Ik heb een Galaxy tab 2 10.1. Ik heb films/series op 2 nassen staan, een NSA310 en een Buffalo Linkstation. De bestanden zijn divers (avi, mkv enz.)
Mijn router is een Netgear WNR3500L.
Het probleem is dat de films die ik op mijn tablet bekijk (en dus stream vanaf mijn nas) stotteren en blijven hangen. Soms gaat het een paar minuten goed en dan gaat het stotteren/hangen.
Ik heb meerdere players geinstalleerd: dice, mxplayer enz en ook Bubbleupnp echter het probleem blijft.
Als ik de bestanden op de tablet zelf heb staan speelt hij het perfect af. Hetzelfde bestand streamen vanaf de NAS gaat niet goed.
Mijn nsa310 draait Twonky (DLNA voor zover ik begrijp).
Vanuit beide nassen heb ik afspeelproblemen.
Wat zie ik over het hoofd. Is er een instelling op mijn tablet die ik aan moet passen ? Moet ik op mijn router of NAS een instelling wijzigen ?
Wie geeft me even een zetje in de goede richting ?
Bewerkt (5 oktober 2013 18:38)
Ik heb een Galaxy tab 2 10.1. Ik heb films/series op 2 nassen staan, een NSA310 en een Buffalo Linkstation. De bestanden zijn divers (avi, mkv enz.) Mijn router is een Netgear WNR3500L. Het probleem is dat de films die ik op mijn tablet bekijk (en dus stream vanaf mijn nas) stotteren en blijven hangen. Soms gaat het een paar minuten goed en dan gaat het stotteren/hangen. Ik heb meerdere players geinstalleerd: dice, mxplayer enz en ook Bubbleupnp echter het probleem blijft. Als ik de bestanden op de tablet zelf heb staan speelt hij het perfect af. Hetzelfde bestand streamen vanaf de NAS gaat niet goed. Mijn nsa310 draait Twonky (DLNA voor zover ik begrijp). Vanuit beide nassen heb ik afspeelproblemen. Wat zie ik over het hoofd. Is er een instelling op mijn tablet die ik aan moet passen ? Moet ik op mijn router of NAS een instelling wijzigen ? Wie geeft me even een zetje in de goede richting ?
Ik heb een Galaxy tab 2 10.1. Ik heb films/series op 2 nassen staan, een NSA310 en een Buffalo Linkstation. De bestanden zijn divers (avi, mkv enz.)
Mijn router is een Netgear WNR3500L.
Het probleem is dat de films die ik op mijn tablet bekijk (en dus stream vanaf mijn nas) stotteren en blijven hangen. Soms gaat het een paar minuten goed en dan gaat het stotteren/hangen.
Ik heb meerdere players geinstalleerd: dice, mxplayer enz en ook Bubbleupnp echter het probleem blijft.
Als ik de bestanden op de tablet zelf heb staan speelt hij het perfect af. Hetzelfde bestand streamen vanaf de NAS gaat niet goed.
Mijn nsa310 draait Twonky (DLNA voor zover ik begrijp).
Vanuit beide nassen heb ik afspeelproblemen.
Wat zie ik over het hoofd. Is er een instelling op mijn tablet die ik aan moet passen ? Moet ik op mijn router of NAS een instelling wijzigen ?
Wie geeft me even een zetje in de goede richting ?