Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Mike994

Mike994

• Lid sinds 24 juni 2015
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2015
  • 07:14

Beveiliging middels pincodes, 2 gebruikers, 3 vragen…

Ik zou graag het volgende willen bereiken, maar weet niet welke stappen in welke volgorde gedaan moeten worden.

a) apparaat beveiligen met pincode
en tegelijkertijd
b) eigenaar beveiligen
en ook
c) een gebruiker aanleggen en beveiligen

Vraag: in welke volgorde moet ik wat doen?

Achtergrond:
In geval van 1 gebruiker (eigenaar), dan is het niet zo moeilijk. Dat heb ik al een keer geprobeerd.

Maar waarschijnlijk is het –niet- mogelijk om, via verschillende pincodes, zowel 1.het apparaat te openen/toegankelijk te maken en 2. direct naar het account te gaan, eigenaar, dan wel gebruiker.

Met andere woorden, in het hoofdscherm (na aanzetten van de tablet), bijvoorbeeld:
pin: 1234 – apparaat openen en naar eigenaar
pin: 5678 – apparaat openen en naar gebruiker

of . . .

moet men eerst een pin voor het apparaat ingeven en daarna nog eens een pin voor de eigenaar dan wel de gebruiker.
dus, bijvoorbeeld:
pin: 0000 – pincode voor het apparaat, daarna een volgend scherm
pin: 1234 naar gebruiker

2e vraag – ligt een beetje in het verlengde van vraag 1: op welk moment, bij welke stap, moet de pincodes toegewezen worden?
Achteraf? Geen idee.
Achtergrond:
Ik had al een keer een pincode toegekend (eigenaar). Werkte op zich prima.
Maar toen ik een gebruiker wilde aanleggen kon er geen verbinding met Google server gemaakt worden.
Geprobeerd, nog eens, nog eens. Ik kwam iedere keer uit bij hetzelfde scherm. Geen verbinding met Google server, bla bla.
Uiteindelijk alles naar fabrieksinstellingen teruggezet.
Kennelijk was ik te vroeg geweest met het instellen van een pincode…?

3e vraag: hoe kan ik (eigenaar) de pincodes verwijderen?
Gaat dat via Algemeen->Beveiliging->Aanmeldgegevens wissen ?
Heb dit niet uitgeprobeerd, voordat ik iets verkeerds doe, er staat ook 'Alle certificaten verwijderen'

TIA
=

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6040
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 26 juni 2015
  • 08:43

Je kunt niet verschillende gebruiker activeren enkel door verschillende pincodes in te toetsen.

In mijn geval (ik gebruik android 5.1) kan ik switchen tussen gebruikers (eigenaar zie ik even ook als een gebruiker) door lang te drukken op de power knop. Eenmaal een nieuwe gebruiker geactiveerd kan ik daar een pincode invullen (welke je achteraf, na het aanmaken van een nieuwe gebruiker, kan instellen). Pincodes verwijderen gaat volgens dezelfde manier als wanneer je 1 gebruiker hebt, via instellingen / lockscreen (of vergrendelscherm)

Bewerkt (26 juni 2015 08:44) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader
Mike994

Mike994

• Lid sinds 24 juni 2015
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2015
  • 12:03

Dank.

Sorry, het is mij nog niet 100% duidelijk. Ligt aan mij…

Maar wat krijg je, in jouw situatie, dan als eerste, nadat je de tablet opgestart hebt?
Algemene beveiligingscode?
Of moet de code ingevuld worden van laatstgebruikte account?

(ik heb nog 5.02)
=

nanders

nanders

• Berichten 6040
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 26 juni 2015
  • 12:44

als ik vanuit de gebruiker mijn telefoon herstart wordt automatisch het account van de eigenaar opgestart en wordt mijn pincode gevraagd. Blijkbaar start het toestel standaard op naar het account van de eigenaar. Zonder de pincode in te vullen druk ik lang op de powerknop en switch ik naar het account van de gebruiker waar ik met de pincode van de gebruiker het scherm kan ontgrendelen en het toestel kan gebruiken.

volgens mij is deze functionaliteit sinds 5.0 aanwezig. Ik weet niet precies hoe Samsung dat heeft verwerkt. (ik gebruik cyanogenmod firmware die is gebaseerd op de standaard google firmware)

Bewerkt (26 juni 2015 12:47)
Mike994

Mike994

• Lid sinds 24 juni 2015
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2015
  • 09:26

Ik had ook begrepen dat de tablet met een 'algemeen wachtwoord' c.q. pincode kan worden beveiligd
(dus voor alle gebruikers hetzelfe) en nadat men ingelogd is, dient ieder zijn wachtwoord voor zijn/haar account in te voeren.

Omdat hierover zo weinig over geschreven is (wel over het aanmaken van een 2e account, maar niet zozeer over het gebruik van verschillende wachtwoorden in combinatie met een 'algemeen wachtwoord' cq pincode) de vraag hier gesteld.

=

nanders

nanders

• Berichten 6040
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 27 juni 2015
  • 13:59

wat zie je daar voor voordelen in? een algemeen wachtwoord en daarna nog een wachtwoord voor een specifiek account…

Mike994

Mike994

• Lid sinds 24 juni 2015
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2015
  • 15:21

wat zie je daar voor voordelen in? een algemeen wachtwoord en daarna nog een wachtwoord voor een specifiek account…

Ik niet, maar zo is het mij een keer verteld.
Zoals gezegd, het mooiste is, althans, vind ik, na het aanzetten een wachtwoord per gebruiker.
Maar goed dat kan kennelijk (nog) niet met een tablet.

Mike994

Mike994

• Lid sinds 24 juni 2015
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 28 juni 2015
  • 15:01

Overigens ben ik er achter gekomen dat de functie die ik zoek min of meer reeds beschikbaar is…
Bij het openingscherm, veeg het verborgen venster aan de bovenrand omlaag, klik dan op het icoontje met het gezicht, een nieuw venstertje wordt geopend met de gebruikers, selecteer de gebruiker.
Voor de eigenar zou er op z'n minst een -optie- moeten bestaan om, wanneer ingeschakeld, alleen dit venster te tonen, zonder enige verder achtergrond informatie. Na het aanklikken volgt het aanmeldingscherm. Klaar.
=

CBRmuisje

CBRmuisje

• Lid sinds 02 juli 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 24 juli 2015
  • 18:27

Dit zou erg handig kunnen zijn als je tablet net als ik gebruikt samen met je kind.
Als je een oplossing weet hoop ik dat je het hier deelt..
Die bovenrand heb ik nog niet gevonden.. Zal eens opzoek gaan..

Mike994

Mike994

• Lid sinds 24 juni 2015
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2015
  • 08:57

Als je helemaal bovenin het scherm omlaag veegt dan verschijnt er (heel kort) een balkje.

mijn 1e scherm:

Het is wel jammer dat bij het switchen van gebruiker, de tablet uitgeschakeld wordt.

=

Bewerkt (25 juli 2015 09:00)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren