Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

tuffs_scripting

tuffs_scripting

• Lid sinds 22 juni 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2013
  • 14:46

Hallo,

Mijn Samsung Galaxy TXT was zo'n beetje helemaal bricked. Hij kon nog opstarten, maar dingen als WiFi, GPS, SMS ontvangen/verzenden, bellen (gebeld worden ging verbazingwekkend genoeg wel), kortom, kapot.
Na wat zoekwerk vond ik dat je via ODIN je original ROM kan flashen, dus ging ik op zoek naar een firmware voor mijn Galaxy TXT.

Ik vond er wel een paar op sammobile.com en andere sites, maar geen enkele daarvan was voor België(ik woon in België). Maar desalniettemin besloot ik een Nederlandse te flashen. Mijn telefoon startte normaal op, en alles bleek te werken behalve dat mijn toetsenbord nu plots QWERTY was in plaats van AZERTY. Dit vond ik op zich niet zo'n probleem, maar er was nog een probleem:
Mijn GSM raakt vast in een soort boot-loop als hij opstart met SIM, zonder SIM werkt hij gewoon.

Dus volgens mij moet ik hem flashen met een Belgische ROM, omdat mijn SIM ook Belgisch is(Proximus/Belgacom).

Ik besloot dus, omdat ik geen Belgische kon vinden, hem met Samsung Kies te flashen. Alles ging goed, er werd ook een Belgische firmware gedownload, maar toen ik op Start upgrade drukte, kwam er dit:

Hoe dan ook, ik ben er wel in geslaagd te ontcijferen waar Kies deze firmware download, namelijk in:
C:\Users\{mijn-naam}\AppData\Temp\Binary\GT-B5510.

Dus probeerde ik deze firmware te flashen met ODIN, maar het probleem is dat deze firmware geen extensie(.tar.md5, of wat dan ook) heeft. Dus kan ik die niet met ODIN flashen.

Wat doe ik?

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.