Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Werkt deze rom ook voor de dual sim uitvoering, dat is de Samsung sQ6102.
UOTE=Het ratje;293808]
Het installeren van een custom ROM op de Samsung Galaxy Y is voor GEVORDERDEN en mensen die
graag het meeste uit hun telefoon willen halen en niet bang zijn voor een tijdelijk niet- werkende
telefoon.
Indien je nog nooit iets op je Samsung geflashed hebt dan kan deze tutorial erg onduidelijk zijn. Echter
ga ik ervan uit dat dit niet zo is en dat je weet welke risico’s hier aan hangen. Een custom ROM is meer
dan alleen een kernel of simpel iets flashen. Het is een complete vervanging van de software (firmware)
op je telefoon, volg dus stap- voor stap alles wat hier staat.
"Als je denkt dat er geen custom ROMs op zo'n klein en cheap ass ding kunnen;IT CAN!"
Alle informatie is te vinden in deze topics op XDA:
Galaxy Y GT-S5360 Android Development - xda-developers
WeUI:
◕ - ◕—* * WeUi v1.0 * * —- ◕ - ◕ ( Highly customized ) - xda-developers
Chobbit:
ChobitsDigitalisV1.6 ROM —>1.8 - xda-developers
Hybrid:
DDLC3 HYBRID ROM v4.0 - xda-developers
——————————————————————————————————
Installatie en update instructies door Het Ratje:
Hier leg ik kort uit hoe je een custom ROM het efficiëntst kunt installeren, zonder teveel kwijt te raken
en problemen te krijgen.
Belangrijke voorbereidingen!
1. Laad de batterij van tevoren GOED op tot 100%
2. Zorg dat je 3 BC (button combo) werkt
3. Maak een EFS backup (voor de zekerheid)
4. Zorg ervoor dat je genoeg vrije ruimte hebt op je interne SD
5. Maak een Nandroid backup vanuit CWM recovery, zo kan kun je altijd terug als er wat mis gaat (zet deze dan wel voor de zekerheid op je laptop/pc)
6. Maak een back-up met Titanium Backup (van je app's/wifi keys) en Backup2Gmail (voor je telefoonlogs/smsjes)
Alles Downloaden
Ik heb op een filemanager locatie alle benodigde bestanden gezet welke nodig te kunnen zorgen
dat je dit alles kunt realiseren: filemanager. Mocht er nog wat nodig zijn geef dan even een gil!!
Klik bovenin de browser op OTHER.
Download voor eenvolledige installatie de volgende dingen
Het installeren van een custom ROM op de Samsung Galaxy Y is voor GEVORDERDEN en mensen die
graag het meeste uit hun telefoon willen halen en niet bang zijn voor een tijdelijk niet- werkende
telefoon.
Indien je nog nooit iets op je Samsung geflashed hebt dan kan deze tutorial erg onduidelijk zijn. Echter
ga ik ervan uit dat dit niet zo is en dat je weet welke risico’s hier aan hangen. Een custom ROM is meer
dan alleen een kernel of simpel iets flashen. Het is een complete vervanging van de software (firmware)
op je telefoon, volg dus stap- voor stap alles wat hier staat.
"Als je denkt dat er geen custom ROMs op zo'n klein en cheap ass ding kunnen;IT CAN!"
Alle informatie is te vinden in deze topics op XDA:
Galaxy Y GT-S5360 Android Development - xda-developers
WeUI:
◕ - ◕—* * WeUi v1.0 * * —- ◕ - ◕ ( Highly customized ) - xda-developers
Chobbit:
ChobitsDigitalisV1.6 ROM —>1.8 - xda-developers
Hybrid:
DDLC3 HYBRID ROM v4.0 - xda-developers
Installatie en update instructies door Het Ratje:
Hier leg ik kort uit hoe je een custom ROM het efficiëntst kunt installeren, zonder teveel kwijt te raken
en problemen te krijgen.
Belangrijke voorbereidingen!
1. Laad de batterij van tevoren GOED op tot 100%
2. Zorg dat je 3 BC (button combo) werkt
3. Maak een EFS backup (voor de zekerheid)
4. Zorg ervoor dat je genoeg vrije ruimte hebt op je interne SD
5. Maak een Nandroid backup vanuit CWM recovery, zo kan kun je altijd terug als er wat mis gaat (zet deze dan wel voor de zekerheid op je laptop/pc)
6. Maak een back-up met Titanium Backup (van je app's/wifi keys) en Backup2Gmail (voor je telefoonlogs/smsjes)
Alles Downloaden
Ik heb op een filemanager locatie alle benodigde bestanden gezet welke nodig te kunnen zorgen
dat je dit alles kunt realiseren: filemanager. Mocht er nog wat nodig zijn geef dan even een gil!!
Klik bovenin de browser op OTHER.
Download voor eenvolledige installatie de volgende dingen
Download voor een 'update' vanaf een eerdere versie de ROM in kwestie/H]
Het installeren
Volledige installatie
Update installatie
Voila:
Vraag en antwoord
Je hoeft niks te doen, want er IS geen misc partition, dus niks om je zorgen om te maken
Je hoeft je lagfix niet te disablen