk aan de slag)

Voor Linux (Ubuntu 12.4). Tab aansluiten met USB en op het scherm worden de twee bestanden (Tab en SD) zichtbaar. In Ubuntu hebben ze wel dezelfde naam (bij mij)2 x P5110, maar als je een P5100 hebt, zal dat (2x)zichtbaar zijn (als verwisselbare schijf).
Ook hier kun je de bestanden slepen van en naar je PC.

In het kort. Zet je Tab op MTP en in principe zijn je bestanden op je computer zichtbaar na aansluiting met je usb kabeltje (uiteraard afhankelijk van je besturingssysteem van je computer).

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

FerryFerry

FerryFerry

• Lid sinds 12 juni 2013
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2013
  • 00:31

Makker
FerryFerry
Voor alle zekerheid een totaal plaatje:
Dit geldt in ieder geval voor de Tab 2 10.1 (P5110).
In alle gevallen de Tab instellen op -> Opslaginstellingen -> USB pc-verbinden -> Verbinden als Media Apparaat (MTP)

………….
Makker

Ik heb een Tab 2 10.1 (P5110). Die instelling die jij hierboven benoemd. Waar kan ik die instellen. Misschien kijk/ zoek ik helemaal verkeerd maar kan die instelling helemaal niet vinden.

ps maak gebruik van windows 8

gr

Edit: ook na het volledig opladen geeft mijn pc en mijn tab geen enkele reactie….?

Bewerkt (15 juni 2013 01:00)
Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 15 juni 2013
  • 01:02

FerryFerry
Ik heb een Tab 2 10.1 (P5110). Die instelling die jij hierboven benoemd. Waar kan ik die instellen. Misschien kijk/ zoek ik helemaal verkeerd maar kan die instelling helemaal niet vinden.

gr
Als je je Tab met de usb aan de pc verbindt, dan verschijnt er rechtsonder op je Tab het usb ikoontje. Je tikt hierop en dan gaat dat venster open. Nu kun je bij instellingen kiezen tussen MTP en Camera en uiteraard klik je MTP aan.
Nu moet ik even gokken; of je ziet het venster verschijnen waarbij je je PC vertelt wat hij moet doen of je haalt je usb even los en en koppelt die weer vast. Op Windows moet je WEL Kies installeren omdat je de drivers nodig hebt om je apparaat(Tab) te zien. Bij Mac is dat anders (die logica van Samsung snap ik ook niet).

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

FerryFerry

FerryFerry

• Lid sinds 12 juni 2013
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2013
  • 10:23

Makker
FerryFerry

gr
Als je je Tab met de usb aan de pc verbindt, dan verschijnt er rechtsonder op je Tab het usb ikoontje. Je tikt hierop en dan gaat dat venster open. Nu kun je bij instellingen kiezen tussen MTP en Camera en uiteraard klik je MTP aan.
Nu moet ik even gokken; of je ziet het venster verschijnen waarbij je je PC vertelt wat hij moet doen of je haalt je usb even los en en koppelt die weer vast. Op Windows moet je WEL Kies installeren omdat je de drivers nodig hebt om je apparaat(Tab) te zien. Bij Mac is dat anders (die logica van Samsung snap ik ook niet).

Makker

En dat is nu net het probleem. Wat jij hierboven beschrijft is precies zoals het in de handleiding staat, maar wanneer ik met tab aan de pc koppel geeft hij rechtsonder niets weer helaas. Ondanks de kies en usb drivers\

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 15 juni 2013
  • 12:27

FerryFerry
….
En dat is nu net het probleem. Wat jij hierboven beschrijft is precies zoals het in de handleiding staat, maar wanneer ik met tab aan de pc koppel geeft hij rechtsonder niets weer helaas. Ondanks de kies en usb drivers\
Ik ga vanmiddag even op mijn Tab kijken of er ergens nog een instelling is die bij mij aanstaat en wellicht bij jou niet.
Op je Tab heb je rechtsonder een regel waar je ook ziet of je wifi, bluetooth,enzovoorts aanstaat. Door daar op te klikken gaat er een veld open, zodat je kunt lezen wat er bijvoorbeeld aan berichten, updates en zo zijn binnen gekomen. Bij mij verschijnt hier het usb tekentje als ik mijn Tab op de PC aansluit. Ik zal vanmiddag even kijken (ben ergens anders nu).

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 15 juni 2013
  • 15:06

Ik heb net even gekeken FerryFerry en zelfs als ik bij ‘Ontwikkeling’ in settings de ‘USB foutopsporing’ en ‘Onbekende bronnen toestaan" uitzet, krijg ik nog steeds verbinding met mijn Tab. In principe heb ik ’USB foutopsporing' en ‘Onbekende bronnen toestaan’ altijd aangeklikt staan. Ik heb zowel op de Mac als op Windows (7 Ultimate 64 bits) gecontroleerd.
Wat je kunt doen is bij Instellingen/Settings ook even bij ‘Ontwikkeling’ deze twee aanklikken.
Wat ook nog wel eens voorkomt, is een verouderde versie van het Kies programma op Windows. Mijn advies is om deze te vernieuwen en je hebt grote kans dat de ‘nieuwe drivers’ je Tab nu wel ziet.
Laat even weten of dit jouw probleem heeft opgelost.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

FerryFerry

FerryFerry

• Lid sinds 12 juni 2013
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2013
  • 17:46

Makker
Ik heb net even gekeken FerryFerry en zelfs als ik bij ‘Ontwikkeling’ in settings de ‘USB foutopsporing’ en ‘Onbekende bronnen toestaan" uitzet, krijg ik nog steeds verbinding met mijn Tab. In principe heb ik ’USB foutopsporing' en ‘Onbekende bronnen toestaan’ altijd aangeklikt staan. Ik heb zowel op de Mac als op Windows (7 Ultimate 64 bits) gecontroleerd.
Wat je kunt doen is bij Instellingen/Settings ook even bij ‘Ontwikkeling’ deze twee aanklikken.
Wat ook nog wel eens voorkomt, is een verouderde versie van het Kies programma op Windows. Mijn advies is om deze te vernieuwen en je hebt grote kans dat de ‘nieuwe drivers’ je Tab nu wel ziet.
Laat even weten of dit jouw probleem heeft opgelost.

Makker

Omdat ik niet zeker wist of ik wel de nieuwste Kies zou hebben of niet heb ik deze geinstalleerd. Ook staan de bovengenoemde opties aan bij mij.
Hij ziet gewoon niets als ik hem aan mijn pc koppel. Bij mijn telefoon herkend die hem wel en kan ik idd aangeven of hij alleen wil laden of dat de pc hem moet zien als externe opslag.
Nu zie ik niets geen enkele blijk van herkenning helaas. Daarom kan ik ook niets instellen hoe mijn pc de tab moet zien.
Hij gaat alleen maar laden verder niets. Heb zelf vorige week mijn tab maar eens terug gezet naar fabrieksinstellingen. Al veel keer verschillende usb drivers geinstalleerd maar niets helpt helaas

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.