Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 13 augustus 2013
  • 17:22

Vanaf Android 4.2 is het mogelijk om meerdere gebruikers op een tablet aan te maken. Dit heb ik met succes toegepast op de Nexus 7.
Op mijn nieuwe Samsung Galaxy Tab 3 8.0 kan ik die mogelijkheid echter niet vinden in de instellingen.
Of zie ik het over het hoofd?

ricksIII

ricksIII

• Lid sinds 20 augustus 2012
  • Berichten 862
  • Reputatie 60
  • 13 augustus 2013
  • 18:53

Ik heb ergens gelezen dat multi user vanaf 4.3 er weer zal zijn

ManFromPlanetEarth

ManFromPlanetEarth

• Lid sinds 13 augustus 2013
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2013
  • 19:53

Ja op mijn Nexus 7 (android 4.3) kun je meerdere accounts maken, en ook kun je restricted accounts maken (handig voor jongere kinderen). Maar op mijn Nexus 4 (ook android 4.3) werkt dit allemaal niet (zoals ook werd aangekondigd).

Bewerkt (13 augustus 2013 19:59)
JohandeJong

JohandeJong

• Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 13 augustus 2013
  • 22:24

Het zou vanaf 4.2 moeten werken. Dat deed het ook op de Nexus 7.
Op de Nexus 4 (en andere telefoons) werkt het niet omdat multi-user alleen op tablets werkt.
Dat doet mij denken dat Samsung de telefoon interface op de tab3 8 inch heeft gezet en dat het daarom niet werkt. Of Samsung heeft het gewoon uitgeschakeld en dat het inderdaad, zoals ricksIII zegt, vanaf 4.3 weer ingeschakeld wordt.
Ik ben benieuwd hoe snel 4.3 voor deze tablet komt.
Zo, en nu op zoek naar een eenvoudige manier om deze tablet te rooten.

ManFromPlanetEarth

ManFromPlanetEarth

• Lid sinds 13 augustus 2013
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2013
  • 22:36

Met name de `restricted' accounts zijn handig. Mooi ge��ntegreerd applicatie beheer per gebruiker. Bijv. Kinderen kunnen alleen ziggo TV kijken en Angry Birds spelen. In de praktijk makkelijker dan separate account met hun eigen complete settings maken.
Mijn Nexus 7 lijkt overigens trager te zijn geworden onder 4.3, bij mijn Nexus 4 merk ik geen verschil. Dat kan aan de apps liggen die nog moeten worden ge-updated naar 4.3-compatibiliteit, maar misschien ook aan de multi-user functionaliteit?

JohandeJong

JohandeJong

• Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 14 augustus 2013
  • 20:04

Ondertussen wordt mijn vermoeden steeds sterker dat multi-user niet aanwezig is omdat Samsung op deze tablet de telefoon interface gebruikt en dus door Android niet herkent wordt als een tablet. Ik ben al een paar apps voor tablets tegengekomen die niet op deze tablet geinstalleerd kunnen worden omdat het ding door die apps niet als tablet wordt herkend.

Overigens ben ik wel blij met deze tablet omdat alles zeer vlotjes werkt.
Mijn Nexus 7 daarentegen heeft problemen. Ook na diverse updates en opruimacties en factory resets. Een zeer wispelturig touchscreen heeft het apparaat. Dit probleem schijnt heel erg veel voor te komen. Zoek maar eens op Nexus 7 unresponsive. Ik heb de N7 weggebracht ter reparatie maar vrees dat ik hem ongerepareerd terug krijg. Het verschijnsel is alleen merkbaar als je er even intensief mee bezig bent met bepaalde spellen enzo. En dat zie ik ze in een reparatiecentrum nog niet doen.

Zhenga

Zhenga

• Lid sinds 26 augustus 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2013
  • 22:16

Gisteren een Galaxy Tab 3 10.1 aangeschaft. Ziet er prima uit, echter meerdere gebruikers is niet mogelijk. Dus een miskoop, want daarvoor ben ik overgestapt naar Tab 3. Jelly Bean 4.2.2. Helaas doet Samsung het anders als Android ons doet geloven.

JohandeJong

JohandeJong

• Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 17 september 2013
  • 19:19

Meerdere gebruikers binnenkort mogelijk?
http://www.androidplanet.nl/72905/galaxy-tab-3-krijgt-mogelijk-ondersteuning-meerdere-gebruikers/

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.