Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

AartOfHorus

AartOfHorus

• Lid sinds 28 juli 2016
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2016
  • 20:53

Hallo Allemaal,

Voor mijn vrouw heb ik gisteren een nieuwe Galaxy Tab s2 8.0 gekocht en ik zou voor haar wel effe alles installeren en accounts e.d. aanmaken. Was allemaal geen probleem. Er rolde ook meteen een complete nieuwe systeemupdate uit, dus ik neem aan dat ik het niieuwste van het nieuwste heb.
Mijn camera (CANON SX 40 ) heeft de gewoonte alles op te slaan met de naam IMG gevolgd door een oplopend nummer en om de zoveel tijd wordt er ook automatisch een nieuwe directory aangemaakt waarin nieuwe foto's terecht komen.
Ergens zal ik wel iets niet goed doen, maar ik heb het volgende gedaan wat me een uitstekende oplossing leek. Van alle foto's de EXIF data uitgelezen en de datum + tijd waarop de foto genomen is gecopied en gepasted over de oorspronkelijke naam. Zo heb ik op m'n PC harddisc netjes alle foto's op volgorde. Daarna zijn alle foto's verkleind naar 2048*1536 en gecopieerd mbv USB naar de 64 GB SD Card De beelden zijn op de Samsung echt van uitzonderlijke klasse !! Maar helaas is er een probleem : als ik ze als dia show afspeel met Google Foto wordt de volgorde precies omgekeerd. Dus eerst de laatste en de eerste foto als laatste. In Mijn Bestanden kan ik weliswaar de weergave sorteren, maar dus niet in de dia show ! ik wil dus graag dat de dia show afgepeeld wordt aan de hand van de bestandsnamen , die staan tenslotte op volgorde !

Wat doe ik fout en hoe los ik het op ??

Misschien is de oplossing wel zo simpel dat ik gewoon als Android Noob overheen gekeken heb……..

Alvast bedankt voor eventuele oplossingen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren