Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

  • Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

  • POCO X3

  • Google Pixel 5

  • Google Pixel 4a

  • OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

wappiesoft

wappiesoft

  • Lid sinds 23 januari 2011
  • Berichten 853
  • Reputatie 0
  • #1
  • 15 maart 2014
  • 13:36

Ik heb voor mijn Dochter een Galaxy Tab3 T210 op de kop weten te tikken maar ik ben er achter gekomen dat het Wifi signaal veel minder is dan onze andere Samsung toestellen. (2x S4, 1x S3, 2x Note 10.1 N8010, 1x Tab2 7.0 en nu 1x Tab3 7.0 T210) Ik heb speciaal die tab3 er bij gehaald omdat daar nog nieuwe Android op uit komt. Zou iemand weten waarom de ontvangst Wifi een stuk minder is dan de andere toestellen en wat kan ik doen dit te verbeteren? Alvast bedankt voor de door jullie genomen moeite

Samsung Mobile fan. We hebben nu: 2x Galaxy S5 G900F, 2x Galaxy S4 i9505, 1x Galaxy tab2 7“ P3110, 1x Galaxy tab3 7“ SM-T210, 1x Galaxy Note 10.1 N8010, 3x Galaxy Tab3 7.0 Light SM-T110 en nu ook 2x de Galaxy Tab S 10.5” SM-T800 Titanium

wappiesoft

wappiesoft

  • Lid sinds 23 januari 2011
  • Berichten 853
  • Reputatie 0
  • #2
  • 20 april 2014
  • 10:26

Heeft er niemand een idee? Oom hier nog steeds 0,00 reactie. Jammer dat ze teller hebben weggehaald van hoevaak een topic gelezen is. Wij zitten hier nog steeds met het probleem over die matige wifi ontvangst. Aan het Wifi signaal ligt het niet. Op mijn Samsung Galaxy S4 heb ik -41 dBm op 2.4 Gigahertz en -39 dBm op de 5 Gigahertz band. Signaal genoeg lijkt me. Ben benieuwd naar jullie ideeën met betrekking tot de oplossing van dit toch wel irritante probleem.

Samsung Mobile fan. We hebben nu: 2x Galaxy S5 G900F, 2x Galaxy S4 i9505, 1x Galaxy tab2 7“ P3110, 1x Galaxy tab3 7“ SM-T210, 1x Galaxy Note 10.1 N8010, 3x Galaxy Tab3 7.0 Light SM-T110 en nu ook 2x de Galaxy Tab S 10.5” SM-T800 Titanium

coolnessQ

coolnessQ

  • Lid sinds 19 april 2014
  • Berichten 155
  • Reputatie 10
  • #3
  • 20 april 2014
  • 12:05

Het is soms een de router zelf dan wilt die niet de goede verbinding geven aan je apparaat omdat die te nieuw is.
Wat ik voor nu aanbeveel:
Update all je apparaten incl tab, router, phone etc
Doe je router uit voor 2 minuten

Andere opties:
Reset je router naar fabrieks instellingen ( alleen als je weet hoe je hem opnieuw in moet stellen zonder hulp van een monteur )
EDIT: Wat voor router heb je btw? En welke provider?

Bewerkt (20 april 2014 12:05) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader
wappiesoft

wappiesoft

  • Lid sinds 23 januari 2011
  • Berichten 853
  • Reputatie 0
  • #4
  • 20 april 2014
  • 16:45

Ik heb een hele goede router (Asus RT-AC66U Dual-band Wireless-AC1750) op alle andere toestellen geen probleem op het netwerk draait op dit moment 1 Laptop 2x S4, 1x S3, 2x Note 10.1, 1x Tab2 7.0, en 1x Tab3 7.0. Alleen de Tab3 7.0 heeft een matige ontvangt. De Laptop en de Tab2 7.0 draaien op 2.4 Gigahertz en de rest op 5 Gigahertz. Op de 5 Gigahertz band ben ik hier in de buurt de enige maar op 2.4 Gigahertz zitten hier zo'n 20 netwerken. Wifi Snelheid is perfect. Ik heb een 100mb abonnement (upc) en haal op mijn Galaxy S4 i9505 de volledige snelheid. http://www.speedtest.net/my-result/a/802451483. Dus het ligt niet aan mijn netwerk. Ik vermoed dat het aan de Android van de Tab3 7.0 ligt. Kijken of er een andere firmware beschikbaar is.

Bewerkt (20 april 2014 16:46)

Samsung Mobile fan. We hebben nu: 2x Galaxy S5 G900F, 2x Galaxy S4 i9505, 1x Galaxy tab2 7“ P3110, 1x Galaxy tab3 7“ SM-T210, 1x Galaxy Note 10.1 N8010, 3x Galaxy Tab3 7.0 Light SM-T110 en nu ook 2x de Galaxy Tab S 10.5” SM-T800 Titanium

coolnessQ

coolnessQ

  • Lid sinds 19 april 2014
  • Berichten 155
  • Reputatie 10
  • #5
  • 20 april 2014
  • 17:21

Dat is inderdaad wel vreemd ja, een systeem update doet worden

wappiesoft

wappiesoft

  • Lid sinds 23 januari 2011
  • Berichten 853
  • Reputatie 0
  • #6
  • 20 april 2014
  • 19:13

Nu hopen dat eindelijk eens de langverwachte update van Samsung komt.

Samsung Mobile fan. We hebben nu: 2x Galaxy S5 G900F, 2x Galaxy S4 i9505, 1x Galaxy tab2 7“ P3110, 1x Galaxy tab3 7“ SM-T210, 1x Galaxy Note 10.1 N8010, 3x Galaxy Tab3 7.0 Light SM-T110 en nu ook 2x de Galaxy Tab S 10.5” SM-T800 Titanium

kokoxp

kokoxp

  • Lid sinds 15 augustus 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • #7
  • 15 augustus 2014
  • 12:28

Hier precies hetzelfde probleem met wifi op de tab3 7.0
Ik heb zelfs toestel omgeruild maar geen verbetering.
Nu schakel ik op het toestel tussen 2,4 en 5 G dat gaat goed.
Dan wordt het signaal ververst en heb ik weer verbinding
Het is duidelijk een fout van het toestel. jammer

Heb ook een tab 2 10.1 nooit problemen.
Hoop op een update !

jwhoutepen

jwhoutepen

  • Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • #8
  • 15 augustus 2014
  • 12:51

Vreemd idd. Heb er sinds kort een Tab3 bij, 8 inch weliswaar maar die heeft nergens last van. Ik heb deze wel voorzien van de 4.4.2 via samfirmware (de Franse) dus misschien zit daar wel een verschil

Bewerkt (15 augustus 2014 19:17) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader
kokoxp

kokoxp

  • Lid sinds 15 augustus 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • #9
  • 21 augustus 2014
  • 13:02

Problemen opgelost met de officiële update nu naar 4.4.2
ontvangst wifi is nu super.

Robster67

Robster67

  • Lid sinds 31 maart 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • #10
  • 31 maart 2015
  • 10:48

Ik heb een Galaxy Tab 3 8.0 (SM-T210) en een update naar 4.4.2 heeft niets opgeleverd. Iemand nog andere ideeën? Bluetooth uitschakelen levert ook geen verbetering op.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.