Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

JeroenK

JeroenK

• Lid sinds 09 november 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 12 november 2012
  • 10:12

Hallo Allemaal,

Heb hier aardig wat op gegoogled, maar kan eigenlijk alleen referenties vinden in combinatie met terug flashen van een originele ROM. Maar da's niet wat ik wil…

Ik heb Cyanogenod geïnstalleerd en ben daar erg tevreden over. Maar heb ergens ooit eens opgevangen dat het verstandig is daarna je telefoon weer te relocken. In geval dat de telefoon kwijt is geraakt kan men niks met je gegevens, mits een behoorlijk patroon oid is ingesteld.

Mijn vragen nu:

Is dat zo? Relocken wist geen data als ik het goed begrijp? En, ik neem aan dat als ik dan een andere ROM installeren wil, dat ik opnieuw moet unlocken, dus mijn telefoon gewist wordt. En wellicht de belangrijkste vraag, relocken behoud wel root? Want dat heb ik wel graag behouden.

Bewerkt (24 april 2013 15:51)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 12 november 2012
  • 10:20

Vermeld aub je toestel, dan verplaatst ik je vraag naar het juiste forum en wordt je sneller geholpen

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

JeroenK

JeroenK

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 12 november 2012
  • 10:31

Sander M;357109
Vermeld aub je toestel, dan verplaatst ik je vraag naar het juiste forum en wordt je sneller geholpen

OK, na wat nadenken dacht ik dat dit niet toestelspecifiek was… Excuses…

Nexus S

DKjordy

DKjordy

• Lid sinds 22 oktober 2012
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 12 november 2012
  • 11:02

Met het relocken van je bootloader wordt er geen data gewist en behoud je je root access. Echter voor het flashen van een andere rom moet je wel weer unlocken, en wordt alles weer gewist (er zijn wel programma's waarmee dit voorkomen kan worden volgens mij, echter nog nooit gebruikt).

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 12 november 2012
  • 11:17

Verplaatst naar correcte forum.(Samsung Nexus S)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

JeroenK

JeroenK

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 12 november 2012
  • 11:41

DKjordy, dank!

Kun je me ook vertellen waarom ik weer zou moeten relocken? Is dat inderdaad omdat het veiliger is als ik mijn toestel kwijtraak?

Zijn er ook nog andere redenen mogelijk, zoals dat kwalijke software iets zou kunnen doen op een unlocked toestdl?

DKjordy

DKjordy

• Lid sinds 22 oktober 2012
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 12 november 2012
  • 13:38

De voornaamste reden dat mensen het doen is inderdaad dat het veiliger is als je je toestel kwijtraakt. Daarnaast heb ik ook veel gelezen dat mensen het doen om hun garantie “terug te krijgen”. Of dat daadwerkelijk waar is zou ik echter niet weten..

Als je per ongeluk kwalijke software installeert maakt het volgens mij niet uit of je toestel locked of unlocked is

JeroenK

JeroenK

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 12 november 2012
  • 14:04

die garantie is volgens mij idd samen met get teruginstalleren van een orgonele ROM.

goed, alles helemaal duidelijk! dank nogmaals :-)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.