Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

lizzz89

lizzz89

• Lid sinds 30 augustus 2012
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 5 november 2014
  • 20:22

Hallo allemaal,

Mijn vader heeft een Samsung Tab3. Zijn tab vraagt sinds de laatste update naar een “Mogelijke netwerkcontrole” met als onderschrift “Het netwerk kan worden gecontroleerd door een onbekende derde partij”.
Als hij daarop klikt meldt ie het volgende:
!Aanmeldingsgegevens controleren:
Een vertrouwd certificaat op uw apparaat staat een derde partij toe om uw netwerkactiviteit te controleren, waaronder e-mails, apps en veilige websites.

Als hij vervolgens doorklikt komt ie in: Instellingen>Persoonlijk>Beveiliging>Vertrouwde aanmeldgegevens terecht. Daar staat onder gebruiker alleen Ziggo b.v. en onder Systeem een hele waslijst aan (volgens mij) certificaten.

Heeft iemand enig idee wat die melding inhoudt?
En wat die hele waslijst onder onder Systeem betekent?

Alvast bedankt! Ook namens mijn pa

liekje

liekje

• Lid sinds 28 november 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 28 november 2014
  • 21:34

Hey

Ik heb het zelfde probleem en zocht hier ook naar een antwoord
Weet jij de oplossing al ?

Groetjes Angelique

lizzz89

lizzz89

• Lid sinds 30 augustus 2012
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 28 november 2014
  • 21:38

Mijn vader heeft uiteindelijk z'n tab teruggezet naar fabrieksinstellingen, volgens mij was het probleem daarmee verholpen. Ben wel nog steeds benieuwd wat de oorzaak is, is het een virus, of wat…

poecillia

poecillia

• Lid sinds 26 februari 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 16 december 2014
  • 11:28

Ook ik krijg deze melding op een LG G3. Ik vermoed dat dit een nieuwe feature is in Kitkat 4.4.2. Ik kreeg deze melding niet met hetzelfde certificaat onder 4.3 op een Samsung S3. De melding kan gewoon gewist worden, maar blijft onregelmatig terug komen. Ik kan helaas geen instelling vinden onder beveiliging om de melding te onderdrukken.

Anja0406

Anja0406

• Lid sinds 12 maart 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2015
  • 16:06

Ditzelfde heb ik met mijn Huawei Ascend P7. Krijg ook steeds de melding “Netwerk kan worden gecontroleerd Door een onbekende derde partij”
Als ik daar op klik dan krijg ik de melding “Netwerkcontrole: Een derde partij is in staat uw netwerk activiteit te monitoren…. etc.”
Als ik dan de optie ‘Controleer vertrouwde certificaten’ aanklik krijg ik bij gebruiker Ziggo B.V. Ziggo Public RootCA-G1"
Bij systeem krijg in allemaal certificaten over de gehele wereld te zien die allemaal ingeschakeld zijn. Alles oké lijkt me.
Toch houdt ik die eerste melding.

Is dit iets wat ‘kwaad’ kan, of wat betekend dit eigenlijk? Hoe verander ik dit of verwijder ik die melding.
Ik heb wel een Ziggo mobiel abonnement, maar blijf deze melding houden…

Wie weet raad?

walnutbears

walnutbears

• Lid sinds 18 april 2015
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 18 april 2015
  • 19:31

Om van upc wifispots naar ziggo wifispots over te gaan moest een pincode worden ingesteld op mijn samsung tab 3 en nu zit ik ook met die melding van die netwerkcontrole, wat nu?

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 19 april 2015
  • 10:17

De aanwijzingen van UPC naar ZIGGO zijn niet heel erg duidelijk. Het is niet nodig om een pincode in te stellen. Je moet je alleen even opnieuw aanmelden met username en wachtwoord.

walnutbears

walnutbears

• Lid sinds 18 april 2015
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 19 april 2015
  • 16:15

Met dank voor de reactie…. Maar hoe kom ik nou weer van de pincode en het bericht mogelijke netwerkcontrole af ?

haviken

haviken

• Lid sinds 23 september 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 2 mei 2015
  • 19:31

Hoi Lizzz.

Ik heb de tab3 7.0 en ik had al poosje de kitkat 4.4.2 versie erop gezet, maar op de originele
Tab3 Android 4.1.2 versie had ik geen problemen. Ik heb geprobeert met fabrieksinstellingen
maar helaas niet met succes.
Ik zal even proberen de originele besturing erop te zetten, zodat ik de Ziggo hotspot wel kan
gebruiken.

Mvg, Haviken

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.