Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

debbie51

debbie51

• Lid sinds 06 december 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 6 december 2011
  • 15:41

Wie kan mij vertellen hoe ik alle instellingen goed in kan voeren om verbinding te kunnen maken met internet?
Ik heb een samsung galaxy y pro gt-b5510 van tele2,Ik heb wel alle instellingen van hun gekregen,maar ik kan allerlei dingen niet vinden.

Bewerkt (24 april 2013 13:49)
esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 7 december 2011
  • 13:56

debbie je zegt dat je allerlei dingen niet kan vinden? Misschien een idee om even te zeggen wat je niet kan vinden? Allerlei is zo'n groot begrip dat het beter is om je totale plaatje hier neer te zetten zodat we ook weten waar we je mee kunnen helpen.

Bewerkt (24 april 2013 13:50)

AW Forum Queen voor het leven

debbie51

debbie51

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 7 december 2011
  • 17:05

Ik kreeg van tele2 de volgende instellingen
instGPRS,profielnaam:Tele2 GPRS,Homepage adres,IPadres, en ook bij instellingen mms,mms wap IP adres en dergelijken,
maar die dingen staan er dus niet in.
Mijn man heeft ook een samsung van tele2 en daar is alleen de naam:internet.tele2.nl APN internet,mmc204,mnc02
verificatietype PAP en APNtype internet en heeft daarmee gewoon verbinding,verder is er niets ingevuld.Ik heb dat zelfde ook gedaan,maar bij werkt het niet.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 7 december 2011
  • 17:27

Beste Debbie,

werkt je internet via Wifi wel?
in deze lijst staan alle instellingen van nederlandse providers, waaronder tele2:
APN lijst Nederland - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld

Je man heeft dus de juiste instellingen. Weet je zeker dat je alle instellingen juist hebt ingevuld?

debbie51

debbie51

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 8 december 2011
  • 13:31

Ik heb nu roaming ingeschakeld en dan heb ik wel verbinding,maar ik weet niet of dat wel de bedoeling is,want er staat bij dat de kosten dan wel erg veel kunnen worden.Ik weet dus niet wat roaming betekend en ben bang dat het niet goed gaat.

nanders

nanders

• Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 8 december 2011
  • 13:56

Beste Debbie,

Roaming is normaal gesproken voor een dataverbinding in het buitenland. In het buitenland is dit inderdaad erg duur (1,5 euro per mb in europa, bij vodafone)

Echter sommige providers in nederland (buiten de normale kpn/vodafone/t-mobile) vereisen een ook Roaming in nederland zelf omdat ze van andermans telefoonpalen gebruik maken. Zo moet je bv ook roaming aanzetten bij een Ben abonnement omdat die gebruik maakt van het t-mobile (of ander?) netwerk.

Het zou inderdaad kunnen dat dit bij Tele2 ook het geval is. Zeker weten doe ik dat niet, misschien dat men van Tele2 daar meer over weet. Hoe heeft je man het ingesteld?

debbie51

debbie51

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 8 december 2011
  • 17:56

Mijn man heeft roaming ook aan staan,maar bij mij staat ook nog pakketgegevens gebruiken om een dataverbinding in te schakelen en ze hadden het dus niet over roaming inschakelen in de beschrijving.Mijn man heeft alleen die roaming en geen pakketgegevens.
Het wordt er allemaal niet makkelijker op als al die telefoons verschillend zijn.

nanders

nanders

• Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 8 december 2011
  • 18:06

ja het is nooit hetzelfde, zelfs twee identieke telefoons niet :-)

Dat pakketgegevens aan moet staan klopt ook, want dat is of er uberhaupt dataverkeer toegelaten wordt. En roaming dus ook aan omdat Tele2 niet zijn eigen netwerk heeft maar gebruik maakt van die van T-mobile (uit mijn hoofd, maar kan ook iets anders zijn). Het enige nadeel is dat je moet opletten als je dicht bij de grens bent. Want dan gaat hij zonder bericht (denk ik) extra kosten in rekening brengen.

Als je het niet vertrouwt kun je het beste Tele2 nog eens vragen. Ik denk zelf dat het wel klopt en dat je het zo kunt gebruiken.

nienke1997

nienke1997

• Lid sinds 05 december 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 december 2011
  • 18:15

Heb je al via WiFi geprobeert? heb namelijk zelf ook t probleem dat mijn internet AF EN TOE UITVALT maar niet echt dat ik geen verbinding heb. ga eens naar Instellingen > Draadloos en WiFi kijken wat daaro is

debbie51

debbie51

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 8 december 2011
  • 19:09

Als ik alleen wifi aanzet en roaming uit dan krijg ik geen verbinding.
Ik heb bij toestelhulp gekeken op tele2 en daar zetten ze bij meerdere samsung galaxy's roaming aan ,ze zeggen er wel bij dit in het buitenland uit te zetten,dus ik denk dat het zo goed is.

Dank je wel allemaal voor het meedenken en Nanders voor de uitleg.
groeten van debbie

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.