Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Rokil

Rokil

• Lid sinds 14 januari 2013
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 2 december 2017
  • 14:20

Ik heb de TabPro 12.2 met daarop de standaard android 5.1 versie.
Inmiddels wordt de tablet steeds langzamer en wil ik hem upgraden naar een nieuwe ROM, LineageOS 14.1. Hiervoor moet ik eerst, via ODIN, in de download-mode van de tablet komen en daar is het probleem.
Als de tablet gewoon aan is, kan ik hem via de originele usb kabel aansluiten op mijn pc. Hij wordt herkend en ik kan bestanden naar het geheugen en de sd-kaart kopiëren.. Zodra ik de tablet opstart in de download-mode wordt hij niet meer herkend door de pc en dus kan ik via ODIN geen recovery installeren.
Ik heb de tablet geprobeerd via verschillende usb kabels, op verschillende usb poorten en op windows 10, 8.1 en 7 pc's, maar overal heb ik hetzelfde probleem.
De nieuwste Samsung Kies is geïnstalleerd. Ook heb ik geprobeerd om via de Samsung site de laatste windows driver pakket de tablet te laten herkennen in download mode, maar niks werkt,
Als de tablet in de download mode staat zie ik wel een blauwe regel met 'secure download : enabled' staan. Zou dit het probleem kunnen veroorzaken en zo ja : hoe kan ik dit oplossen?

Samsung Galaxy S6
Samsung TabPro 12.2
Samsung Galaxy S5
Samsung Note 10.1

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2421
  • Reputatie 20
  • 3 december 2017
  • 22:13

Wij hebben ook een Tabpro 12.2 welke is geroot.
Volgens mij is hij niet geupgrade, maar zou hij sneller worden denk je, van het upgraden ?

Ik vraag me af of hij sneller word van een upgrade. Het feit dat hij trager word ligt aan het feit dat de apps steeds groter worden.
Hoe nieuwer het OS, hoe groter de apps, dus volgens mij vererger je het probleem alleen maar.

Ik weet dat je bij sommige Os'en in je instellingen iets van OEM moet aanvinken om iets te kunnen doen met flashen/Odin. weet zo gauw niet wat, dat moet je even opzoeken.

Je hebt trouwens wel 7 keer op build geklikt ? voor de ontwikkelaarsfolder ?, misschien dat je daar eens moet kijken voor een vinkje aan/uit.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 3 december 2017
  • 22:45

Oem ontgrendeling vind je terug bij ontwikkelaarsopties

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2421
  • Reputatie 20
  • 4 december 2017
  • 10:47

Dankjewel Angelo voor de aanvulling, ik wist het niet meer precies.

You need to have Lollipop bootloader installed.

Ook lees ik over problemen met het toetsenbord, wat het NIET doet.

if it ain't broken, don't fix it !.

Ik blijf lekker bij 5.1.1.
Nieuwere Os'en voegen niet echt iets nieuws toe, geloof me. ik heb Nougat op m'n Note (N7000) gehad, maar ik blijf lekker bij 4. Dan heb ik de opties die ik wil en niet de opties die zij denken dat goed voor me is.

Ik lees net over Kies. Er staat me iets van bij dat die NIET geinstalleerd mag zijn als je met Odin aan de gang gaat.

Bewerkt (4 december 2017 10:48)

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

Rokil

Rokil

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 4 december 2017
  • 14:46

Bedankt voor jullie reacties!
Ik gebruik maar een stuk of 5 apps op de tablet, maar ik heb het idee dat hij langzamer wordt door de Samsung apps die er standaard op geïnstalleerd staan. Die gebruik ik nooit, maar ze worden wel iedere keer geüpdatet en dus ook groter.
De tablet van mijn vrouw (Note 10.1) heb ik pasgeleden ook voorzien van een nieuwe rom (CM 13). Deze tablet was eerst niet meer te bedienen, zo traag, maar nu werkt hij weer als vanouds.
Vandaar dat ik dat ook op mijn tab pro wilde proberen.
Zo makkelijk als het op de note ging, gaat het helaas dus niet op de tab pro.
Ik heb inderdaad 7 x op build gedrukt, zodat ik in de ontwikkelaars opties terecht kwam, maar daar staat nergens iets over OEM. De tab draait op de laatste android 5.1.1 , maar ik kan nergens vinden welke versie de bootloader is. Hoe kan ik dit controleren en hoe zou ik deze kunnen updaten eventueel?
Kies staat in ieder geval niet meer geïnstalleerd, maar wel de laatste versie van de windows drivers voor deze tablet.
Zoals gezegd wordt de tablet keurig herkend als tabpro, maar in de download mode niet.

Samsung Galaxy S6
Samsung TabPro 12.2
Samsung Galaxy S5
Samsung Note 10.1

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 4 december 2017
  • 17:09

handmatig de drivers installeren dan (zie onderstaand filmpje) of dit hier verder als je hier even klikt kom je misschien ook nog wat mogelijke oplossing tegen.

oem ontgrendeling zit niet op elk device en is dan ook niet nodig als het er niet is.

succes!

Bewerkt (4 december 2017 17:13)
Rokil

Rokil

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 5 december 2017
  • 09:38

Helaas werken deze oplossingen niet bij mij. Zodra de tablet in downloadmode staat, wordt hij helemaal niet herkend in windows. Niet als onbekend usb apparaat, of android device, of samsung device. Gewoon helemaal niet.
Normaal gesproken krijg je inderdaad een melding en/of geluidje van windows, als er iets op de usb wordt aangesloten dat niet herkend wordt, maar ik krijg nu helemaal geen melding.
Zou het toch met die bootloader te maken kunnen hebben? Zodra de tablet in download mode staat, krijg ik dat blauwe regeltje met 'secure download : enabled'. Het lijkt erop dat dat alles tegenhoud?

Samsung Galaxy S6
Samsung TabPro 12.2
Samsung Galaxy S5
Samsung Note 10.1

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 5 december 2017
  • 13:40

probeer dan de drivers te installeren volgens het onderstaande filmpje, het beste is om alle drivers en kies eerst te verwijderen voordat je er aan begint.

Rokil

Rokil

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 5 december 2017
  • 14:13

Ik heb alle drivers verwijderd. Eerst gewoon verwijderd en daarna mijn pc teruggezet naar 2 weken geleden via systeemherstel. Toen stonden er nog geen drivers geïnstalleerd, dus kan er zeker niets meer achter gebleven zijn.
Daarna heb ik het filmpje gevolgd.
Probleem blijft dat, zodra mijn tablet in de download mode staat, hij niet wordt herkend op mijn pc. Er wordt zogenaamd niets aangesloten op een usb poort als de tablet in download mode staat, Ik denk dat dat wordt tegengehouden door de bootloader beveiliging.
Zojuist nog even op een andere pc geprobeerd met andere kabels en andere usb poorten, maar in download mode wordt er niks aangesloten, volgens de pc. Dus ook niet een onbekend apparaat waar drivers voor geïnstalleerd moeten worden.

Samsung Galaxy S6
Samsung TabPro 12.2
Samsung Galaxy S5
Samsung Note 10.1

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 5 december 2017
  • 14:29

zet je toestel eens in downloadmode en reboot je pc met aangesloten tablet en check of het geholpen heeft zodra de pc weer helemaal is opgestart.
doe vervolgens als het niet helpt hetzelfde riedeltje met je tablet eerst gewoon aan en dan rebooten en dan weer in downloadmode booten met aangesloten tablet op de pc.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.