Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Gerard467

Gerard467

• Lid sinds 04 januari 2015
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2015
  • 18:36

Beste dames en heren,

Ik heb dus een Samsung Galaxy Tab 4 (10.1). Ik wil het beeld hiervan op mijn tv krijgen, dus ik ging op zoek naar de mogelijkheden. Ik ben vandaag naar de mediamarkt gegaan om te vragen welke mogelijkheden hiervoor zijn. De vriendelijke meneer die mij daar hielp smeerde mij een verloopdingetje aan die het scherm van de tablet op de tv kon laten zien. Dit apparaatje heb ik gekocht: http://www.trust.com/en/all-products/19527-tv-connection-kit-with-card-reader-for-samsung-galaxy. Na wat zwoegen op het internet ben ik er achter gekomen dat de TAB 4 10.1 geen HDMI uitgang ondersteund, dus ziet mijn samsung smart TV niet dat de HDMI kabel is aangesloten op mijn tablet. Zijn er andere mogelijkheden om dit te doen? Bijvoorbeeld de google chromecast? Ik wil nu eerst zeker van mijn zaak zijn voordat ik wat aanschaf. Die lui bij de mediamarkt zijn ook een stel koekenbakkers. Waardeloos advies….

Ik hoor het graag!

Groeten,

Gerard

Bewerkt (4 januari 2015 20:12)
Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 4 januari 2015
  • 18:47

gaat niet lukken denk ik zo te lezen hier op xda.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2787459
maar zou wel moeten lukken met chromecast.ook te lezen via die link.
wel flauw van samsung want bij de tab 3 zou da wel lukken.
http://www.androidplanet.nl/apps/popcorn-time-ondertitels/

edit:normaal mag dit niet besproken worden hier op aw.
laatst stond wel een artikel op de frontpage over popcorntime dus we zien wel.

Bewerkt (4 januari 2015 19:04)
Gerard467

Gerard467

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2015
  • 20:15

Ik heb dat forum inderdaad ook bekeken. Ik kan bevestigen: het werkt NIET op een tab 4. Heel raar dat het dan wel op een tab 3 werkt…. Maar goed, dan ga ik dit gekochte setje weer inleveren en het proberen met chrome cast.

Edit: vorige post aangepast i.v.m. aw regels

Bewerkt (4 januari 2015 20:16)
OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1246
  • Reputatie 10
  • 4 januari 2015
  • 21:46

Neen aan dat je smart tv WiFi heeft of via ethernet/UTP-kabel met je thuisnetwerk is verbonden… (anders kan hij nooit smart zijn)

Via WiFi met “scherm delen” kun je gewoon beeld van je Tab op je Samsung Smart TV tonen, wanneer je foto's en/of video's toont. Daar is geen kabel of extra apparaat voor nodig.
Beide apparaten moeten wel op zelfde netwerk bereikbaar zijn.

Zoek ook binnen instellinen van je Tab op Apparaten dichtbij" dat moet aan staan. Daar vind je TV en die kan je selecteren. Zie afbeelding voor symbool waar je op moet klikken om de media op je tv te tonen.
Gaat vanzelf…

Ook bestaat er een Samsung AllCast dongel. Die kan in de hdmi van je tv en maakt via WiFi contact met je Tab om het scherm van je Tab te tonen. Op je Tab kies je dan voor Screen Mirroring.

Bijlage:

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0
Galaxy Note 10+ N975F/DS - 10 (Main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock
Galaxy Watch - stock

Gerard467

Gerard467

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2015
  • 23:17

OnnoJ
Neen aan dat je smart tv WiFi heeft of via ethernet/UTP-kabel met je thuisnetwerk is verbonden… (anders kan hij nooit smart zijn)

Via WiFi met “scherm delen” kun je gewoon beeld van je Tab op je Samsung Smart TV tonen, wanneer je foto's en/of video's toont. Daar is geen kabel of extra apparaat voor nodig.
Beide apparaten moeten wel op zelfde netwerk bereikbaar zijn.

Zoek ook binnen instellinen van je Tab op Apparaten dichtbij" dat moet aan staan. Daar vind je TV en die kan je selecteren. Zie afbeelding voor symbool waar je op moet klikken om de media op je tv te tonen.
Gaat vanzelf…

Ook bestaat er een Samsung AllCast dongel. Die kan in de hdmi van je tv en maakt via WiFi contact met je Tab om het scherm van je Tab te tonen. Op je Tab kies je dan voor Screen Mirroring.

Helaas kan ik niet op ‘WIFI-direct’ klikken op de smart-tv. Ik denk dat dit komt omdat de tv met de kabel met internet is verbonden en niet draadloos. Ik heb even geen dongel bij de hand waarmee ik de smart-tv op wifi kan aansluiten.

Ik ga eerst even de google chrome cast proberen, aangezien deze even veel kost als het verloop apparaatje. Als dit niet goed gaat, dan ga ik die Allcast dongel wel proberen. Ik zag alleen op internet dat die zeker 25 euro duurder is dan de chrome cast. Dat wordt dus de laatste optie indien de chrome cast niet werkt. Bedankt voor de info in ieder geval.

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1246
  • Reputatie 10
  • 5 januari 2015
  • 18:48

Ik hoef overigens ook niet op de tv op WiFi direct te drukken. Enkel op symbool op de telefoon. Dan krijg ik keuze op welk apparaat en daar kies ik de smart tv uit een lijst van beschikbare apparaten.
De tv komt vervolgens met een melding en de vraag of ik het wil toestaan. De tv zit bij mij ook op bedraad internet.

Anyway, bij jou werkt het kennelijk niet, dus succes met je Chromecast!

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0
Galaxy Note 10+ N975F/DS - 10 (Main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock
Galaxy Watch - stock

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.